alkohol or motor ? that's the question.

drink je wel eens als jij motor rijdt ?

  • nooit

    Stemmen: 121 81,8%
  • 1 glasje maar..

    Stemmen: 16 10,8%
  • 1 pils of meer

    Stemmen: 3 2,0%
  • ik drink af en toe..

    Stemmen: 2 1,4%
  • ik drink maar op los...

    Stemmen: 6 4,1%

  • Totaal aantal stemmers
    148
een paar biertjes moet wel kunnen vind ik, gewoon je kop er nog beter bij houden als je altijd al doet op de motor...

edit: niet iedereen kan even goed tegen alcohol natuurlijk dus eigenlijk kan je het niet echt vergelijken...
 
Auto:
Als ik de bob ben en ik heb zin om iets te drinken dan neem ik aan het begin van de avond (laten we zeggen: 20u, later niet meer) een baco'tje en de rest van de avond cola, meestal vertrekken we rond een uur of 1. Dan is die baco allang weg :)


Motor:
Zal ik nooit drinken en dan rijden.


Waarom ik er verschil tussen maak weet ik eigenlijk niet maar op de motor ga ik ook geen avondje uit.. als ik iets zou drinken en de motor is op dat moment mijn vervoermiddel, dan zou het op een terrasje o.i.d. zijn wat dus wil zeggen dat ik waarschijnlijk weer binnen een uur opstap. En dat is me te snel.
 
Alcohol en verkeer is not Done,

Dus nee ik drink niets als ik weet dat ik moet rijden.

Maar als ik er 1 of 2 opheb en ik moet rijden is het helaas een ander verhaal :X
 
ik drink regelmatig 6 a 7 biertjes na het werk om daarna weer naar huis te rijden. tis toch middernacht. niemand die er iets van merkt :]
voor mij kan alcohol in het verkeer wel :)
 
ik drink regelmatig 6 a 7 biertjes na het werk om daarna weer naar huis te rijden. tis toch middernacht. niemand die er iets van merkt :]
voor mij kan alcohol in het verkeer wel :)
aia, wat ga ik lachen als je dan andre van der toorn tegenkomt :+
 
Ik drink nooit een druppel alcohol als ik op de baan ga met de motor. Dat is een heel bewuste keuze en niet zo als ik met de wagen de baan op ga - dan durf ik wel tot het wettelijk maximum te gaan. Ik denk gewoon dat zelfs één glas het onontbeerlijk evenwichtsgevoel aantast... interessant dat veel mensen er blijkbaar zo over denken en effectief principieel niets drinken.
 
Als ik nog met de auto weg moet dan drink ik max. 2 biertjes en met de motor geen druppel...
 
maareh...zonder alcohol, wat heb je dan aan een cafe racer?
ik drink nooit, doe mij maar een chocomel :+
 
Ik giet me eigen vol als ik met de auto ergens ben
ik heb geen rijbewijs, dus dat kunnen ze me niet afpakken













[me]Nightbat® laat zich dan rijden[/me]
 
:^

En nee, je mag ook niet met je zatte kop op een trapfiets aan het verkeer deelnemen.....

Lekker bezig. Ik zou zeggen...maak vooral geen slapende honden wakker (al denk ik dat zelfs Bertje niet zo achterlijk is) Want denk maar ff na wat er gaat gebeuren als men ook fietsers gaat laten blazen met dezelfde straffen als autoos.

Juist...al die mensen die nu denken "allez dan...toch maar met de fiets :( " zullen dan gewoon de auto pakken. :X
Ik denk als het ooit zo ver zou komen dat men ook fietsers laat blazen dat ik ook vlugger de auto pak...

@ Nightbat...heb je nou ook asuka laten tatoeëren of is het die chica van ranma?
 
Verkeersorganisatie 3VO hoopt dat het wetvoorstel voor een verlaging van de alcohollimiet voor beginnende bestuurders van 0,5 naar 0,2 promille zo snel mogelijk wordt ingevoerd


Weer zo'n onnozele maatregel die niet te controleren valt.
Dan moet je de limiet voor iedereen naar 0,2 promille laten zakken.

De Honac's die buiten gebruikt worden als selectiemiddel staan ingesteld op 220 ugl. of te wel 0,5 promille, met een marge.

Een beginnend bestuurder valt dus pas door de mand als hij een A of F blaast op basis van 220 ugl( 0,5 promile).

Dus alles tussen de 0,2 en 0,5 wordt niet opgemerkt.
Dus als beginnend bestuurder kan je net zoveel drinken als een ervaren bestuurder dat volgens de wet mag, zonder dat dit opvalt.

Alleen als een beginnend bestuurder nu dus een A of F blaast zijn de gevolgen alleen groter.


Wil het werken dan moet er buiten bij de selectie dus 2 types apart ingestelde Honac's gebruikt worden. En voor elke blaastest moet van de bestuurder bekend zijn of hij beginnend bestuurder is.
Aangezien dit te veel tijd kost en bij een alco actie de doelstelling is om zoveel mogelijk mensen te laten blazen een onzinnige maatregel die geen effect sorteert.

Ik ben zelf van mening om het promillage naar 0 % te brengen, of te wel totaal GEEN alcohol in het verkeer.
 
nooit, balansvoertuig.. en ik ken mezelf als ik een beetje alcohol op heb. Misschien zal 1 glaasje weinig uitmaken, maar ik vertrouw mezelf dan gewoon niet meer. Dus doe ik het niet :)
 
Ik drink nooit maar dan ook helemaal nooit alochol als ik een voertuig moet besturen.....
 
Auto: 1 a 2 max en niet meer dan 3 uur voordat ik moet rijden.
Motor: Nooit/nimmer/never en niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan