ape hanger plaatsen?

20 jan 2010
90
0
deurne
Goede avond iedereen !!! Peter is de naam, 47, en ik rij een Dragstar 650 Bobber. Dus...zo sober en kaal mogelijk...weg spatborden (voor en achter), weg pinkers, spiegels, wat chroom delen overspoten, weg origineel zadel, drag pipes,.....en nog wel wat... nu loop ik al een tijdje met het idee om een ape hanger te plaatsen. Niet zo,n kleintje, nee een 18 inch of zo. Nu vroeg ik mij af of iemand onder jullie hier ervaring mee had. Niet qua rijstijl of comfort, maar qua onderdelen. Uiteraard moet alle bekabeling die op het stuur zit aangepast, d.i. verlengd worden. Iemand een idee waar je dit kan vinden? Of dat aan en schappelijke prijs te vinden is? Ik zie jullie reacties graag tegemoet !!! en ook aan al wie mij geen raad heeft kunnen geven, maar de moeite heeft gedaan om dit te lezen....Bedankt !!!!! Peter
 
Springer op een Dragstar? Hoe ga je dat passend krijgen dan?
Vulringen ofzo? Lijkt me niet verstandig..
Ik vind 't een vette bike zoals ie op de foto's is.. naar mijn mening geen ape er op, maar zoals ie was met lekker breed stuur!
Is het trouwens niet mogelijk om er een Wildstar voorvork in te zetten? is ie van de voorkant nog dikker!


springer zou ik nou dus net NIET doen, als ik een springer voorvork wil, dan op een HD. Het is dus net niet de bedoeling om er een HD kopij van te maken, maar iets origineels. Wat de voorvork betreft, lijkt me een Dragstar Classic vork een betere oplossing, is meer in verhouding met het frame, maar met een lekker vette voorband...
 
heb je ook weer gelijk in.. een kopie is ook niet alles..

dragster classic voorvork? zijn die dikker dan een gewone dragster? ik die vork wat er nu in zit veel te dun voor die tank.. en het voorwiel veel te dun in verhouding tot het achterwiel..

een klein dik voorwiel zal 'm denk ik beter staan :)
 
Maar als je er nogal hoge apes op doet zal de huidige look misschien mooier zijn.
Hoge dunne apes met een dikke voorvork vind ik weer niet zo in verhouding.
Net als de vele dikke lompe classics met ranke 60's/70's apes (beetje gespleten persoonlijkheid naar mijn smaak).
Persoonlijk vind ik de hoge verchroomde apehangers meer zoals ze bedoeld waren, als het effect van de voorkant die dan gigantisch opgerekt lijkt, in chroom dan..zwart geeft waarschijnlijk weer een ander effect denk ik.
Hoge apes zijn misschien niet zo traditioneel bobber, maar folsom maakt wel z'n eigen unieke bike waarbij niet specifiek naar HD wordt gekeken, zoals zovelen...alle credits voor dat..
Ik ben echt benieuwd naar de zwarte apes op die bobber....dat wordt wel wat..
 
Laatst bewerkt:
Maar als je er nogal hoge apes op doet zal de huidige look misschien mooier zijn.
Hoge dunne apes met een dikke voorvork vind ik weer niet zo in verhouding.
Net als de vele dikke lompe classics met ranke 60's/70's apes (beetje gespleten persoonlijkheid naar mijn smaak).
Persoonlijk vind ik de hoge verchroomde apehangers meer zoals ze bedoeld waren, als het effect van de voorkant die dan gigantisch opgerekt lijkt, in chroom dan..zwart geeft waarschijnlijk weer een ander effect denk ik.
Hoge apes zijn misschien niet zo traditioneel bobber, maar folsom maakt wel z'n eigen unieke bike waarbij niet specifiek naar HD wordt gekeken, zoals zovelen...alle credits voor dat..
Ik ben echt benieuwd naar de zwarte apes op die bobber....dat wordt wel wat..


Ik verwacht hem eind deze week...met een beetje geluk, dan kan ik gaan meten kwestie kabels. Zal er dan ook al eens een fototje van maken. Thx voor de complimenten.
 
Ik weet niet waar jullie het idee vandaan halen dat een springer alleen bij HD gebruikt is? En waarom je HD gaat nadoen wanneer er een springer in een japanner gezet wordt?


BIj een springer denk toch iedereen automatisch HD....of ze nu de enigen zijn die dat origineel hebben of niet.. trouwens, ik vind een springer op een japanner zoiets als je vroeger een kever zag met een rolls grille... laat die kever een kever bljven, en doe er gewoon wat origineels mee...
 
BIj een springer denk toch iedereen automatisch HD....of ze nu de enigen zijn die dat origineel hebben of niet.. trouwens, ik vind een springer op een japanner zoiets als je vroeger een kever zag met een rolls grille... laat die kever een kever bljven, en doe er gewoon wat origineels mee...

Ben wel met jouw eens dat je het liefst iets origineels zou moeten maken, maar ik denk bij een springer niet speciaal aan HD.

En nog belangrijker, je moet doen wat je zelf mooi, leuk of apart vindt. En wat anderen daarvan vinden is niet zo boeiend
 
volgens mij heb ik het verschil tussen de vorken van een dragstar en een dragstar classic ook gevonden.. die classic is een stuk dikker (wildstar achtig)

standaard dragstar (hoog achterspatbord en dunne vork)
yamaha_dragstar_costum_650_big.jpg


dragstar classic (lang achterspatbord en dikke vork)
Yamaha_XVS1100A_DragStar_Classic_12_1024x768.jpg


voor degenen die minder kennis van de Yamaha's hebben: kijk naar de aandrijving.. Dragstar heeft Cadan-aandrijving, een Wildstar wordt aangedreven door een riem (soort van V-snaar)


Ik zeg zo'n vork er in! dat fietswieltje wat nu voorin zit vind ik veel te smal voor zo'n kort ogende bike met een dikke tank..
 
Met alle respect..
Persoonlijk vind ik de voorvork en voorband van een standaard dragstar al dik genoeg, vooral als je daar een nogal hoge apehanger op gaat zetten, dat wordt echt een geweldig giga voorvork- effect...vergis je niet..dat zijn 18 inch okselventilators...en ik zie eigenlijk geen harmonie tussen 18 inch apes en die dikke classic uitstraling.
Dan wordt het meer een soort van zwarte "John Deere" tractor met 2 hele hoge buizen erop...
Experimenteren is tof, maar goeie verhoudingen is belangrijker, het gaat om het geheel..
Ik weet niet waar je heen wilt?..iets ter compensatie voor die dikke benzinetank misschien?
Of moet het maar dik, zoals de trend?..
Vroeger waren die bobbers toch ook niet zo gigantisch dik, maar omdat er nu een baggervette onderkant trend is moeten de bobbers dan ook maar zo..lekker trendy..
Een dikke autoband achter....dat vind nou wel weer leuk..maar da's nostalgie..
Ik zou op termijn de benzinetank vervangen voor wat kleiners, dan valt alles wat beter op z'n plaats...maar da's mijn mening..
 
Laatst bewerkt:
Met alle respect..
Persoonlijk vind ik de voorvork en voorband van een standaard dragstar al dik genoeg, vooral als je daar een nogal hoge apehanger op gaat zetten, dat wordt echt een geweldig giga voorvork- effect...vergis je niet..dat zijn 18 inch okselventilators...en ik zie eigenlijk geen harmonie tussen 18 inch apes en die dikke classic uitstraling.
Dan wordt het meer een soort van zwarte "John Deere" tractor met 2 hele hoge buizen erop...
Experimenteren is tof, maar goeie verhoudingen is belangrijker, het gaat om het geheel..
Ik weet niet waar je heen wilt?..iets ter compensatie voor die dikke benzinetank misschien?
Of moet het maar dik, zoals de trend?..
Vroeger waren die bobbers toch ook niet zo gigantisch dik, maar omdat er nu een baggervette onderkant trend is moeten de bobbers dan ook maar zo..lekker trendy..
Een dikke autoband achter....dat vind nou wel weer leuk..maar da's nostalgie..
Ik zou op termijn de benzinetank vervangen voor wat kleiners, dan valt alles wat beter op z'n plaats...maar da's mijn mening..

das dus op basis van een classic, vettere, maar kleinere voorband. K vind hem er persoonlijk gedrongen uit zien...\

 
volgens mij heb ik het verschil tussen de vorken van een dragstar en een dragstar classic ook gevonden.. die classic is een stuk dikker (wildstar achtig)


Ik zeg zo'n vork er in! dat fietswieltje wat nu voorin zit vind ik veel te smal voor zo'n kort ogende bike met een dikke tank..

De voorvorken zijn volgens mij gewoon identiek aan elkaar, het enige verschil is dat de Classic een voorvork-cover heeft, en de custom niet. Kijk maar naar de onderpoten, die zijn van gelijke dikte, en de classic heeft zeker geen upside-down-voorvork, hoewel dat wel zo lijkt door de covers. Met andere worden, je zou ook kunnen kijken of je een cover kunt kopen/maken die je over je voorvork heen doet, dan lijkt 'ie moddervet, en kost t waarschijnlijk veel minder...
 
Deanevo, ik heb schijt aan trends e.d. hoe dikker een motor hoe mooier ik het vind..
Over het smalle voorvork/apehanger verhaal heb je idd gelijk. Een dikke vork met een hoog stuur staat niet mooi. Maar ik vind een apehanger zowiezo al niet geweldig, al kan het wel mooi staan als de verhoudingen goed zijn..
Doe mij maar een plat, en heel breed stuur (wel naar je toe gebogen) dikke vork, dik wiel en dikke tank (fatboy/wildstar idee).
 
Vooruit dan.
Ik ben zelf nog maar net bezig om m'n VN800 een easy rider thema te gaan geven.
Deze 'A versie is nog vrij standaard en leent zich daar prima voor dacht ik zo.
Ik ga juist niet mee in het chroomloze en het moet niet veel gaan kosten.
Het wordt geen bobber, maar meer een chopper van de jaren 60/70.
Hij gaat niet extreem verbouwd worden, dus geen hardtail of verlagen etc. alle comfort moet zoveel mogelijk behouden blijven, want ik cruise dus ook naar Spanje, Griekenland en noem maar op.
Ook mijn ol' lady moet mee kunnen...
Verchroomde achterspatbord en blingbling zijkapjes dus, apes, '70 sissybar, oldschool knippers, voor de tank dus vlammen paintstriping of gewoon "throw it in your face" knallende grove flakes, ook het voorspatbord zal er aan moeten geloven, misschien gaat ie er helemaal af of kleiner gemaakt en verchroomd, en eh...nu ik de laatste tijd steeds meer over autobanden zit te denken, dus doe ik dat ook maar.
Ik heb tot nu toe voor 70 Euro een volledig nieuwe verchroomde achterspatbord van een
VN800 Classic kunnen bemachtigen en heb deze nu gemonteerd en afgezaagd.
Ook heb ik zo'n laidback universele jaren 70 sissy gevonden voor 20 euro's, die zit er nu na een hoop gedoe ook op, maar moet nog een beetje worden aangepast, hij past nog net niet lekker.
De apes komen eind van de week + de oldschool knippers van Eppie uit Paterswolde.
Als de apes er op zitten ga ik mijn (al verbouwde) zadel proberen weer om te turnen in een trapzadel.
De tandwielverhoudingen heb ook al aangepast zodat ik lekker lage toeren kan rijden.
De uitlaat 2e hands silvertail heb ik van de zomer erop gezet...geeft een geweldig donkerbruin geluid..eerlijk waar, ik krijg niets anders dan complimenten, overal waar ik kom..maar ik zou er wel nog graag een bocht omhoog in willen..met fishtails of zo..
En voor de rest zie ik het wel..


Photobucket - Photo and image hosting, free photo galleries, photo editing.
 
Laatst bewerkt:
Het is maar waar je van houdt..Dat wildstar, fatboy is exact het tegengestelde van mijn wereld, maar smaken verschillen en da's maar goed ook..
Ik ben echt van de "throw it in your face"choppers met apehangers, hoe hoger hoe mooier.
Dunne voorwieltjes lange voorvorken, blingbling, psychedelica, hippies, Steppenwolf enz.
Als ik zo de mening van Folsom bekijk, zie ik dat de apes er gewoon op moeten, hoe dan ook.
Dus ik probeer dat dan in harmonie te denken met de rest van de bobber..


Deanevo, ik heb schijt aan trends e.d. hoe dikker een motor hoe mooier ik het vind..
Over het smalle voorvork/apehanger verhaal heb je idd gelijk. Een dikke vork met een hoog stuur staat niet mooi. Maar ik vind een apehanger zowiezo al niet geweldig, al kan het wel mooi staan als de verhoudingen goed zijn..
Doe mij maar een plat, en heel breed stuur (wel naar je toe gebogen) dikke vork, dik wiel en dikke tank (fatboy/wildstar idee).
 
Wauw!!
Dit is op basis van de classic?
Dan is die voorvork niet veel dikker dan een standaard Dragstar.
Nee, ik dacht dat het dan meer als een wildstar was...
Ik begrijp nu beter wat de richting is.
Die apes passen er gewoon goed bij.
Het effect tussen zijn tank en de jouwe is de kleur...licht gekleurde objecten zien er altijd groter uit dan ze zijn.
De standaard tank in het zwart kan prima eigenlijk...
En waarom heb je deze pic hier nu bijgezet?..
Waarom doe je dat???...
Want nu wil ik ook zo'n bobber!!...

En van de zomer moet deze bobber op z'n minst 1 keer op een zondag over de boulevard van Scheveningen hebben gedendert.
En doe mij dan even een pm voor een "meet and greet" want ik woon daar in de buurt.
(Dat geld ook voor jullie allemaal natuurlijk)



das dus op basis van een classic, vettere, maar kleinere voorband. K vind hem er persoonlijk gedrongen uit zien...\

 
Laatst bewerkt:
Zo, ape vandaag aangekomen !!!!!! heb em ff "gepast". Gelukkig is het buiten strontweer...met mooi weer zou ik er gek van worden dat ik nog op zoek moet naar mijn verlengde kabels.... :)

Fototjes volgen dadelijk
 
Vooruit dan.
Ik ben zelf nog maar net bezig om m'n VN800 een easy rider thema te gaan geven.
Deze 'A versie is nog vrij standaard en leent zich daar prima voor dacht ik zo.
Ik ga juist niet mee in het chroomloze en het moet niet veel gaan kosten.
Het wordt geen bobber, maar meer een chopper van de jaren 60/70.
Hij gaat niet extreem verbouwd worden, dus geen hardtail of verlagen etc. alle comfort moet zoveel mogelijk behouden blijven, want ik cruise dus ook naar Spanje, Griekenland en noem maar op.
Ook mijn ol' lady moet mee kunnen...
Verchroomde achterspatbord en blingbling zijkapjes dus, apes, '70 sissybar, oldschool knippers, voor de tank dus vlammen paintstriping of gewoon "throw it in your face" knallende grove flakes, ook het voorspatbord zal er aan moeten geloven, misschien gaat ie er helemaal af of kleiner gemaakt en verchroomd, en eh...nu ik de laatste tijd steeds meer over autobanden zit te denken, dus doe ik dat ook maar.
Ik heb tot nu toe voor 70 Euro een volledig nieuwe verchroomde achterspatbord van een
VN800 Classic kunnen bemachtigen en heb deze nu gemonteerd en afgezaagd.
Ook heb ik zo'n laidback universele jaren 70 sissy gevonden voor 20 euro's, die zit er nu na een hoop gedoe ook op, maar moet nog een beetje worden aangepast, hij past nog net niet lekker.
De apes komen eind van de week + de oldschool knippers van Eppie uit Paterswolde.
Als de apes er op zitten ga ik mijn (al verbouwde) zadel proberen weer om te turnen in een trapzadel.
De tandwielverhoudingen heb ook al aangepast zodat ik lekker lage toeren kan rijden.
De uitlaat 2e hands silvertail heb ik van de zomer erop gezet...geeft een geweldig donkerbruin geluid..eerlijk waar, ik krijg niets anders dan complimenten, overal waar ik kom..maar ik zou er wel nog graag een bocht omhoog in willen..met fishtails of zo..
En voor de rest zie ik het wel..


Photobucket - Photo and image hosting, free photo galleries, photo editing.


Mooie bike, niet mijn stijl, maar wel heel netjes. Zonder sissy bar staat ie wel een stuk beter vind ik...maar ja, ol lady moet ook een beetje comfortabel zitten he...
 
Terug
Bovenaan Onderaan