Almelo en omgeving deel 17

Status
Niet open voor verdere reacties.
het was puur financieel. Harley ging niet lekker. Buell was nooit winstgevend dat kwam door de looks die niet iedereen waardeert en behoorlijk veel ontwikkeling kosten. Dus Buell stekker eruit. aandelen mv de deur uit.

maar het koppel vanaf 2000 toeren, is ongekend in zo'n opgefokt sportsterblok.


benzine en olie in achterbrug en frame (apart( en die enkele hele grote schijf in het voorwiel. allemaal dingen die men apart moest ontwikkelen,, al zijn er meer merken die olie in het frame doen, maar benzine is toch een andere soort vloeistof en veel meer liters ook.

03xb9s06t.jpg



over dat rotax blok ,, dat andere vloeistof gekoelde blok van HD V- rod was dat niks als basis 1230 cc een 119 pk vloeistof gekoeld was dat niet deels door Porsche ontwikkeld ? daar konden ze toch wel een 20 a 30 pk extra uit krijgen ?
 
Porsche is was betrokken bij de ontwikkeling van het revolution blok. Het is ook het eerste blok van HD dat geen losse transmissie heeft.
 
ik dacht ook bij dit blok , Porsche doet wel meer ontwikkeling werk voor derden

maar het maakt weinig uit..

ook een bijzonder motor zo'n V rod

2002-Harley-Davidson-V-Rod.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog even over de toertocht 18 mei, ik ga me best doen om erbij te zijn! Maar het gaat slecht met me opa en we denken dat hij het hooguit nog een week volhoudt. Vandaar dat er enigszins twijfel is van mijn kant, de bbq ben ik voor 95% zeker aanwezig!
 
Nog even over de toertocht 18 mei, ik ga me best doen om erbij te zijn! Maar het gaat slecht met me opa en we denken dat hij het hooguit nog een week volhoudt. Vandaar dat er enigszins twijfel is van mijn kant, de bbq ben ik voor 95% zeker aanwezig!

Mark mocht je door de omstandigheden verhindert zijn.. dan zullen cor en ik daar rekening mee houden.

sterkte iig. deze dagen/tijd..
 
Wat doen die bermratten daar, langs de sportvelden ? Het stukkie is ca 500 meter langs.
Hoe je dan 195 km haalt is ook wel stevig aanpoten denk ik zo, zal wel geen sjopper geweest zijn.
Kost wel een hoop, ik was met 53 km te hard een dikke 700 euri de heer Ivo op Stelten aan het sponsoren, deze knaap levert een maandloon in !

Maar toch, na alle gedoe in 1968, voor wie dat nog weet trouwens, begin ik weer te neigen om maar anarchist te worden. 100km te hard is wat overdreven, maar die minkukels die in die prutbusjes zitten te controleren, das ook wel een menselijke ondersoort. Lekker gewerkt vandaag vraagt de vrouw dan, en dan kan hij niet veel anders antwoorden dan , Tja, ik wordt als L.L betaald en dan gedraag ik me ook maar zo. Het middelmatige klootjesvolk heeft wel de macht gegrepen!

Sorry hoor voor deze uitspatting, het moest me even van het hart. O, ja, ik was het niet !
 
Laatst bewerkt:
Wat doen die bermratten daar, langs de sportvelden ? Het stukkie is ca 500 meter langs.
Hoe je dan 195 km haalt is ook wel stevig aanpoten denk ik zo, zal wel geen sjopper geweest zijn.
Kost wel een hoop, ik was met 53 km te hard een dikke 700 euri de heer Ivo op Stelten aan het sponsoren, deze knaap levert een maandloon in !
Heb ze gisteren daar wel zien staan (zilvergrijze bestelbusje) net achter één van die geparkeerde vrachtwagens ongeveer in het midden van dat stuk. Staan ze met grote regelmaat net als een eindje verderop bij de McDonald's net achter het reclamebord... 195 is wel haalbaar maar het is dan wel stevig aanpoten met een flinke machine en de verkeerslichten op groen... ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij Cagiva ligt de zaak anders.
Ze waren van huis uit een meganisch bedrijf die naast sloten ook gespen en knopen maakten.
Om het eenvoudig te houden,zijn ze de motormarkt ingestapt ,en hebben diverse motormerken opgekocht en hebben o.a. een zeer nauwe band met ducati en MV.
Uit deze samenwerking hebben ze van allerlei type motoren gebouwd,dus je weet,dat Cagiva veel heeft samengesteld uit veel motormerken,dat is geen probleem,maar het gaat mij om de merken die een karakternaam hebben opgebouwd en dan blijkt dat het niet hun eigen consept is maar gewoon gegraait hebben in allelei motorpotjes en dit als eigen merk verkopen.

Typisch iets Italiaans dat bedrijven als Cagiva en Laverda de, voor hun branchevreemde, motormarkt op gaan met zoveel passie en meestal op de racerij gericht.

Ook typisch voor ze is dat het uiteindelijk verzandt in overnames, faillissementen en sluiting.

Maar wel volop ontwikkelen. Bij de Laverda de 6 cilinder endurance en Cagiva de 500cc racer!
Mooi man.
 
Aangenaam allemaal, wou me ook even voorstellen!

Ik ben Daniel, 29 jaar en woon in Nijverdal. Ik rij een witte Kawasaki Z750 uit 2010 :] Als het weer het even toestaat ben ik altijd wel op de motor te vinden in de omgeving van Twente! :)
 
Aangenaam allemaal, wou me ook even voorstellen!

Ik ben Daniel, 29 jaar en woon in Nijverdal. Ik rij een witte Kawasaki Z750 uit 2010 :] Als het weer het even toestaat ben ik altijd wel op de motor te vinden in de omgeving van Twente! :)


Welkom hier Daniel!
Leuk als je ons een keer treft.
Hier staat wel eens een oproep om's avonds elkaar te treffen bij de Mac in Almelo.
Gewoon dit topic volgen daarnaast is er ook nog Aanmelden bij Facebook | Facebook als nieuw initiatief om iets af te spreken.
En https://www.facebook.com/pages/Motor-Toer-Club-Almelo-en-omgeving-MTCA/633858720018981
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan