Anodiseren

Havefun

MF'er
22 aug 2020
49
3
Hallo,

Zijn er bedrijven in de buurt van Breda die onderdelen van motoren anodiseren of poedercoaten?

Alvast bedankt
 
Ik laat regelmatig spullen anodiseren bij Alulox in Rotterdam,doen ook kleine onderdelen.
Kleur zal wel probleem worden,moeten ze maar net hebben dat bruin en dan ben je ook afhankelijk welk soort alu het is,dat bepaald ook wel de kleur.
Alles wat ik laat anodiseren is 6082,6000 serie gaat het beste.
En hoe kom ik erachter welke serie mijn alu hendels zijn?
 
Plus dat de ene aluminium legering heel anders kan reageren dan de andere. Een anodiseerbedrijf kan niet van tevoren zeggen hoe het eindresultaat wordt als ze niet precies weten met wat voor aluminium ze te maken hebben.
Als ik naar de foto's kijk en ik zie de kleine beschadigingen ben ik geneigd om te zeggen dat ze niet geanodiseerd zijn.
 
Je kan toch een krasje maken bij het draaipunt, daar waar bij het hendel links op de foto al een paar kleine beschadigingen zitten. Uiteindelijk zit dat deel in de pomp en zie je er niets van.
 
Zie hierboven leotje60, daarmee uitsluiten of dit geannodiseerd is. Laagdikte is extreem dun, vergelijkbaar met een hoofdhaar.
Daarna checken of er in dat draaimechanisme geen rubber zit en 200 graden de oven in met dat ding. (wel een rubbertje, dan demonteren)
Natlak kan niet tegen hoge temperatuur en coating wel. Je zal daarna dus zien met wat je te maken hebt:)
 
Poeder coating op kleur gaat je veel geld kosten en vaak ook veel wacht tijd.bedrijf gaat echt niet voor jou hendel even machine om bouwen en blijf er bij laagdikte.
Nog maals mij advies Coatings- Cerakote
maar ook hier verwacht ik hoge kosten.
 
Poeder coating op kleur gaat je veel geld kosten en vaak ook veel wacht tijd.bedrijf gaat echt niet voor jou hendel even machine om bouwen en blijf er bij laagdikte.
Nog maals mij advies Coatings- Cerakote
maar ook hier verwacht ik hoge kosten.

Veel geld is voor iedereen anders maar meer dan 3 tientjes ben ik hier niet voor kwijt bij mijn coater. Worden ze nog geparelt ook vantevoren.
Exact passende ringen op de draaimechanismes, boutje met moer er doorheen en daar aan ophangen.
 
Hoi moest even buiten werken, maar ik heb genoeg reacties om even over na te denken.
ik ga volgende week eerst even uitzoeken wat mijn hendels nu zijn, geanodiseerd,gelakt of gepoedercoat en daarna weer verder.
Iedereen in ieder geval voor het meedenken en wordt vervolgd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan