ape hanger plaatsen?

20 jan 2010
90
0
deurne
Goede avond iedereen !!! Peter is de naam, 47, en ik rij een Dragstar 650 Bobber. Dus...zo sober en kaal mogelijk...weg spatborden (voor en achter), weg pinkers, spiegels, wat chroom delen overspoten, weg origineel zadel, drag pipes,.....en nog wel wat... nu loop ik al een tijdje met het idee om een ape hanger te plaatsen. Niet zo,n kleintje, nee een 18 inch of zo. Nu vroeg ik mij af of iemand onder jullie hier ervaring mee had. Niet qua rijstijl of comfort, maar qua onderdelen. Uiteraard moet alle bekabeling die op het stuur zit aangepast, d.i. verlengd worden. Iemand een idee waar je dit kan vinden? Of dat aan en schappelijke prijs te vinden is? Ik zie jullie reacties graag tegemoet !!! en ook aan al wie mij geen raad heeft kunnen geven, maar de moeite heeft gedaan om dit te lezen....Bedankt !!!!! Peter
 
eerstvolgende is die lelijke startknop van het stuur, ben ik gelijk van die kabels af...dat laat ik wel doen , ben geen kei in elektriciteit...en dan nog een oplossing vinden voor het gashendel, die zit nl. verwerkt in dat startblok..
 
Deanevo, vette bike, al is het niet mijn stijl.. ik snap alleen je plannen niet 100%..

Je wilt comfort behouden om naar spanje en griekenland e.d. te gaan, maar wel een autoband achter.. Weet je hoe een motor dan bochten maakt? Dat wordt lang niet zo fijn sturen dan een motorband al staat het natuurlijk wel megavet! (zie ook het topic autoband hier in het chopperforum) Met het oog op comfort i.c.m. looks: monteer een zo breed mogelijke motorband achter.
Zelfde geld voor de zo hoog mogelijke apes, als je handen boven je schouders uit komen krijg je last van koude handen omdat je hart het bloed er veel harder naar toe moet pompen dan gewend is. Ziet er wel vet uit, maar is niet ideaal voor zulke kilometers..

Folsom, ziet er idd vet uit. Vooral omdat ie zwart is. Zoals nu wel bekend is: niet mijn stijl, maar het is wel een mooie combi zo.

(voorbeeldje van mijn droombike: HD Crossbones FLSTSB wel een special edition met plat stuur e.d. (zal ff kijken of ik nog foto's kan vinden op internet, de dealer in Vroomshoop had er 1 staan)
 
haha smaken verschillen hé.. ik bedoel hem trouwens wel zonder die halve ape..

wat ik vooral vet vind aan dat ding is die springer vork met klein dik wiel, en die dikke tank.
het lijkt zo'n vette korte motor op die manier. ik upload wel wat foto's van de versie die ik bedoel.

edit: ik zie net dat ie nog op de website staat :)

image,528,9.jpg

image,542,9.jpg


heel veel zwart, en dat vind ik nou netjuist vet aan dat ding! (het is een 1584cc)
 
Laatst bewerkt:
Hakkers,

De grens tussen comfortabel en looks moet ik natuurlijk ergens trekken.
Ik vind de The dark side wel wat hebben, al moet ik nog wat research doen over het specifieke gebruik ervan op een VN800.
Het zal in ieder geval geen megavette slof worden als ik het zou gaan doen..
De meningen van autoband-gebruikers zijn erg verdeeld.
Je zult wel iets meer de motor moeten forceren bij scherpere bochten, maar het schijnt dat de grip enorm is, ook bij regen etc.
Velen zweren bij autobanden, zelfs bij het stepjeschuren rijden ze nog op het loopvlak.
Het type motor, band, merk en zeker de bandenspanning zijn wel erg belangrijk...
Er zijn ook een hoop voordelen, i.p.v. honderden euro's voor een bredere motorband kan je nu voor een fractie van de prijs een slof eronder hangen die 4 of 5 keer langer meegaat.
Het kan echter ook helemaal verkeerd uitpakken.
Wat betreft de apes.
Ze zullen ongeveer tot boven mijn schouders komen schat ik..
Het meest oncomfortabele aan hogere apes is, dat je meer druk op je bovenlichaam krijgt, je dat dan moet compenseren en daar een beetje rugpijn van krijgt.
Ook de bloedsomloop in de armen, veel gebruikers hebben er ook absoluut geen last van..
Ik ga dus wel mijn zadel aanpassen (trapzadel) na de montage van de apes, ter compensatie.
In principe kan ik met het zadel alle kanten uit, ook wat hoger als dat nodig zou zijn..
Ik kan ook nog een klein flyscreentje maken/monteren om de ergste druk weg te halen, maar het apes effect moet wel behouden blijven...
Het blijft allemaal een kwestie van uitproberen en da's ook wel weer de lol ervan...


Luke I'm your father..
It's useless to resist...
Don't let yourself be destroyed as Obi Wan did...




Deanevo, vette bike, al is het niet mijn stijl.. ik snap alleen je plannen niet 100%..

Je wilt comfort behouden om naar spanje en griekenland e.d. te gaan, maar wel een autoband achter.. Weet je hoe een motor dan bochten maakt? Dat wordt lang niet zo fijn sturen dan een motorband al staat het natuurlijk wel megavet! (zie ook het topic autoband hier in het chopperforum) Met het oog op comfort i.c.m. looks: monteer een zo breed mogelijke motorband achter.
Zelfde geld voor de zo hoog mogelijke apes, als je handen boven je schouders uit komen krijg je last van koude handen omdat je hart het bloed er veel harder naar toe moet pompen dan gewend is. Ziet er wel vet uit, maar is niet ideaal voor zulke kilometers..

Folsom, ziet er idd vet uit. Vooral omdat ie zwart is. Zoals nu wel bekend is: niet mijn stijl, maar het is wel een mooie combi zo.

(voorbeeldje van mijn droombike: HD Crossbones FLSTSB wel een special edition met plat stuur e.d. (zal ff kijken of ik nog foto's kan vinden op internet, de dealer in Vroomshoop had er 1 staan)
 
Laatst bewerkt:
Deanevo, die lijn moet je idd ergens trekken. zowiezo altijd op het punt waar jij die lijn wilt hebben. het is jouw bike, dus jij beslist wat er mee gebeurt.

zo'n autoband is idd heel erg vet. ik vind 't stoer om te zien.
over de apes: als je daar rugpijn van krijgt, probeer dat dan zo veel mogelijk te compenseren met goede vering. bij te stugge vering krijg je veel meer "klappen" in de rug waardoor je alleen maar meer pijn krijgt..
Het is precies zoals je zegt: gewoon veel uitproberen om tot de beste mix te komen.
 
@ deanovo, aub geen fly-screen voor een ape!
Volgens mij staat dat echt als n pik op n slagroomtaart!


met alle respect... heeft ie wel gelijk in trouwens zo n fly screen op zich vind ik sowieso niks, net als een integraal helm... nee hoor apes lekker vrij in de wind, en open helm, dan voel je pas dat je leeft....vooral zoals ik zonder voorspatbord...haha...elke keer gratis douche... :)
 
met alle respect... heeft ie wel gelijk in trouwens zo n fly screen op zich vind ik sowieso niks, net als een integraal helm... nee hoor apes lekker vrij in de wind, en open helm, dan voel je pas dat je leeft....vooral zoals ik zonder voorspatbord...haha...elke keer gratis douche... :)

hoe ziet jou hoofd er uit na een stuk nieuw asfalt? (daar waar het grind nog op straat ligt) :+
 
Tja, Ik heb het ook nog nooit op apes gezien...
Het is niet de bedoeling om helemaal uit de wind te zitten, meer om tijdens de vakantie de ergste druk van je borst af te halen...daar komt rugpijn van..
Maar ik zat te denken om dit 30 euro Motozoom schermpje kleiner en smaller te maken..
Het kost geen drol en die dingen zijn zo buigzaam, je kan ze bijna dubbel vouwen.
Misschien kan ik er ook nog beugeltjes met draaiknopjes erop zetten, zodat ik hem tijdens de vakantie in een minuutje zonder sleutels kan monteren/afmonteren.

Een schermpje is altijd wat minder voor de looks, maar het hoeft niet altijd slecht te staan, voorwaarde is wel dat het apes effect niet verloren gaat.
Ter vergelijking, Ik zag ook wel 's apes op vakantie voorbij komen met een rol boven de koplamp, het zag er helemaal niet verstorend uit.....

Tja ik ben nou eenmaal zo, altijd eigenwijs doen..

10006509_810_ANW_MO_FR_05.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tja, Ik heb het ook nog nooit op apes gezien...
Het is niet de bedoeling om helemaal uit de wind te zitten, meer om tijdens de vakantie de ergste druk van je borst af te halen...daar komt rugpijn van..
Maar ik zat te denken om dit 30 euro Motozoom schermpje kleiner en smaller te maken..
Het kost geen drol en die dingen zijn zo buigzaam, je kan ze bijna dubbel vouwen.
Misschien kan ik er ook nog beugeltjes met draaiknopjes erop zetten, zodat ik hem tijdens de vakantie in een minuutje zonder sleutels kan monteren/afmonteren.

Een schermpje is altijd wat minder voor de looks, maar het hoeft niet altijd slecht te staan, voorwaarde is wel dat het apes effect niet verloren gaat.
Ter vergelijking, Ik zag ook wel 's apes op vakantie voorbij komen met een rol boven de koplamp, het zag er helemaal niet verstorend uit.....

Tja ik ben nou eenmaal zo, altijd eigenwijs doen..

Idd , een tool roll zie je al eens bij een ape, en misstaat idd niet...

[afbeelding]
 
Terug
Bovenaan Onderaan