Alleen door Oost-Europa

~
Thx! :) Was het de cultuur of de wegen in Servie en Albanie die zo mooi waren? :)


De cultuur, de mensen en het "op reis zijn" gevoel.
Je bent echt wel in Oost Europa en komt er niet zo veel toeristen tegen.

Warme mensen met de nodige gezonde nieuwsgierigheid. Ik voelde me heel erg welkom. De wegen zijn vooral in Albanië niet zo schitterend ( van Durres naar Shkoder was heel erg owv heel veel regen en wegenwerken) maar zeker goed te doen op een Fazer hoor.

Wat betreft een notebook mee te nemen. Vond ik ook wel heel nuttig / plezierig hoor. Zeker als je alleen op stap bent. Je kan gemakkelijker contact houden met het thuisfront en het is interessant om het één en ander op te zoeken. Ik heb ook een blogje bijgehouden (voor familie en vrienden : Skynet.be - LE portail belge - DE Belgische portaalsite!

foto van markt in Nis (Servië)
1295727384rAG4k3Rnis5.jpg
 
@Diekooi, verhaal van de ketting: Ben er as we speak een nieuwe onder aan het leggen. Met goed smeren moet die de reis toch makkelijk overleven?

Is wel wat om aan te denken ja; doek meenemen om de ketting regelmatig schoon te maken van zand. Dat zand vreet je ketting op. Achterband gaat ook vervangen worden voor ik wegga, voorband heeft minder te lijden en is nog wel redelijk goed. :)

\
Thx! :) Was het de cultuur of de wegen in Servie en Albanie die zo mooi waren? :)


De cultuur, de mensen en het "op reis zijn" gevoel.
Je bent echt wel in Oost Europa en komt er niet zo veel toeristen tegen.

Warme mensen met de nodige gezonde nieuwsgierigheid. Ik voelde me heel erg welkom. De wegen zijn vooral in Albanië niet zo schitterend ( van Durres naar Shkoder was heel erg owv heel veel regen en wegenwerken) maar zeker goed te doen op een Fazer hoor.

Wat betreft een notebook mee te nemen. Vond ik ook wel heel nuttig / plezierig hoor. Zeker als je alleen op stap bent. Je kan gemakkelijker contact houden met het thuisfront en het is interessant om het één en ander op te zoeken. Ik heb ook een blogje bijgehouden (voor familie en vrienden : Skynet.be - LE portail belge - DE Belgische portaalsite!

foto van markt in Nis (Servië)
[afbeelding]

Ah ok. :) Wat me op de volgende vraag brengt zo ineens (je leert nog wat door het met andere mensen over reizen te hebben :) ): Hoe doe je het als je ergens in een stad bent en je moet je motor achterlaten? Ik neem niet aan dat je je motor overal zo neer kan zetten, met alles erop? En ik heb 2 hardcases die op de motor zitten met sleutel, maar er moeten natuurlijk ook losse tassen op, dat kan je niet op slot zetten.

Trouwens ook; kettingslot mee, of is schijfslot genoeg?
 
Ik heb van die kleine hangslotjes op m'n tassen zodat ze niet direct open te maken zijn.
Maar echt in een stad achterlaten met al de bagage erop heb ik niet gedaan. (uitgezonderd een avond in Belgrado waar ik tevoet op zoek gegaan ben naar een hotelletje) Ik zocht me een overnachtingsplaats, liet m'n spullen op de kamer en trok dan de stad in. Moto probeer ik meestal ergens aan vast te maken (verlichtingspaal, hek,....)
Kettingslot en schijfslot had ik bij me.
 
@Diekooi, verhaal van de ketting: Ben er as we speak een nieuwe onder aan het leggen. Met goed smeren moet die de reis toch makkelijk overleven?

Is wel wat om aan te denken ja; doek meenemen om de ketting regelmatig schoon te maken van zand. Dat zand vreet je ketting op. Achterband gaat ook vervangen worden voor ik wegga, voorband heeft minder te lijden en is nog wel redelijk goed. :)Ah ok. :) Wat me op de volgende vraag brengt zo ineens (je leert nog wat door het met andere mensen over reizen te hebben :) ): Hoe doe je het als je ergens in een stad bent en je moet je motor achterlaten? Ik neem niet aan dat je je motor overal zo neer kan zetten, met alles erop? En ik heb 2 hardcases die op de motor zitten met sleutel, maar er moeten natuurlijk ook losse tassen op, dat kan je niet op slot zetten.

Trouwens ook; kettingslot mee, of is schijfslot genoeg?

ketting gaat gemiddeld tussen de 20-25k km mee en smeren is voldoende. olie weekt het zand los en drijft het naar buiten waar het eraf valt.

en over je motor ergens laten staan. had alleen me tent enz. in een tas die met 3 spanbanden vastzat. koffers op slot en me ketting door me achterwiel of ergens aan vast. en je moet net pech hebben dat ze je spullen jatten. en zolang je die pech niet heb is er niks aan de hand. had op me eerste trip alles van waarde in me tanktas en die sleepte ik mee en de rest zal wel.
 
Ik heb van die kleine hangslotjes op m'n tassen zodat ze niet direct open te maken zijn.
Maar echt in een stad achterlaten met al de bagage erop heb ik niet gedaan. (uitgezonderd een avond in Belgrado waar ik tevoet op zoek gegaan ben naar een hotelletje) Ik zocht me een overnachtingsplaats, liet m'n spullen op de kamer en trok dan de stad in. Moto probeer ik meestal ergens aan vast te maken (verlichtingspaal, hek,....)
Kettingslot en schijfslot had ik bij me.
ketting gaat gemiddeld tussen de 20-25k km mee en smeren is voldoende. olie weekt het zand los en drijft het naar buiten waar het eraf valt.

en over je motor ergens laten staan. had alleen me tent enz. in een tas die met 3 spanbanden vastzat. koffers op slot en me ketting door me achterwiel of ergens aan vast. en je moet net pech hebben dat ze je spullen jatten. en zolang je die pech niet heb is er niks aan de hand. had op me eerste trip alles van waarde in me tanktas en die sleepte ik mee en de rest zal wel.

Das waar natuurlijk, veel spul van waarde zal ik niet bij me hebben.. Eigenlijk enkel een Cam, Navigatie, portomonee, telefoon en misschien een mininotebookje. Kan inderdaad wel in de tanktas en mee..
 
Puur om de domme reden dat ik wel van Bratislava heb gehoord en nog niets over Brno was ik dat al van plan. :P Zijn er bijzondere dingen te zien?

Ach bijzondere dingen (het is sowieso een mooiere stad dan Brno vind ik).. hele leuke oude binnenstad, mooi kasteel, over het algemeen vriendelijke mensen, mooie meiden; het is niet zo dat het echt een must is (er zijn vast mooiere steden maar moet zeggen dat sinds ik hier woon - een maandje of 4 - ik de stad best waardeer ;)
 
Ach bijzondere dingen (het is sowieso een mooiere stad dan Brno vind ik).. hele leuke oude binnenstad, mooi kasteel, over het algemeen vriendelijke mensen, mooie meiden; het is niet zo dat het echt een must is (er zijn vast mooiere steden maar moet zeggen dat sinds ik hier woon - een maandje of 4 - ik de stad best waardeer ;)
Niet onbelangrijk. :9

:+
 
maikel lees de trip van:

short way to the black sea eens door....staat een hoop in.
Ik ben er inderdaad aan begonnen (doorgebladerd), machtig mooi! :) Morgen ga ik beide topics, voorbereiding en verslag even doorlezen. :) Thx voor de tip!

(snap nu ook waar je je naam vandaan hebt btw. :+ )
 
Wel leuk trouwens, die voorbereiding. :Y Gaat wel wat tijd in zitten, dat wel.

Maar als ik m straks gedaan heb, dan hoop ik mijn kennis ook weer door te kunnen geven aan mensen op "reizen en toeren". :) Tot dusver iedereen bedankt voor de hulp. Keep the info coming! *D
 
ben op pad gegaan met de kennis dat ik voorbij Turkije en Rusland enz. visums nodig heb en verder een kant opgegaan. niks geen route bekend.
 
Das ook een manier. :) Ik vind zelf veel lol in uitzoeken waar ik voorbij kom en wat er te zien valt, ik wil niet terugkomen en denken "oh, dat had ik willen zien en was er maar xxx km vanaf. :o ". Vind zelf de voorpret ook heel belangrijk. :P Een een bereiken van een ultimate goal vind ik ook vet natuurlijk. Het is leuk als je kunt zeggen "ik was op weg naar de zwarte zee, en dammit hier is ie! *D"

Plus, ik heb een tijdsrestrictie en wil ook niet onbeperkt geld eraan uitgeven (net een nieuwe motor gekocht enzo :') ).

Maar ieder zijn manier, uiteindlijk zijn we allemaal ander maar toch ook weer hetzelfde toch? :P
 
Das ook een manier. :) Ik vind zelf veel lol in uitzoeken waar ik voorbij kom en wat er te zien valt, ik wil niet terugkomen en denken "oh, dat had ik willen zien en was er maar xxx km vanaf. :o ". Vind zelf de voorpret ook heel belangrijk. :P Een een bereiken van een ultimate goal vind ik ook vet natuurlijk. Het is leuk als je kunt zeggen "ik was op weg naar de zwarte zee, en dammit hier is ie! *D"

Plus, ik heb een tijdsrestrictie en wil ook niet onbeperkt geld eraan uitgeven (net een nieuwe motor gekocht enzo :') ).

Maar ieder zijn manier, uiteindlijk zijn we allemaal ander maar toch ook weer hetzelfde toch? :P

had voor me spanje trip wat dingen van tevoren opgezocht.

oja net zoals in het boekje -O-

gewoon een kant opgaan en zien wat je tegenkom *O*

bv. zuid Montenegro :} met zonsopkomst in kroatië die velden. nooit wat van gehoord maar wel gezien :Y andere waren er ook langs geweest en was het nooit opgevallen :N

Griekenland waar sommige riviertjes over de straten lopen. even duiken met het gsje :}

kreeg al klachten dat ik van het voorjaar maar een ochtendje door Barcelona reed _O- de rest zie ik nog weleens met een city trip :Y



en over goedkoop. ik heb in Oostenrijk het idee gehad om vanuit daar een weekje rond te rijden. in iedergeval had ik voldoende vocht bij me tot Griekenland. waar ik een fles kwijtwas die ik thuis weer vond. en voedsel at ik bij restaurantjes voor zover ik daar gegeten heb :X iets van noord- kroatië griekenland. en sofia toen ik weer naar huis mocht :X
 
Laatst bewerkt:
had voor me spanje trip wat dingen van tevoren opgezocht.

oja net zoals in het boekje -O-

gewoon een kant opgaan en zien wat je tegenkom *O*

bv. zuid Montenegro :} met zonsopkomst in kroatië die velden. nooit wat van gehoord maar wel gezien :Y andere waren er ook langs geweest en was het nooit opgevallen :N

Griekenland waar sommige riviertjes over de straten lopen. even duiken met het gsje :}

kreeg al klachten dat ik van het voorjaar maar een ochtendje door Barcelona reed _O- de rest zie ik nog weleens met een city trip :Y



en over goedkoop. ik heb in Oostenrijk het idee gehad om vanuit daar een weekje rond te rijden. in iedergeval had ik voldoende vocht bij me tot Griekenland. waar ik een fles kwijtwas die ik thuis weer vond. en voedsel at ik bij restaurantjes voor zover ik daar gegeten heb :X iets van noord- kroatië griekenland. en sofia toen ik weer naar huis mocht :X

Haha, ja zo kan je t ook zien. :P

Ik heb toch echt wel een paar doelen, waaronder de C7 in Roemenie. :Y

Vocht? Bedoel je daar nou water mee? Dat regel je onderweg toch gewoon ergens? :? :+
 
Haha, ja zo kan je t ook zien. :P

Ik heb toch echt wel een paar doelen, waaronder de C7 in Roemenie. :Y

Vocht? Bedoel je daar nou water mee? Dat regel je onderweg toch gewoon ergens? :? :+

had wat flessen drinken mee in me roltas. die ik met tussenstops kon pakken. en door de rijwind bleef het lekker koel. maar je kan het ook lokaal ergens halen maar zonder vocht zitten is k*t en best gevaarlijk :X koste me 2 dagen om alles weer gesmeerd te krijgen en me vochtniveau weer op peil te hebben.
 
had wat flessen drinken mee in me roltas. die ik met tussenstops kon pakken. en door de rijwind bleef het lekker koel. maar je kan het ook lokaal ergens halen maar zonder vocht zitten is k*t en best gevaarlijk :X koste me 2 dagen om alles weer gesmeerd te krijgen en me vochtniveau weer op peil te hebben.

in Griekenland om 0:00 nog wat gedronken. uur later gaan slapen buiten. en om 5:30 een droge smoel waar ik beroerd van werd. deed pijn om te drinken. dus eerst een slok half uur later 2 slokken. enz. best irritant

k*t quote knop |(
 
Laatst bewerkt:
in Griekenland om 0:00 nog wat gedronken. uur later gaan slapen buiten. en om 5:30 een droge smoel waar ik beroerd van werd. deed pijn om te drinken. dus eerst een slok half uur later 2 slokken. enz. best irritant

k*t quote knop |(
Ah ik begrijp het. Denk dat het dus verstandig is water mee te nemen, en dit aan te vullen waar dat kan. Dat moet met flessen uit de supermarkt, toch? Ik neem aan dat NL'ers niet tegen water uit de kraan kunnen die kanten uit? :P
 
Weet niet wat precies je route in Tsjechie gaat zijn, maar kijk even of je langs Kutna Hora kunt rijden (church of bones) dit schijnt een bezoekje waard te zijn - ben er zelf (nog) niet geweest
 
Leuk plan, ik ga je verhalen volgen.

Ken je dit verhaal naar Malesie al, hij ging ook alleen en je kan veel van opsteken.
Heb het een hele tijd geleden wel gelezen ja, maar nog niet tot het einde. Daar was ie toen ook nog niet. :P

Leuk om te lezen is dat he?! Alleen je moet wel tussen de regels doorlezen om er nuttige info uit te halen, zelf schrijft ie meer over de persoonlijke verhalen. :)

Weet niet wat precies je route in Tsjechie gaat zijn, maar kijk even of je langs Kutna Hora kunt rijden (church of bones) dit schijnt een bezoekje waard te zijn - ben er zelf (nog) niet geweest

Heb even gegoogled, lijkt erg bijzonder ja. :Y
 
Ah ik begrijp het. Denk dat het dus verstandig is water mee te nemen, en dit aan te vullen waar dat kan. Dat moet met flessen uit de supermarkt, toch? Ik neem aan dat NL'ers niet tegen water uit de kraan kunnen die kanten uit? :P

ik heb geen kraanwater geprobeerd maar in iedere betere stad is wel een lidl te vinden als je het vertrouwd wil houden _O- assortiment niet vergeleken ter plaatsen :N maar ik verbruikte tussen de 1 en 2 liter ongeveer. ieder uur even een fotostop paar slokken drinken en weer door.
 
Goed. :) Ik heb nu iig antwoord op mijn belangrijkste vragen:

-Zijn de wegen te doen met een FZS1000? : Ja.
-Is het te halen in een week of 3 a 3,5? : Ja.
-Zijn juli en augustus geschikt om te rijden die kant uit? : Ja.
-Wat voor kleding moet ik aan? : Kan leer aan, regenoverall voor ochtenden eroverheen.


En ik heb een zooi ervaringen gehoord over de reis. :) Met wat gezond verstand kan ik wel een paklijst samenstellen en op weg. :P

Alleen de route moet ik nog samenstellen (ga ik toch wel doen, wil wel een aantal dingen zien). Ik wil de route in de OP ongeveer aan gaan houden. Rondom deze route zoek ik dingen die ik echt wil zien/routes die ik echt wil rijden. Daartussen plan ik de routes in, meest over secundaire wegen natuurlijk, mocht blijken dat ik echt tijd tekort kom kan ook een keertje snelweg ingepland worden, maar liefst niet natuurlijk.

Lijst van dingen te zien:

-C7 Roemenie (prio 1!)
-Bratislava.
-Wellicht Istanbul.
-Als het uitkomt church of bones.

Wat nog meer? :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan