Heb ik overwogen maar heb er geen goed gevoel bij als daar 180pk op staat.
Heb ik overwogen maar heb er geen goed gevoel bij als daar 180pk op staat.
Wat zit er nu voor UNC diameter in? De gaten lijken op de foto wel 1/2". Dan gaat een M10 Helicoil wel problematisch.
Dan zou ik uitwendig UNC proppen draaien met M10 binnendraad en die met locktite monteren. Als het 3/8" is wel netjes een Helicoil monteren.
Soms moet je niet naar je gevoel luisteren, die zit er meestal naast namelijk.
Daarnaast worden de bouten hier op afschuiving belast, het draad wordt maar amper belast en dient enkel om de bout op zijn plaats te houden.
Als de bouten aangetrokken zijn wordt het koppel niet via de bouten (of de schroefdraad in het werkstuk) overgedragen, maar door de wrijving van de 2 onderdelen die op elkaar getrokken worden.Heb ik overwogen maar heb er geen goed gevoel bij als daar 180pk op staat.
TS geeft zelf aan dat hij de originele draad er weer in wil hebben. M10 x 1,25Er hoeft toch niet perse een metrische helicoil in?
De TS wil graag M10, dat is metrisch, ik kan er niets aan doen. Bovendien is het kud om twee maatsystemen op je motor te hebben, dan blijf je sleutels wisselen.Er hoeft toch niet perse een metrische helicoil in?
Heb ik overwogen maar heb er geen goed gevoel bij als daar 180pk op staat.
Zoals bij de meeste fancy wielen is er niet zo heel veel materiaal over voor zulke aanpassingen.
En waar de rest aan voorbij lijkt te gaan, stel dat het wiel tractie verlies heeft en erg abrupt weer pakt weet ik zeker dat er een piekbelasting is veel groter dan wat alleen het blok kan produceren. Transmissie demping is vaak ook niet zo bulky uitgevoerd als bij oem wielen.
That said, als het 1 draad is valt het allemaal wel mee. Wil je echt zekerheid zou ik informeren bij iemand die echt iets weet, for your peace of mind.
Als je een 3/4 gescheurde kruktap hebt gezien van 45mm diameter, door zon piekbelasting kijk je net iets anders tegen zulke dingen aan. Maar meestal gaat het goed, is helemaal waar. Met nog vijf goeie bevestigingen zou ik me ook geen zorgen maken.
Ik heb al een kruktap van 16mm doormidden gebroken op de fiets :p(geen sporen van corrosie, en het een kwaliteitsfiets)Als je een 3/4 gescheurde kruktap hebt gezien van 45mm diameter, door zon piekbelasting kijk je net iets anders tegen zulke dingen aan. Maar meestal gaat het goed, is helemaal waar. Met nog vijf goeie bevestigingen zou ik me ook geen zorgen maken.
De bouten worden wel degelijk op trek belast en NIET op afschuiving!!! Een bout is nooit ontworpen om schuifkrachten op te vangen. De kracht die moet worden overgebracht om te accelereren gebeurd a.d.h.v. wrijvingskracht tussen het tandwiel en de drager.Soms moet je niet naar je gevoel luisteren, die zit er meestal naast namelijk.
Gewoon helicoils in zetten en verder nooit meer naar omkijken, gaat gewoon goed namelijk.
Dichtlassen is veel gevoeliger voor fouten ed. als 1 of andere flapdrol misboort past de zooi niet of moet er weer geknoeid worden om het te repareren.
Lassen veranderd de materiaalstructuur en daar heb je als je niet weet wat je doet geen controle over, het wordt corrosiegevoeliger en scheurgevoeliger, voel je je daar wel goed bij als daar 180PK op komt?
Daarnaast worden de bouten hier op afschuiving belast, het draad wordt maar amper belast en dient enkel om de bout op zijn plaats te houden, die schroef met zo een oog waar je de schommel van je kinderen mee ophangt wordt op trek belast.
Goed beschouwd is elke bout een veer. Maar dat is wat anders als trekbelasting.De bouten worden wel degelijk op trek belast en NIET op afschuiving!!! Een bout is nooit ontworpen om schuifkrachten op te vangen. De kracht die moet worden overgebracht om te accelereren gebeurd a.d.h.v. wrijvingskracht tussen het tandwiel en de drager.
Dan zou dat met een autowiel ook zo zijn en ik weet uit ervaring dat dat niet zo is.De bouten worden wel degelijk op trek belast en NIET op afschuiving!!! Een bout is nooit ontworpen om schuifkrachten op te vangen. De kracht die moet worden overgebracht om te accelereren gebeurd a.d.h.v. wrijvingskracht tussen het tandwiel en de drager.
Ja, angst, onwetendheid en aannames zijn een goede raadgever.Zoals bij de meeste fancy wielen is er niet zo heel veel materiaal over voor zulke aanpassingen.
En waar de rest aan voorbij lijkt te gaan, stel dat het wiel tractie verlies heeft en erg abrupt weer pakt weet ik zeker dat er een piekbelasting is veel groter dan wat alleen het blok kan produceren. Transmissie demping is vaak ook niet zo bulky uitgevoerd als bij oem wielen.
That said, als het 1 draad is valt het allemaal wel mee. Wil je echt zekerheid zou ik informeren bij iemand die echt iets weet, for your peace of mind.