Afgelopen vrijdag toevallig een Oberon slave cilinder laten monteren op mijn Mille (wegens verdwijnen koppelingsvloeistof). Kan je vertellen dat het een hoop scheelt qua koppelen. Gaat een stuk lichter. Weet alleen niet of het scheelt op het nieuwere model
En hier besteld, duurde wel 2 weken omdat zij het bij de fabrikant in GB moeten bestellen:
http://motodeluxe.be/product/oberon-performance-aprilia-koppelingscilinder-2/
Ahh leuk om nog te zien. Was mijn eerste fietsje, ook veel schrik van gehad. Was alleen niet vooruit te branden haha.
Die Oberon cilinder ben ik erg tevreden over en de website die ik gaf eerder is goedkoper dan direct bij de Fabrikant bestellen
Wat bij meer scheelde is teruggaan naar de originele koppelings- en remhendel.
En ondanks die nieuwe slave cilinder werd de vloeistof in het potje binnen een maand weer een stuk zwarter...
Ik heb er laatst ook een van Ebay getrokken, maar kan nou niet zeggen dat ik spontaan met 2 vingers de koppeling kan bedienen. Mijn vloeistof lekte ook via de slave, dus was meer noodzakelijke vervanging dan cosmetisch/functionele wensen..
Dat had wellicht ook te maken met de ietswat vieze luchtfilter. Toen ik hem kocht reed hij 1/:7 ongeveer, meerdere malen ook langs de weg gestaan met een lege tankNa het vervangen van reed hij prima, en best snel ook.
Iemand een idee wat er mis kan zijn met mijn RSV 1000 Factory uit 2010?
Motor blijft niet goed stationair lopen, valt terug naar ca. 1000 rpm en valt dan uit. Op het moment dat je het gas loslaat, en de motor uit laat lopen, rommelt het behoorlijk in de uitlaten. (plofjes, al kan je het niet echt zo noemen met de originele dempers)
Dynamo is vervangen, accu werd te weinig geladen. Motor geeft nu 13.9V aan bij 4k rpm.
Probleem was eventjes weg, maar nu helaas teruggekeerd.
Maak de stationairregelaar eens goed schoon. Eraf halen (onderkant airbox, lopen twee slamgen heen) en dan met remmenreiniger goed doorspoelen.
Mooi ding zeg!De RSV en zijn Japanse broer even gepoetst voor de reis naar de TT in Assen, had beloofd nog een foto te uploaden dus bij deze
[afbeelding]
Mooie fiets.Beste RSV rijders,
Heb afgelopen zaterdag mijn droomfiets gekocht: een "oer" RSV Mille uit 2004!
Gekocht bij Motoport Echt. Eerste reg. datum internationaal & nationaal 18-08-2004 en een km stand van 12.xxx km
Aankomende zaterdag ga ik de motor ophalen.
Ik ben echter opzoek naar wat extra informatie over de motor en ik krijg het niet op internet gevonden.
- Ik dacht dat er een kroonplaat op was gezet van de 2e generatie RSV maar in een ander topic hier op MF las ik het het een RSV Mille Evo kan zijn? (Zal kijken of het lukt om de foto's te posten) Maar kan iemand het verschil tussen de gewone Mille en de Mille Evo uitleggen?
- Ben tevens op zoek naar een nieuwe sticker voor op de rechter zijkuip, deze is helaas beschadigd. Heeft iemand een idee waar je originele stickers aan kan schaffen? (Zal de foto vd sticker posten)
Ik heb nadat ik hem op heb gehaald vast nog wel meer vragen
Ben benieuwd naar jullie reacties (met name m.b.t. het eerste punt).
Gr Dirk
Mooie fiets.
Is echt er een 2003 model die wellicht in 2004 op kenteken is gekomen.
Wat die kroonplaat betreft geen idee, maar ziet er goed uit, dus lekker boeie
Het verschil tussen de 2003 tov het 2001-2002 model is de andere versnellingsbakverhouding, iets andere uitlaat en anders vormgegeven achterkant en voorspatbord.