Niet zo ver
@Japie :
Er zit geen "fully fledged" slipperclutch op de Mille (die moet je er aftermarket bij kopen) , dus je moet op 't circuit toch een klein beetje rekening houden met je achterkant; de mijne gaat heel lichtjes stempelen als ik een keer iets te vroeg terugschakel , prima cotroleerbaar en 10 x beter dan een blokkerende achterpartij.
Gebruik je 'm op de straat dan voldoet het systeem perfect, vind ik..
En doorgaans is 't inderdaad zo dat een 2-cylinder een veel extremere motor-rem heeft dan een 4-cyl. Dat leer je op termijn waarderen (ik vind dat 1 van de fijne zaken van een twin).
Dus alleen voor straatgebruik voldoet een aftermarket slpperclutch ook?
Dus wanneer ik toch een 98/99/2000 aanschaf en ik een slipperclutich op laat zetten speel ik dubbel op safe???
jij hebt een nieuwer model met een andere koppelingscilinder toch?
Nee, wil je een "echte" slipperclutch , dan moet je in de buidel tasten en een losse aftermarket clutch kopen (prijzig!)... Maar rij je een beetje recreatief in 't rond dan is het standaard systeem van de Mille perfecto !
<edit>
Op AF staan ook wel aardige threads hierover :
Slipper clutch?
</edit>
Kost dat dan...wat is het betere merk? zijn er ook goedkopere alternatieve?
2dehands ofzo
Oh , vast wel , maar reken maar op ergens tussen de 500 en 1000 EUR. Maar anyway , zo'n ding is echt niet nodig op straat.
250000Hij heeft er even meer als 250000 km opgezeten
Heeft hier trouwens iemand ervaring met het circuitrijden via Motorsport Lifestyle?
Heeft hier trouwens iemand ervaring met het circuitrijden via Motorsport Lifestyle?
Deze hebben namelijk in september nog een aantal dagen vrij om in Zandvoort te rijden. Wil hier ook wel graag een keer op rijden, en na Assen vind ik het circuit rijden dondersmooi.
Er was hier trouwens nog een discussie over een r6 ivm rsv, heb van Assen ook nog een film. Zit een mooi stukje in met de 600rr van de instructeur en mijn fiets. Zal proberen deze een keer te posten hiero.
Heeft hier trouwens iemand ervaring met het circuitrijden via Motorsport Lifestyle?
Yup, goede organisatie, alles strak geregeld..
16 augustus RSV circuitmeeting?, dan heb ik al geboekt
Ben zelf niet zo heel erg weg van Zandvoort (vanwege de gevaarlijke plekken , niet zozeer vanwege de layout , baan zelf vind ik wel gaaf) , maar 't was bij MSL prima geregeld.
Let wel ff op je lawaai en ff gas inhouden op de linke plaatsen (gerlach , bosuit , hunserug)... Ga zelf die kant ook nog wel een keer op denk ik (Motorxtra heeft een zaterdag in Sept.)....
Heeft hier trouwens iemand ervaring met het circuitrijden via Motorsport Lifestyle?
Deze hebben namelijk in september nog een aantal dagen vrij om in Zandvoort te rijden. Wil hier ook wel graag een keer op rijden, en na Assen vind ik het circuit rijden dondersmooi.
Er was hier trouwens nog een discussie over een r6 ivm rsv, heb van Assen ook nog een film. Zit een mooi stukje in met de 600rr van de instructeur en mijn fiets. Zal proberen deze een keer te posten hiero.
Met gevaarlijke plekken bedoel je het zand en olie wat op de baan ligt? Dat heb ik hier ergens op het forum ook al ergens gelezen, door de wind en de autoraces.
Lawaai ben ik eerlijk gezegd niet zo bang voor, heb officiele db-killers in het SBK-systeem. In Assen ook niks geen last gehad.
250000