After a STORM comes a calm... VTR 1000F (deel 11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een firestorm gehad met dat zelfde proesten. Heb nu een Voxan met beetje vergelijkbaar blok en die doet dat ook af en toe. Afstelling is verder perfect dus hoort gewoon er gewoon bij.
 
Heeft iedereen de Storm klaar voor de komende mooie zondag? De wegen zullen wel krioelen van alle denkbare tweewielers als het echt rond de 20 graden gaat zijn 8-) De zwaaihand gaat het zwaar krijgen!

Laat maar komen, dat mooie weer! :} :]
 
Na wat km op de klok te hebben gezet lijkt het stotteren een heel stuk minder.. Ik had aan de afstelling gedacht maar met dezelfde dempers is hij eind 2010 ook al afgesteld en dacht dat het daar niet aan zou liggen..
Zondag nog wat km er op zetten en dan even in de gaten houden of hij het nog (blijft) doen.

Allemaal bedankt voor de tips, ik hou jullie op de hoogte.
 
Heeft iedereen de Storm klaar voor de komende mooie zondag? De wegen zullen wel krioelen van alle denkbare tweewielers als het echt rond de 20 graden gaat zijn 8-) De zwaaihand gaat het zwaar krijgen!

Laat maar komen, dat mooie weer! :} :]

Staat zeker al klaar, pak ligt klaar, bandjes opgepompt, vloeistoffen op peil, morgen lekker een rondje knallen! Ik heb er zin in!!!
 
O NEE....

Hier staat ie, mooi te zijn op de oprit, maar starten....Ho maar.
Net terug van een ritje van 50km, omdat ik niet begrijp dat iedereen tot morgen zit te wachten terwijl het harstikke mooi weer is, tenminste hier in Oss wel...
Terug in de stad vanuit de polders merk ik dat ik m niet lekker in zijn 1 krijg, en een hoop geratel dus ik denk, dat wordt of een koppelingetje vervangen of een bak nakijken.
Thuisgekomen zie ik dat het schakelpedaalafstelstangetje losgetrilt is. Pfff o ja, het is een firestorm, dat trilt nog wel eens. Wil ik m starten om het lopend nog even te checken....GEEN STROOM !!! Het zal toch niet.......
full


Het zit niet mee vandaag, vanmorgen naar de boot omdat het daar ook weer voor is, ligt er een laag diesel onder de vloerluiken, halve dag bezig geweest dat eruit te pompen en lek zoeken, Eindelijk dan maar even die dieselwalm afblazen met de storm , en nu dit weer..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vanmiddag weer op pad geweest. Was heerlijk weer. Meteen ff een foto gemaakt zal hem zo proberen te posten.

Morgenvroeg op de motor naar werk en daarna lekker toeren.
 
vorige week heb ik de storm maar gepoetst omdat het mooiere weer er nu weer aan komt.
lader op de accu en klaar dacht ik. Zonet de motor even opgehaald bij mijn ouders maar nu slaat hij telkens af als ik vanat een 4 - 5000 toeren de koppeling al rijdend intrek.
Kan dit komen door te weinig stroom in de accu of ben ik ergens een slang van de tank vergeten???
Zo uit mijn hoofd zaten er 4 slangen op de tank ?

Is er hier iemand die misschien een foto van de tankslangen heeft ???
alle hulp is zeker welkom
 
Heeft iedereen de Storm klaar voor de komende mooie zondag? De wegen zullen wel krioelen van alle denkbare tweewielers als het echt rond de 20 graden gaat zijn 8-) De zwaaihand gaat het zwaar krijgen!

Laat maar komen, dat mooie weer! :} :]

Vandaag al gereden! :]

O NEE....

Hier staat ie, mooi te zijn op de oprit, maar starten....Ho maar.
Net terug van een ritje van 50km, omdat ik niet begrijp dat iedereen tot morgen zit te wachten terwijl het harstikke mooi weer is, tenminste hier in Oss wel...
Terug in de stad vanuit de polders merk ik dat ik m niet lekker in zijn 1 krijg, en een hoop geratel dus ik denk, dat wordt of een koppelingetje vervangen of een bak nakijken.
Thuisgekomen zie ik dat het schakelpedaalafstelstangetje losgetrilt is. Pfff o ja, het is een firestorm, dat trilt nog wel eens. Wil ik m starten om het lopend nog even te checken....GEEN STROOM !!! Het zal toch niet.......[afbeelding]

Het zit niet mee vandaag, vanmorgen naar de boot omdat het daar ook weer voor is, ligt er een laag diesel onder de vloerluiken, halve dag bezig geweest dat eruit te pompen en lek zoeken, Eindelijk dan maar even die dieselwalm afblazen met de storm , en nu dit weer..

Schiet niet op! En inderdaad er trilt wel eens iets los.
Ben wel eens de bout van m'n schakel pedaal verloren...
Trap je ineens in het luchtledige.... Tot tankstation gekomen en daar de ANWB bellen. :(

Zo uit mijn hoofd zaten er 4 slangen op de tank ?

Is er hier iemand die misschien een foto van de tankslangen heeft ???
alle hulp is zeker welkom

Vage klacht. Maar of dit met je slangetjes te doen heeft?
Anyway:
2 slangen naar de carburateurs, kan niet missen door hun vorm.
1 vacuum slang achterop de kraan
1 overloopje aan de tank

Als je die laatste twee omwisselt zou hij niet starten...

[afbeelding]

Dit zou hem moeten zijn. Hij mag in de OP.

Done
 
hallo ik wil me even voor stellen mn naam is gerrit ik heb sinds oktober vorig jaar een vtr geweldige motor hiervoor reed ik yamaha 2cil 125. bmw r50. kawa kl250 .honda750k7. suzukivstrom. honda afrika twin ik heb nu een silver firestorm van 1998 op kenteken gezet sept 1999 met 11000 km op de teller nu volgens mij is hij geheel standaard banden zijn michelin pilot power 2ct pure. keb er sinds oktober ong 400 km mee gereden en dat word nu met het mooie weer in het vooruitzicht waarschijnlik meer groetjes
 
Ik moet nog even meten maar omdat ie ijskoud blijft....alvast spanningsregelaar gezocht......heb je er een of weet je waar de beste deal voor de betere aftermarket te scoren is...ik hoor het graag.
 
Laatst bewerkt:
[...]


Vage klacht. Maar of dit met je slangetjes te doen heeft?
Anyway:
2 slangen naar de carburateurs, kan niet missen door hun vorm.
1 vacuum slang achterop de kraan
1 overloopje aan de tank

Als je die laatste twee omwisselt zou hij niet starten...

klopt van het starten al ff geprobeert.
maar 5 slangen heb ik dus :
2 voor de carburateurs
1 vacuum slang achterop de kraan
2 overlopen aan de tank naast elkaar ( een dikke en een kleine )

net even een nieuwe accu erin gezet en aan de druppellader gezet
morgen weer proberen.
had m stationeer ook al op 1500 toeren gezet via een zwarte stelschroef op de rechterkant van de motor onder de tank.

dus wie weet meer ????
 
Heren, klinkt voor beide mogelijk als problemen met een spanningsregelaar. Meet indien je een multimeter hebt eerst de spanning tussen de accupolen als de motor loopt, moet zo'n 14,4 V zijn.
Misschien heeft Revelation nog wat op voorraad, anders via ebay zoeken op regulator rectifier.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me eigenlijk af of er hier mensen zijn welke een voltmeter hebben geïnstalleerd op de firestorm. Lijkt mij toch aangewezen omwille van de gekende spanningsregelaar-problemen, niet?
 
De Firestorm is niet de enige Honda met een regelaarprobleem. Mijn oude fireblades hadden er ook al mee te kampen, ik had er zelfs meestal een extra bij me voor de langere tripjes of circuitdagen. Ik zit me net te bedenken dat er nog eentje in mijn schuur zou kunnen liggen van een gesloopte ntv, hoewel die ook net zo zwak waren.
 
Heren, klinkt voor beide mogelijk als problemen met een spanningsregelaar. Meet indien je een multimeter hebt eerst de spanning tussen de accupolen als de motor loopt, moet zo'n 14,4 V zijn.
Misschien heeft Revelation nog wat op voorraad, anders via ebay zoeken op regulator rectifier.

Ja heb ze altijd op voorraad :)
 
Ik vraag me eigenlijk af of er hier mensen zijn welke een voltmeter hebben geïnstalleerd op de firestorm. Lijkt mij toch aangewezen omwille van de gekende spanningsregelaar-problemen, niet?

In principe zijn die problemen verleden tijd na het installeren van een nieuwe regelaar.
Maar het zal je niet verbazen... ik heb inderdaad een voltage meter op mijn VTR gehad.
Als de regelaar goed werkt zie je overigens niks interessants op zo'n schermpje.
 
Whoa, 1e rit van het jaar, wat voelde dat weer lekker, lekker rotonde's uitaccelereren, het heerlijke geluid van afremmen op je motor... ik heb genoten! Jullie ook?
 
prima gereden, alleen erg stil met orginele uitlaten :(


en motor stotterd weer, tussen 5 en 6K rpm
watskeburt? pff, wordt er moe van -O-

gasnaalden, en stationairnaalden zijn de laatste keer schoongemaakt, benzinepomp vaccuumrubber vervangen, leidingen al meerdere keren gecontroleerd

bah, eens kijken of open dempers het probleem oplossen, tegendruk was eerder ook al de boosdoener
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan