• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Anti motor mensen. I hate you

Lid geworden
2 aug 2012
Waarderingsscore
7
Bikers,

Gisteren was ik een uurtje bij een maat van mij aangegaan in de stad. Hij woont in een appartementje dus de motor moest voor aan straat. Na een uurtje zeg ik tegen die maat van me; ik ben er weg van ik ga nog lekker een stukkie rijden. Jammer dus, kom ik bij mijn motor aan allebei de banden lek gestoken. Pilot powers van nog geen 4 maanden oud. Buiten het feit dat ik enorm gefrustreerd ben en degene die dit gedaan heeft zijn hoofd wil molesteren de vraag om advies. Kan ik iets verhalen op de verzekering of andere..? De motor is W.A. verzekerd.

valt niks te verhalen als je alleen W.A. verzekerd bent.

m.a.w. veel meer dan medeleven kunnen we niet voor je doen... vervelende zaak

Bandjes van je gsxr lekgestoken?
Ik denk dat er wat anders aan de hand is hoor. :Y

Je hebt gewoon pech gehad dat iemand jouw motor eruit gepikt heeft.
Kut, zeker!
Aangifte doen, zeker!
Iets eraan doen: lastig helaas, het is gewoon de kutmentaliteit van tegenwoordig icm de strafmaten die een lachertje zijn.

Succes

Helaasch maar niks aan te doen. Bij mijn alp hebben ze 2x een voorband lekgestoken en de linkerspiegel dol gedraaid. Je kan alles uit eigen zak betalen met WA. Tenzij er getuigen zijn, dan kan je beroep doen op waarborgfonds (maar vaak is er geen getuige te bekennen).

Laatst bewerkt:
Waarborgfonds keert niet uit als en geen andere motorvoertuigen bij betrokken zijn geweest.

Erg klote!
Welke stad gaat het om?

Gekken heb je meer buiten rondlopen dan binnen de gestichten. Bij mijn broer ook wel eens elektronica kapotgetrokken of geknipt voor 300 euro in een berging, dus het was een buurtbewoner en we hadden vermoedens. Die persoon was dan ook niet helemaal 100 en als hij openstaande ramen zag, stak hij de gordijnen in brand. Olie op de trappen om uit te glijden, scheermesen bij fietsen neerleggen... tegenwoordig dumpen ze debielen tussen normale mensen, zodat zij ze opnemen in de gemeenschap.

Maar goed, zonder bewijs kan je niets.

Als je ree op je auto krijgt wordt dat ook uit betaald door het waarborgfonds .
Spreek uit ervaring

Dan bestuurde die ree wsl een onverzekerde auto:

Welkom bij het Waarborgfonds Motorverkeer
Het Waarborgfonds Motorverkeer is er voor mensen die door een ongeluk met een motorvoertuig schade hebben geleden en met die schade niet terecht kunnen bij een verzekeraar, omdat dat voertuig onbekend of onverzekerd is.

Dode link

Laatst bewerkt:
Of was deze tegen je aan gereden?
Auto2.jpg

Spreek uit ervaring

Het waarborgfonds is specifiek opgericht om schade door onverzekerde bestuurders te vergoeden en/ of als er sprake is van schade door onbekend gebleven bestuurders. Dat kan zelfs indirecte schade zijn, bv. de lading die van een vrachtwagen af is gevallen.
Essentiëel punt is altijd wel dat je moet kunnen aantonen dat de schade door een verkeersdeelnemer is veroorzaakt.
Ik ben een aantal jaren terug bij iemand van staatsbosbeheer (oid, ik weet de naam niet meer) geweest die uitlegde dat je qua betaling van de schade de klos bent als je een hert aanrijdt. Er is geen eigenaar en niemand is dus verantwoordelijk voor schade door wilde dieren. Een hert is ook geen verkeersdeelnemer, hooguit als het dier net uit een vrachtwagen oid. is gesprongen is er iemand verantwoordelijk voor.
Als compensatie mag je trouwens wel het hert houden, wat wij een nogal schamele tegemoetkoming vonden.

Net zoals Bolski, ben ik dus nogal verbaasd over jouw opmerking.

Het waarborgfonds is specifiek opgericht om schade door onverzekerde bestuurders te vergoeden en/ of als er sprake is van schade door onbekend gebleven bestuurders. Dat kan zelfs indirecte schade zijn, bv. de lading die van een vrachtwagen af is gevallen.
Essentiëel punt is altijd wel dat je moet kunnen aantonen dat de schade door een verkeersdeelnemer is veroorzaakt.
Ik ben een aantal jaren terug bij iemand van staatsbosbeheer (oid, ik weet de naam niet meer) geweest die uitlegde dat je qua betaling van de schade de klos bent als je een hert aanrijdt. Er is geen eigenaar en niemand is dus verantwoordelijk voor schade door wilde dieren. Een hert is ook geen verkeersdeelnemer, hooguit als het dier net uit een vrachtwagen oid. is gesprongen is er iemand verantwoordelijk voor.
Als compensatie mag je trouwens wel het hert houden, wat wij een nogal schamele tegemoetkoming vonden.

Net zoals Bolski, ben ik dus nogal verbaasd over jouw opmerking.
Dit is dus gewoon legaal ?
Kan me herinneren paar jaar geleden had een familie lid van mij dit ook en die zei dat het officieel niet mocht.
3 jaar geleden of zo

Spreek uit ervaring
Ben jij niet gewoon zo verzekerd dat dit in je verzekering zit ?
Heb ik wel vandaar, staat bij mij nog eens apart genoemd heb WA+

Aan deze info heb je nu niks meer; maar daarom ben ik dus WA+ verzekerd incl vandalisme schade.
Dat het terugval in no-claim hoger is dan de prijs van een setje banden laten we even voor wat het is :')

Ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's van je banden. Misschien ben je wel door iets heen gereden?

Thnx voor de reacties. Ik was er inderdaad al bang voor dat dit hem niet ging worden. Frustrated me :(

Terug
Bovenaan Onderaan