Pakking vernieuwen.

Betterwind.

Rookie
2 sep 2023
4
0
Wil een pakking vernieuwen bij ontstekings deksel van mijn Yamaha xs 400. Kan ik dat zo droog monteren of kan ik de pakking beter invetten?
 
Ik vet die smalle papieren pakking vaak in met lagervet (heel dun laagje maar hoor) , dan blijft die lekker plakken tot ik het deksel er tegen aan doe, tevens zou die bij losnemen weer makkelijker los kunnen komen.

db
 
Dat dunne laagje is okee, en even uit laten harden alvorens te monteren. Ik ben al teveel blokken tegengekomen met verstopte olieleidingen. Curil heeft een goed alternatief.
 
ja met een fatsoenlijke pakkingschraper geen enkel probleem, ook niet bij 30 jaar oude meuk.
Daarbij wat is je uitleg dan qua voordeel van siliconenmeuk? in plaats van alleen een wedervraag neer te zetten?
Bij alu pakkingen smeer je dus niet?
[/QUOTE

Doe jij het maar niet. Jij ziet er de meerwaarde niet van in. Waarom stel je de vraag dan toch vraag ik me af.
 
Zonder een uitleg meer als een tegenvraag van je leg je ook niks uit dus kan een ander er ook niks van leren.
Blijkbaar kun je dus geen voordelen benoemen. ook goed, maar waarom reageer je dan eigenlijk op een serieus bedoelde vraag als je niks weet toe te voegen?
Tevens waarom vermelden fabrikanten en pakkingsfabrikanten daar dan niks van in werkplaatshandboeken, haynes enz?
 
Zonder een uitleg meer als een tegenvraag van je leg je ook niks uit dus kan een ander er ook niks van leren.
Blijkbaar kun je dus geen voordelen benoemen. ook goed, maar waarom reageer je dan eigenlijk op een serieus bedoelde vraag als je niks weet toe te voegen?
Tevens waarom vermelden fabrikanten en pakkingsfabrikanten daar dan niks van in werkplaatshandboeken, haynes enz?
Waarom, waarom waarom begrijp je me niet gewoon.
 
Zonder een uitleg meer als een tegenvraag van je leg je ook niks uit dus kan een ander er ook niks van leren.
Blijkbaar kun je dus geen voordelen benoemen. ook goed, maar waarom reageer je dan eigenlijk op een serieus bedoelde vraag als je niks weet toe te voegen?
Tevens waarom vermelden fabrikanten en pakkingsfabrikanten daar dan niks van in werkplaatshandboeken, haynes enz?
@JaapJanJaap, het werd me op school al verteld, sowieso is een laagje vet of silicone extra de eerste afdichting, waarbij siliconen een over het hoofd geziene diepe kras blijvend afdicht, vet lost wel op in zijn omgeving waardoor later misschien weer zweterigheid ontstaat. Vet appuyeer je om met name een grotere dunne pakking blijvend op zijn plaats te plakken. Een dunne papieren carterpanpakking kan een weerbarstig terugvallend klereding zijn maar wordt mt een beetje vet een lief meewerkend deel van het geheel. Het klinkt misschien hypocriet }) maar ik gebruik waar nodig ook de overgewaardeerde siliconenpakking

De Motor-forum hypocriet
 
ja met een fatsoenlijke pakkingschraper geen enkel probleem, ook niet bij 30 jaar oude meuk.
Daarbij wat is je uitleg dan qua voordeel van siliconenmeuk? in plaats van alleen een wedervraag neer te zetten?
Bij alu pakkingen smeer je dus niet?
Een goede pakking schraper werkt prima.

Echter zo'n 15 jaar geleden reviseerde ik industriële motoren. Dan is het toch wel fijn als je van 16 kleppendeksels en een meervoud daarvan aan inspektieluikjes makkelijk de pakking kan verwijderen en niet de hele middag hoeft te krabben.

Voor een motorfiets kan het volstaan. Ik gebruik nog steeds het truukje wat me toen is geleerd. Grappig dat het zo'n discussie uit kan lokken.
 
is insmeren met olie al genoemd???

altijd diezelfde discussie
Ik koop meestal pakkingpapier, smeer het metalen deel in met olie, en maak een afdruk op het papier die ik dan uitknip of snij, en gaatjes met een holpijp
 
Terug
Bovenaan Onderaan