Allroadrit 2 april 2005

De Neus_oud

geblokkeerd account
8 mrt 2002
207
0
De rit is vorige jaar al aangekondigd maar ik breng hem bij deze weer even onder uw aandacht omdat het nu redelijk dichtbij begint te komen.

Stel dat u eens het zand in wilt met uw allroad of u heeft al allroadervaring en u wilt vlak na de paasvakantie weer eens lekker uitwaaien dan is dit misschien iets voor u:

http://oene.xs4all.nl/meetingapril2005.htm

Als u zich aanmeld geeft u zich alleen op voor de allroadrit, een eventuele overnachting op een camping dient u zelf te regelen.

Via het e-mailadres waarmee u zich aanmeld ontvangt u te zijnertijd de startplaats en starttijd en andere info die nog van belang kan zijn.

Op dit moment zijn er reeds 75 aanmeldingen ontvangen uit nederland,belgië en duitsland.

Groeten,
LEO
 
Laatst bewerkt:
Hoe zwaar is de rit?
met andere woorden.. als ik en mijn vader mee gaan rijden hoe groot is dan de kans dat hij zijn nieuwe transalp aan poeier gaat rijden :+
 
Die kans is aanwezig ja maar dat geldt voor iedere rijder.

Een setje valbeugels, zandgerichte banden en zijn eigen tempo aanhouden verkleinen de kans al behoorlijk ( los van zijn ervaring in het zand en de weersomstandigheden )

LEO
 
Laatst bewerkt:
Helaas, een roadbook zit er effe niet in
Of kan je ook in een groep(je) meerijden??

Groeten Jan Willem
 
Tis nog een dikke 2 maanden en het vriest buiten nog wel even dus misschien hebbie hier iets aan ?:

plastic roadbookhouder

aluminium roadbookhouder

En als je dan toch bezig bent:
tripmeter

Deze drie tips zijn zomaar wat tips dus gelieve hier ALSTUBLIEFT NIET meer UW beste oplossing onder te plaatsen. Softstuff weet hoe de "zoekfunctie" werkt op dit forum.

! GRAAG ON TOPIC BLIJVEN !

LEO
 
Is dit ook iets waar een complete nono qua off-road rijden aan mee kan doen? Ik bedoel 150km voor de eerste keer lijkt me best veel. Ennuh, is een open Laser uitlaatje toegestaan?
 
Het is een allroadrit die voor 50% uit asfalt zal bestaan en dat geeft je de mogelijkheid om tussen de zandpaden door wat te relaxen.

Misschien slim om vantevoren eens wat zandpaden te verkennen bij jou in de buurt om erachter te komen of het iets voor je is.

Wat je uitlaat betreft gaan wij er vanuit dat wat aan de rit deelneemt street legal is.

LEO
 
Roadbook is zelf te maken en een Sigma BC1200 heeft een prachtige trip-up functie die met één druk op de knop reset :) (en kost maar zo'n €20)...

Verder is er bijna altijd wel groepsvorming zodat je bij een rustige groep aanhaakt en dan mee rijdt.

Ik ben er in ieder geval ook bij, maar dat weet Leo al ;)
 
Wat piccies van het uitzetten van de 2 aprilrit ( vanmiddag )

1 foutje en je ligt in de Maas


Drek drek en nog eens....


...drek


De lange leegte


Groeten,
LEO
 
Vandaag de 80e inschrijving ontvangen wat betekent dat we zoetjes aan richting de 100 gaan en daar willen wij eigenlijk toch wel stoppen met inschrijven om het op de route nog leuk te houden voor iedere rijd(st)er.

LEO
 
Het voelt prima aan. Bij remmen duikt de motor aanzienlijk minder in en de hele motor lijkt meer vertrouwen te geven. Zaterdag baggeren met de GS-club... dan weet ik echt meer. Doorslaan van de voorkant verwacht ik nu pas in een veel later stadium dan voorheen (sloeg best wel snel door).

En vakantiegeld... ach €350,- is natuurlijk niet niks, maar dan heb je wel voor én achter progressieve veren. Kijk, als je ook de achterdemper vervangt dan betaal je de hoofdprijs... die achterdemper alleen kost al zo'n €700,-

Edit: Die €350,- euro is trouwens inclusief arbeidsloon en vorkolie.
 
Laatst bewerkt:
Is dat dus ook te doen zónder ervaring

Zonder ervaring in wat ?

De fiets heb je er al voor.

Nu nog een roadbookhouder en de wil om naar Melderso te komen en samen met 80 andere allroadrijders een leuke rit te rijden.

Leo
 
... als je ook de achterdemper vervangt dan betaal je de hoofdprijs... ....

Dat dacht ik dus. Maar je hebt de portemonee redelijk gesloten gehouden en toch een flinke stap voorwaarts gemaakt kwa wegligging.

Dan komt het zaterdag helemaal goed.
De weersverwachtingen zien in in iedergeval veelbelovend uit.
Je zal weinig last van wandelaars en paardrijders hebben.

LEO
 
Jo, als het lukt om hem op tijd klaar te krijgen willen we dat stuk losse rommel bij jou uittesten voor de midsummer 1000. Zal wel een late inschrijving worden dan, maar dat moet dan maar. Zie je in de blub :)
 
Zonder ervaring in wat ?

De fiets heb je er al voor.

Nu nog een roadbookhouder en de wil om naar Melderso te komen en samen met 80 andere allroadrijders een leuke rit te rijden.

Leo


Zal eens rondneuzen ( :) ) naar het een en ander...Noppebandjes, roadboekdinges... Ook 's kijen of we nog kampeerrommel hebben/kan lenen ofzo..
Melderso?? waar ligt dat ergens? Zal es op de kaart kijken...
 
Wij gaan mee :)

Die losse rommel zit in elkaar, dus Dare Devillin en Zot zijn van de partij :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan