Andere uitlaat andere afstelling?

Michel1984

MF'er
11 jun 2014
61
0
Groningen
Goedenavond!

Ik heb op mijn Suzuki gs850 (1980) 2 open uitlaten geplaatst! Heerlijk geluid, maar nu "zakt" de motor weg tijdens het optrekken en hij sputtert als ik door trek in hogere toeren (net alsof de motor te weinig benzine krijgt). Daarnaast wordt het blok nu ook heter dan met de vorige uitlaten.

Iemand ervaring met het plaatsen van open uitlaten en of de sproeierbezetting ook moet worden aangepast?

Alvast bedankt!

Gr

Michel
 
Als deze symptomen daadwerkelijk alleen veroorzaakt worden door de montage van een andere uitlaat, zou dat de eerste keer zijn dat ik daar over hoor.
Het klinkt eerder als een probleem in het inlaattraject.
Er is maar een manier om er achter te komen denk ik....
 
Met open uitlaten loopt ie inderdaad wat armer. Kan ie inderdaad teveel lucht hebben en daardoor warmer worden.
 
Bedankt voor de reacties! Ik ga eerst grotere sproeiers plaatsen om te zien wat het effect is. Ik laat het resultaat wel even weten! Hoe kan ik checken of het in het inlaat traject zit?
 
Probeer anders eerst de ori-dempers nog een keer, als hij dan in eens wel goed loopt heb je mijn ongelijk bewezen.
Misschien is het dan tijd om met sproeiers te gaan klooien
 
Ik zou beginnen met de gasnaalden eens rijker af te stellen, dus hoger te hangen. Beginnen met de hoogste stand dus clipje helemaal onder monteren. Mocht dat niet helpen dan pas aan grotere sproeiers denken.
Overigens kan de lucht er nu makkelijker uit maar als je nog het originele luchtfilter gebruikt komt er niet meer lucht in. Een sportluchtfilter geeft meer lucht.
De tip van Johan m zou ik ook eerst proberen zodat je het zeker weet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan