Anticorrosie

lucky luck

MF'er
5 mrt 2006
68
0
hilversum
VRAAGJES!
Geeft WD 40 voldoende bescherming voor de komende periode?
Kan je met WD 40 ook onderdelen inspuiten die heet worden?
En tast het de lak niet aan? :?

Ik hoor altijd zulke positieve berichten over dit spul, gebruik het wel als smeermiddel maar als bescherming weet ik het niet.
Iemand ervaring hiermee,laat het mij even weten.
't is zo zonde als mijn STROM erg te lijden heeft komend seizoen! :)
Groet,
 
een Vstrom is toch een luxe offtheroad,als ie tegen bagger kan kan ie ook tegen pekel.
Dus gewoon doorrijden zou ik zeggen
 
nee, WD40 is een middeltje dat een boel aan gemiddelde prestatie's levert waardoor het erg all round is, maar echt specifiek is het nergens echt goed in.

Neem tectyl of een specifiek middel om corrosie tegen te gaan.
 
OKE!
Kan je tectyl wel weer verwijderen?
Lijkt me zo stroperig en vastziten.
Wat zijn verder goede anticorrosie middeletjes?
groet,
 
VRAAGJES!
Geeft WD 40 voldoende bescherming voor de komende periode?
Kan je met WD 40 ook onderdelen inspuiten die heet worden?
En tast het de lak niet aan? :?

Er zijn betere middeltjes maar het kan wel . Ik spuit er ook WD40 over als ik geen ander
middel voorhanden heb . Ook op motor en uitlaatbochten . Rookt de eerste 5 minuten
en heeft een aparte geur ook .
 
Redelijke bescherming: S100 totaalbeschermer, af en toe bijwerken, in het voorjaar verwijderen met S100 totaalreiniger o.i.d. (Dasty van de Wibra reinigt ook prima à € 1,69 / flacon)

Goede bescherming (als beste getest, ik meen vorig jaar in Promotor): Superwax van Tectyl.

Bij een goede regenbui spoelt WD40 deels weg. Rijd je door een regenbui na een vorstperiode (zout!!), dan heb je hier dus niets aan.
 
Er zijn betere middeltjes maar het kan wel . Ik spuit er ook WD40 over als ik geen ander
middel voorhanden heb . Ook op motor en uitlaatbochten . Rookt de eerste 5 minuten
en heeft een aparte geur ook .
Het brand dus weg, en dus ook de bescherming. :P
Siliconenspray wordt aangeraden voor uitlaatbochten, is hittebestendig. 8-)

Maar beide goedjes blijven in het algemeen al niet lang zitten. O-)

De expansiepijp van mijn crosser (reed op asfalt :+ ) moest ik iedere rit weer doen. |( O-)

full
 
Ben met scottoiler corrosiebeschermer aan de gang gegaan vandaag.
volgens mijn dealert is dit vrij nieuwe produkt erg goed, zie ook de tests in de motorbladen :+
makkelijk te verwerken ,en de fiets blijft er fatsoenlijk uit zien .
moet het wel bijhouden, af en toe bijsprayen.
DE TIJD ZAL HET LEREN!
Groet,
 
Terug
Bovenaan Onderaan