Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

AeroX

MF veteraan
15 mei 2006
3.825
2
Hoogezand-Sappemeer
Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!






In dit topic kun je alles kwijt over de Aprilia modellen gebaseerd op het welbekende Rotax V60 motorblok:


  • Aprilia RSV Mille '99-2003
  • Aprilia RSV Mille R '99-2003
  • Aprilia RSV1000R 2004-2008
  • Aprilia RSV1000R Factory 2004-2008
  • Aprilia Tuono 1000R
  • Aprilia Tuono 1000R Factory



Voorgaande delen :







Ik heb geen instructieboekje meer, kan ik het ook downloaden?

Jazeker, hier kun je de instructieboekjes van alle Aprilia modellen in PDF-formaat downloaden.

Workshopmanual voor de motor

Workshopmanual voor het motorblok




Wat is het verschil tussen de Aprilia RSV Mille en de Aprilia RSV Mille R?

De Aprilia RSV Mille is het basis model. De Aprilia RSV Mille R is gebasseerd op dit model maar heeft een aantal extra's, te weten:

- 25% lichtere, gesmede aluminium OZ wielen in het blauw
- Diverse carbon onderdelen waaronder voor- en achterspatbord, wind deflectors en panelen in de zijkuip
- Öhlins voorvork met Titanium-nitride oppervlaktebehandeling(vanaf 2003 met radiaal gemonteerde remklauwen)
- Öhlins achterschokdemper met piggybag
- Öhlins stuurdemper met dubbele kamers en 17 mogelijke instellingen
- Eenpersoons zadel (tot en met 2002)
- 180/55 achterband met als alternatief 190/50




Wat is het verschil tussen de Aprilia RSV1000R en RSV1000R Factory?

Vanaf 2004 werd de naam RSV Mille vervangen door RSV1000R.
De naam RSV Mille R werd vervangen door RSV1000R Factory.

De Factory heeft standaard alle accesoires die zijn voorganger, de RSV Mille R, ook had.
Vanaf 2006 kreeg de RSV1000R standaard de Öhlins voorvork.
De blauwe wielen van de 2006 RSV1000R lijken veel op de gesmede OZ wielen van de RSV1000R Factory, maar in werkelijkheid heeft de RSV1000R geen gesmede maar gegoten aluminium wielen!




Voorvork uitwissel informatie, uitgezocht door Wheelex
Over het algemeen zijn alle Aprilia voorvorken uitwisselbaar, alleen moet je even rekening houden met de diameters van het t-stuk en kroonplaat. Bijgaand een lijstje zoals het volgens mij zit met de vorken vanaf de eerste Mille t/m de RSV4. (correct me if I'm wrong).

RSV Mille 1999-2003:
Axiale Showa vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 53mm)

RSV Mille R t/m 2002:
Axiale Ohlins vork (t-stuk: 56mm, kroonplaat 51mm)

RSV Mille R 2003:
Radiale Ohlins vork (t-stuk: 56mm, kroonplaat 51mm)

RSV1000R 2004:
Axiale Showa vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 53mm)

RSV1000R 2005:
Radiale Showa vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 53mm)

RSV1000R 2006-2010 / RSV1000R Factory 2004-2010:
Radiale Ohlins vork (t-stuk: 56mm, kroonplaat 51mm)

RSV4 2010-2013:
Radiale Showa vork, zwarte vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 51mm)

RSV4 2013-2017:
Radiale Sachs vork, gouden vork (t-stuk: 53mm, kroonplaat 51mm)

RSV4 Factory / FW 2010-2017:
Radiale Ohlins vork (t-stuk: 56mm, kroonplaat 51mm)

Verder zijn de spatborden van alle radiale modellen uitwisselbaar. Die van een axiaal model is ietsje te kort aan de achterste "pootjes".




Overzicht van alle uitvoeringen van de Aprilia RSV Mille






Wat is de beste tandwielverhouding voor de RSV?

De RSV van vóór 2004 komt standaard met een 17/42 vertanding.
De RSV vanaf 2004 komt standaard met een 16/40 vertanding.

Uit de praktijk blijkt dat voor beide modellen 16/43 een ideale verhouding is.
Uiteraard is het afhankelijk van je rijstijl en persoonlijke voorkeur.
Om te zien wat een andere tandwielverhouding met je RSV doet kun je het programma Geardata gebruiken.
De waarden die je moet invullen staan in het instructieboekje vermeld.




Benodigde kabeltjes t.b.v. een gear indicator [< '04] :

Ground = Donker Blauw -> In de kabelboom achter de teller
Tacho Puls = Grijs/Paars -> Achter de teller
Speedo Pulse = Grijs/Wit -> Achter de teller
Neutral Light = Bruin/Rose -> Achter de teller
Power/Ign = Groen -> Achter de teller




Het vervangen van een lampje in het dashboard :

Dutch FZ750 in "Tuono Topic **512**"




Het vervangen van de startkoppeling :

BB-kinkie in "Techniek, vragen en antwoorden"




Het op de juiste manier terugplaatsen van de accu in een '04 Mille :

Apriliaforum.com topic




Aankooptips RSV Mille 2000 :

- Slippende koppeling -> te verhelpen met een modificatie van 9 tientjes
- Zwak startrelais -> vervangen voor Yamaha exemplaar van 5 tientjes
* Startrelais probleem *Klik* -> ARA Forum
- Trillende remschijven, waarschijnlijk vastzittende floaters -> losmaken met remmenreiniger
- Achterrem die het niet of nauwelijks doet -> is zelf op te lossen!
- Deuk rechts in de achterbrug -> schuiver gehad
- Ratelen bij het starten -> hard weg lopen -> erg dure reparatie
- Zwaardere accu is ook handig -> Yuasa YTX-14BS
- Kapotte keerring bij de waterpomp



Aankooptips RSV Mille 2004 :

Achterbrug-modificatie ;








Sites en onderdelen






Hoe krijg ik mijn Aprilia in de OpeningsPost?

Geef aan als je in de OpeningsPost wil staan.
Post 2 foto's van je Mille, het bouwjaar en e.v.t. de accessoires

* Foto's bij voorkeur uploaden via M-F of vanaf Motorstek





De Topic-gebruikers




Ere-lid :

Gerd aka Atmozphere - Duccer 1098
* 23-03-1982 - † 22-01-2009​





Ere-lid :

René aka 48th - Renébagpipe
* 12-04-1958 - † 22-04-2010​








AeroX - RSV Mille-R Factory 2008​

- Carbon Hexagonal Akrapovic dempers
- 12 V aansluiting t.b.v. acculader
- Heelplates met Aprilia leeuw
- R&G Valdoppen








CALZOLAIO ORTOPEDICO - RSV Mille 2003​

- Special Paint door MotoPaints
- Iridium kuipruit
- Xenon
- DanMoto demper








Cyclonus - RSV Mille 1998​

- Carbon voorspatbord
- Carbon achterspatbord
- MIVV Slip on demper








De Erik - RSV Mille 2002​

- SP Demper + eprom






Duke Nukem - RSV Mille 2002​

- K&N filter
- Andere eprom (open front & exhaust)
- Titanium EVO demper
- Gipro X Gear Indicator
- 12V en RAM aansluiting
- Velgen gepoedercoat
- Tailrisers (3CM)






Flip - RSV Mille-R Factory 2004​

- Storm dempers
- K&N luchtfilter
- Racemapping
- MDI ruit
- Ducati 1098 rempomp achter
- Bruine stekkers -> exit
- Yamaha startrelais
- Nieuwe type dynamo








gasgitaartje - RSV Mille 2002​

- Dubbele dempers
- Valdoppen






Gewoon Dennis - RSV Mille 1998​

- GPR
- Titanium Evo Eprom
- MRA bubble ruitje
- BMC Airfilter








H-C50 - RSV Mille 2000​

- Termignoni demper met titanium linkpipe
- Dr. Rossi eprom








mona-toetje - RSV Mille 2001​

- Haga kuipset
- Full Akra-systeem
- SBK Eprom






MuK - RSV Mille 2001​

- Omgebouwd naar Tuono
- Aangepaste airbox
- Akrapovic uitlaatbochten
- Berekende + zelfgemaakte dempers
- GRT chipset
- Powercommander
- 126pk en 117 Nm aan het achterwiel
- Caddilac achterlicht lenzen
- Titax rem en koppeling hendel
- 16T voortandwiel
- HK aangepaste voorvork
- HK aangepaste achterschokbreker






Party Marty - RSV Mille 2001​

- Laser Hotcam demper
- Donkere kuipruit






RSVisch - RSV Mille R 2001​

- RSV 2008 koppen en cilinders
- Uitlaatlijn 2004+
- Mivv dubbele dempers
- Powercommander 3USB
- Dynojet Quickshifter
- Smaltmoto eprom
- Aanzuigmof model 2000
- Achterlichtunit met geïntegreerde knipperlichten
- Evoluzione koppelingcilinder
- Evoluzione bougiekabels
- Evoluzione ontstekingsunit
- Oliefilter modificatie
- Stompgrip
- 60mm Gasklephuis
- Carbon hooked airbox
- GIpro gearindicator
- Omgekeerd schakelmechanisme origineel Aprilia
- Brembo RCS 19 radiale rempomp
- Hel stalen remleidingen








schwantz340 - RSV Mille 2004​

- Ducati 848/1098 achterrempomp








Wheelex - RSV Mille-R 2004​

- Goudkleurig gespoten velgen
- Witte knipperlichtglaasjes






zichthuis - RSV Tuono Factory 2007​

- Volledig Akrapovic systeem
- K&N luchtfilter
- Mapping 2
- MDI Kuipruit [andere dan op foto]
- Pazzo hendels
- Kellerman knipperlichten






Zwijntje007 - RSV Mille 2002​

- 'R' kuipwerk
- >'04 RSV1000 2-2 uitlaatsysteem
- Custom Navigatiesteun
- Spyball-alarm
- Whitelights LED-achterlicht met geïntegreerde knippers.
- Knippers voor in de kuip gewerkt.
- Gouden covers op rem- en koppelingsvloeistofreservoir.
- Carbon framecovers en hielplates
- Öhlins voor- en achtervering met radiale remmen en radiale rempomp van Brembo






 
Laatst bewerkt:
Daaag! Mooie OP. Ook meteen een mooie gelegenheid om mij ook erin toe te voegen.







RSV1000r Factory uit 2004.
Extratjes/mods
-Storm dempers
-K&N luchtfilter
-racemapping
-MDI ruit
-1098 rempomp achter
-Bruinestekkers->exit.
-Yamaha startrelais
- nieuwer type dynamo
-verder origineel
 
Laatst bewerkt:
lekker verder in een nieuw deel, bedankt voor het opstarten

de gesmede oz's zitten alleen in de eerste generatie r. daar staan de schijven ook iets dichter van bij elkaar.
In mijn factory is uit 2007 en is dus geen 1e gen maar er zitten OZ wielen in waar in staat "forged", dit betekend volgen mij toch echt gesmeed.
 
Laatst bewerkt:
Wil je deze foto in de OP zetten?



Toevoegen:
• MWR performance air filter (ipv K&N)
• Alles Aprilia carbon
• Smoke head light protectors
 
lekker verder in een nieuw deel, bedankt voor het opstartenIn mijn factory is uit 2007 en is dus geen 1e gen maar er zitten OZ wielen in waar in staat "forged", dit betekend volgen mij toch echt gesmeed.
Ja dat klinkt als.... Zitten er 2,5mm spacers tussen je schijf en je wiel?
 
lekker verder in een nieuw deel, bedankt voor het opstartenIn mijn factory is uit 2007 en is dus geen 1e gen maar er zitten OZ wielen in waar in staat "forged", dit betekend volgen mij toch echt gesmeed.

Dat kan wel kloppen volgens mij hoor.
Mijn Pa heeft ook Forged OZ's onder zijn RSV R geschroeft die van een later model Factory komen:

(en die heeft inderdaad zijn remklauwen iets aan moeten passen om het passend te krijgen ivm dichter op elkaar staande schijven)

 
Ah, nieuw topic zie ik Post niet veel, rijd de laatste tijd niet veel, maar lees rustig alles mee

Van het weekend even m'n Pilot Powers erom laten leggen ipv m'n circuitbanden en dan volgende week lekker op vakantie naar Oostenrijk/Italie. Even 2 weken weg.





 
Laatst bewerkt:
Bij mij is afgelopen week "service" gaan branden op mijn display.
Ik laat mijn motor onderhouden bij een kennis die motor monteur is, maar die hebben verder geen computer om de aprilia op aan te sluiten. Motor heeft dus gewoon al zijn onderhoud gehad.

ik neem aan dat "Service" gaat branden na X Kilometer gereden te hebben?
Kan dit alleen uit beeld gehaald worden door bij Roke of Twin-star lang te rijden om hem aan de PC te hangen?
 
Kan je zelf doen door de juiste combinatie knopjes in te drukken.
 
Zou de topic starter even mijn mod lijstje willen updaten

- RSV 2008 koppen en cilinders
- Uitlaatlijn 2004+
- Mivv dubbele dempers
- Powercommander 3USB
- Dynojet Quickshifter
- Smaltmoto eprom
- Aanzuigmof model 2000
- Achterlichtunit met geïntegreerde knipperlichten
- Evoluzione koppelingcilinder
- Evoluzione bougiekabels
- Evoluzione ontstekingsunit
- Oliefilter modificatie
- Stompgrip
- 60mm Gasklephuis
- Carbon hooked airbox
- GIpro gearindicator
- Omgekeerd schakelmechanisme origineel Aprilia
- Brembo RCS 19 radiale rempomp
- Hel stalen remleidingen
 


Probeer dit eens:

1. turn key on
2. switch button to mode
3.go to diagnosis in the menu
4.enter dealer code (13432)
5.drop down to "reset service" in the diagnosis menu
 
Iemand hier die nog een bagagerekje heeft of weet te liggen voor een Mille?
 
Laatst bewerkt:
Probeer dit eens:

1. turn key on
2. switch button to mode
3.go to diagnosis in the menu
4.enter dealer code (13432)
5.drop down to "reset service" in the diagnosis menu

Werkt dit ook bij een 2004?

ik vond net deze:

Resetting the service light

2004 RSV1000R, RSV1000 Factory * Siemans/VDO Fuel Injection

1. Depress and Hold the + and - buttons

2. Turn the ignition key on.

3 Keep pressed for approx 15 seconds

4. Turn off the ignition key.
 
Laatst bewerkt:

Zou zomaar kunnen, had even snel gegoogled op mijn telefoon Schijnt dat je wel echt lang de knoppen ingedrukt moet houden (eerder 30 dan 15 seconde).

Succes!

Edit: even gekeken en ik kom inderdaad dezelfde procedure tegen. Dat zou moeten werken!
 
Laatst bewerkt:
Op een oud model Mille (mijn 2003 iig) hoef je helemaal geen code oid in te voeren. Iets met groot licht tegelijk met R of zo, iig zo'n combi. Staat in je handleiding/werkplaatshandboek of zo.
 
Het is wel 15 sec, je moet ze alleen Goes indrukken. Die knop is wat lastig...
 
Bezig geweest met een bagage oplossing die hopelijk gaat werken voor mij. Heb al eerder een SW Motech tanktas geprobeerd (met quick lock), maar de tas was te klein. Grotere tas werkt niet: zit in de weg (buik > tank); Andere optie is een bagagerol, of een Bagster. Mwah. Dat moet anders kunnen.

Ik heb een SW Motech Barracuda rugzak en dacht eraan die op de duozit te kunnen plaatsen. Alleen op het zitje is niet zo schön vind ik dus ome Willem heeft een extra duocover gekocht van Flip, en een universeel bagagerek. Die twee op elkaar gemonteerd et voilá:









Tas (waterdicht) kan er met gemak op, en prima worden gezekerd met een goede spin.
*happy camper

Eigenlijk is het een spoiler om meer downforce te creëren, en toevallig kan er bagage op :D