Anti fog bij Jet helm

erikvand

Die hard MF'er
28 dec 2006
288
0
Moerdijk
Hallo!

Een tijdje geleden heb ik een nieuwe jet helm gekocht (Shoei J wing) met vizier. Nu slaat dit met het huidige weer natuurlijk nogal aan (ondanks dat het geen volledig gesloten helm is). Na wat rondstruinen op MF heb ik nogal wat topics gevonden over pinlock, fogcity en aanverwante oplossingen. Echter nooit in combinatie met een jet helm...

Nu zal het straks bij droger/warmer weer ook wel niet zo'n probleem meer zijn maar ik vraag me toch af of er niet mensen zijn met hetzelfde probleem en die daarvoor een oplossing hebben... Kan fogcity etc ook in een jet helm? Ervaringen?

Ben benieuwd!

Groet,
Erik
 
Is een anti beslaan spray een oplossing.

In het koekblik helpt het fantastisch, geen ervaring met m'n helm.

Het is maar een idtje.

Groet
 
Ja dat zou ik kunnen proberen maar ik zoek eigenlijk meer een blijvende oplossing...

Anders dan met de klep open rijden :+
 
Ja dat zou ik kunnen proberen maar ik zoek eigenlijk meer een blijvende oplossing...

Anders dan met de klep open rijden :+
gezien de vorm van het vizier is een pinlock er heel lastig in te zetten.. ik heb het volgens mij weleens gezien maar ik zou het niet zomaar proberen... viziertjes zijn niet zo goedkoop helaas
 
Ja dat zou ik kunnen proberen maar ik zoek eigenlijk meer een blijvende oplossing...

Anders dan met de klep open rijden :+


Klep hoeft dan niet helemaal open.
Een tikje naar voren is al genoeg.

Maar het goed schoonhouden van het vizier helpt al goed.
Lauwwarm water, beetje afwasmiddel.
Binnenkant met een druppeltje afwasmiddel insmeren (heel goed uitwrijven)
helpt erg goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan