• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Afstelling GSX400X IMPULSE

limbourg

Rookie
Lid geworden
24 aug 2007
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Zit al een tijdje op het forum, maar vandaag pas beslist om mezelf te registreren. *O*
Effe kort voorstellen, Johan, 24jaar, Zuiderbuur(Belg), geluidstechnieker.
Vorige moto's: Suzuki LS 650, Kawasaki GPZ900R.
Restauratieproject/caferacer: Honda CB550F
Rijdende moto: Suzuki GSX400X Impulse
Heel leuk ding voor weinig geld.

Ze rijdt redelijk vlot, maar af en toe durft ze toch wat inhouden.
Ze heeft lang stilgestaan bij de vorige eigenaar.
Hij heeft de carbs wel uitgekuist, maar zou ze willen synchroniseren en de kleppen stellen.
Ik heb geen zin om terug een werkplaatshanboek te kopen, dus heeft iemand iets van info liggen over dit blok?Of over de bandit 400 of de gsx400r?
Alvast bedankt :W

impulse.jpg

ik neem aan dat je een GK71E hebt? (zie framenummer)

bandit400 en gsxr400 manuals en microfiches kan je hier vinden:
www.korell.dk/Service_Repair_Manual_GSF400VV_'97.pdf
www.korell.dk/Service_Repair_Manual_GSF400_Bandit_GK75A_'92-93.pdf
www.korell.dk/Service_Repair_Manual_GSX-R400_GK73A_'88-89.pdf
Dode link
Dode link

verder is dit en heel behulpzaam forum voor mensen met dat motorblok :)

synchroniseren gaat door 3 moertjes tussen de carbs waarmee je er steeds 2 tov elkaar kan verstellen.
op elke carb zit bovenaan aan rubberplugje waar de meetapperatuur aangesloten kan worden em de co-stelschroeven zitten gewoon onderaan aan de voorkant

kleppen stellen gaat ook vrij eenvoudig, maarja dat vind je allemaal wel in de werkplaatshandboeken hierboven.

Bedankt voor al de info! Dit is zeker allemaal bruikbaar.
Ik heb inderdaad een GK71E.
De carburators zitten per 2 in 1 behuizing. Het is de eerste maal dat ik dit zie en daarmee dat ik daar ook wat extra info voor zocht.

Ondertussen zijn alle vloeistoffen al vervangen, luchtfilter is onderweg en de complete afstelling zal ik pas na 10 september kunnen doen.
Ze heeft nog maar 25dkm, maar door het lange stilstaan was alles wel aan een onderhoudsbeurt toe.

Zalig bakje, heb er geen andere woorden voor. :]

in dat geval heb je nog het oude type carbs (gk73a en later heeft gewoon 4 losse carbs) hoe het daar precies mee zit weet ik niet, maar betwijfel of het veel verschilt. motorisch gezien is er iig weinig verschil...

als je er niet uitkomt kan je het Dode link en hier ook eens vragen aangezien daar ook mensen zitten met dezelfde motor als jij.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Zit al een tijdje op het forum, maar vandaag pas beslist om mezelf te registreren. *O*
Effe kort voorstellen, Johan, 24jaar, Zuiderbuur(Belg), geluidstechnieker.
Vorige moto's: Suzuki LS 650, Kawasaki GPZ900R.
Restauratieproject/caferacer: Honda CB550F
Rijdende moto: Suzuki GSX400X Impulse
Heel leuk ding voor weinig geld.

Ze rijdt redelijk vlot, maar af en toe durft ze toch wat inhouden.
Ze heeft lang stilgestaan bij de vorige eigenaar.
Hij heeft de carbs wel uitgekuist, maar zou ze willen synchroniseren en de kleppen stellen.
Ik heb geen zin om terug een werkplaatshanboek te kopen, dus heeft iemand iets van info liggen over dit blok?Of over de bandit 400 of de gsx400r?
Alvast bedankt :W

[afbeelding]

Ben jij toevallig bij RAD in Sint-Pieters-Leeuw een oliefilter voor die motor komen halen?
Zo ja, ik was de verkoper. Zo nee, toeval...

Als het inhouden alleen bij warme motor gebeurt, kunnen het ook goed de bobines zijn. Ik spreek uit ervaring, net als vele andere impulse-rijders. Leuke motor trouwens, met dit kuipje en in deze kleurstelling.

Idd, ik ben het die een oliefilter is komen halen! Geweldig dat er terug zo'n winkel in de buurt is. *O*
Na het sluiten van de Hein-Gericke waren we even verloren. ;(

John Doe; Ik hier op het forum al veel gelezen over de bobines.
Tot nu toe blijft de moto altijd mooi op temperatuur(het schommelt een beetje, maar nooit echt veel).Maar ik heb onlangs het koelsysteem uitgekuist met een product.
Ik moest hiervoor de moto een 30-tal minuten laten draaien en na 20minuten viel hij wel uit en was niet meteen te starten. Ik had ook een soortgelijk probleem met mijn gpz.
Die staat er ook om bekent regelmatig te warm te worden. Hij viel uit wanneer hij te warm liep en was even niet meer te starten. Ik dacht dat het toen aan mijn batterij lag. Nieuwe batterij erin en geen problemen meer, maar de echte oorzaak zal wel ergens anders liggen.Maar die zal ik niet meer kunnen achterhalen.
Ik ga toch al eens beginnen uitkijken naar vervangingen.

Terug
Bovenaan Onderaan