After a STORM comes a calm... VTR 1000F (deel 11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
BOEM!

351cvol.jpg


r2jf39.jpg


ilyszq.jpg
 
Uhm hoe krijg je dat voor elkaar? Zelf nog wel heel?

Nou, rookie mistake. Nieuwe achterband (geen kilometer opgereden) en met koud/vochtig weer gas geven...

Zelf ok, was nog geen 100m van mn huis met max 30 km/u.

Nu ik je toch spreek, staat die gele van jou gewoon in de schuur offeuh... :P
 
Oei balen man!
Wel mazzel dat je zelf met alleen deuk in je ego wegkomt.
Nog één die op zoek kan naar kuipdelen!
Naja "verkleidung" of "fairing" op ebay en vergeet trefwoord "superhawk" niet.
 
iemand hier nog een set dempers te koop?

(aldan niet in combinatie met linkpipe's )


ben op zoek, dit softie geluid wat er nu geproduceerd wordt ben ik wel redelijk zat :9
 
@Remond; heb deze (zie foto) nog liggen... Het zijn ronde Nikko pijpen en de rechter heeft wat schade (is vlgns mij niet helemaal dicht, valt te lassen).
Mogen voor zeeeeeer laag prijsje weg!
 
Laatst bewerkt:
@Remond; heb deze (zie foto) nog liggen... Het zijn ronde Nikko pijpen en de rechter heeft wat schade (is vlgns mij niet helemaal dicht, valt te lassen).
Mogen voor zeeeeeer laag prijsje weg!
hebben ze ook een e-keur (/en-of db-killers) voor duitsland?

en niet helemaal dicht, ik kan wss wel wat laten lassen via via
zelf de skills en benodigdheden niet, maar hoe erg is dit dan?

kan je me eventueel een pb sturen met info? en prijs?
 
iemand die toevallig weet wat de verzendkosten zijn voor een setje uitlaten van danmoto? is op de site niet direct terug te vinden
 
Laatst bewerkt:
Nou, rookie mistake. Nieuwe achterband (geen kilometer opgereden) en met koud/vochtig weer gas geven...

Zelf ok, was nog geen 100m van mn huis met max 30 km/u.

Nu ik je toch spreek, staat die gele van jou gewoon in de schuur offeuh... :P

Balen van de Storm, gelukkig ben je zelf heel. Die gele staat in de schuur en in de garage en ik heb de onderdelen vast op nog meer plekken verstopt.
 
Mijn naam is Roel en ik heb gisteren mijn eerste VTR1000F gekocht...
Het betreft een Rode uit 2002 met 40000+ op de teller.
Ik heb momenteel nog TDM850 maar ondanks dat ie heerlijk stuurt, mis ik de power toch een beetje.
Nou heb ik voor de "powerritjes" een week of 2 geleden nog een CBR900rr gekocht maar ik blijk toch echt een 2 cyl mens te zijn.

Nou kwam ik van de week de VTR ergens tegen en ben maar meteen een proefritje gaan maken en was meteen verkocht, ik vond de zit aangenamer (ja, ik word wat ouder) en power leek me voldoende aanwezig om fun mee te hebben. (Mijn vorige snelle twin was een RST Futura).

Enige wat me in eerste instantie terughoudend deed zijn was het ploffen en bokken bij zo'n 3000 toeren, erboven en eronder leek het niet voor te komen, het plofte dan onder de tank (luchtfilterbak gok ik) en bokte dan wat in het vooruitgaan...
Is dit bekend en is daar een oplossing voor?

Foto's volgen nadat ik hem vandaag (bedankt regen...) heb opgehaald.

Groeten,

Roel
 
Laatst bewerkt:
Enige wat me in eerste instantie terughoudend deed zijn was het ploffen en bokken bij zo'n 3000 toeren, erboven en eronder leek het niet voor te komen, het plofte dan onder de tank (luchtfilterbak gok ik) en bokte dan wat in het vooruitgaan...
Is dit bekend en is daar een oplossing voor?

Foto's volgen nadat ik hem vandaag (bedankt regen...) heb opgehaald.

Groeten,

Roel

Staan er andere uitlaten onder en of een K&N luchtfilter ofzo. Doet me denken aan mijn motor met die veranderingen. Als dat zo is, je carburatie wat laten aanpassen of een dynojetkit steken.
 
Mijn naam is Roel en ik heb gisteren mijn eerste VTR1000F gekocht...
Het betreft een Rode uit 2002 met 40000+ op de teller.
Ik heb momenteel nog TDM850 maar ondanks dat ie heerlijk stuurt, mis ik de power toch een beetje.
Nou heb ik voor de "powerritjes" een week of 2 geleden nog een CBR900rr gekocht maar ik blijk toch echt een 2 cyl mens te zijn.

Nou kwam ik van de week de VTR ergens tegen en ben maar meteen een proefritje gaan maken en was meteen verkocht, ik vond de zit aangenamer (ja, ik word wat ouder) en power leek me voldoende aanwezig om fun mee te hebben. (Mijn vorige snelle twin was een RST Futura).

Enige wat me in eerste instantie terughoudend deed zijn was het ploffen en bokken bij zo'n 3000 toeren, erboven en eronder leek het niet voor te komen, het plofte dan onder de tank (luchtfilterbak gok ik) en bokte dan wat in het vooruitgaan...
Is dit bekend en is daar een oplossing voor?

Foto's volgen nadat ik hem vandaag (bedankt regen...) heb opgehaald.

Groeten,

Roel


Heb je m wel goed warm gereden, dat duurt wel even bij deze temperaturen. Heb je die fireblade weer te koop, ik zoek nog een goedkoop blaasijzer...
 
@ Bartelias: Ja er zitten wel andere pijpen onder, iets merkloos (kon het merk in ieder geval zo gauw niet vinden)... Luchtfilter durf ik je niet te zeggen, moet de beurt van de week nog gaan doen, kom ik die vanzelf tegen.

@ Cardan: Ja ik had hem goed warm gereden, dan word het wel minder maar weg is het niet. Cbr is vandaag al weer verkocht.. Nog nooit zo kort een motor gehad....

Ik ben wel wat bokkig gedrag gewend maar dit zijn echt van die "klappen" onder de tank en "hikups" in het blok...
 
Ik ben wel wat bokkig gedrag gewend maar dit zijn echt van die "klappen" onder de tank en "hikups" in het blok...

Dan is het je carburatie. Dat was exact wat ik had voor de dynojet. Motor staat 9 op 10 veel te arm en dan krijg je die hikups/slagen die je vlak onder de tank hoort en voelt. Best carburateur laten afstellen. 100 procent krijg je da er niet uit maar zo goed als. Als ik met koude motor constant op de 3000 toeren rijdt durft hij het nog eens te hebben af en toe maar dat is typerend voor de firestorm.
 
Een bekend fenomeen bij de Storm. Vooral bij koud weer wil hij nog wel eens hoesten. Een iets rijkere afstelling doet wonderen. Dat kan dmv een dynojet-kit, maar (zoals ik laatst ook al aangaf) het kan ook veel goedkoper. Ik denk dat het plaatsen van iets grotere stationairsproeiers dit probleem al kunnen oplossen. Ik had er met de originele sproeierbezetting ook wel eens last van, maar sinds ik met tweemaal een 48 ipv 45 rijd niet meer.

Kosten dynojet stage 1 (Motozoom): €110
Kosten twee 48 stationairsproeiers (via Ten Kate): eurootje of 10-15

Uiteraard doet een dyno wel wat meer, maar ik blijf sceptisch over het waar-voor-je-geld gehalte.
 
Mijn naam is John en heb sinds vorige week ook een VTR 1000 uit 1999.

Ik stap net van een CBR1000F (reed ook heerlijk) af en wat een verschil.

Heb afgelopen week 350 km gereden en wat een verademing.

Super snel optrekken en dat heerlijke geluid. (nu m'n buren nog om 6 uur in de ochtend)

Ben helemaal verkocht.

Zal proberen een fototje te plaatsen
 
Ik heb het zelfde probleem gehad met m'n storm.. t proesten/stotteren etc.. x af laten stellen bij de lokale motorshop en t probleem was verholpen :) Dit is tevens met Laser open uitlaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan