Apilia Atlantic 500 Sprint EFI waarschuwingslampje

spierings48

Rookie
22 mei 2013
6
0
Helmond
Hallo, Ben nieuw op dit Forum. Wat leeftijd betreft niet helemaal want met mijn 67 jaar ben ik een heropstapper. Na een periode Piagio Hexagon 250 GT te hebben gereden ben ik gestopt met de hobby. 'Helaas' begon het toch weer te kriebelen en ben nu in het bezit van een Aprilia Atlantic 500 Sprint uit 2008. De scooter rijdt fijn maar nu valt het mij op dat het EFI lampje af en toe opkomt onder het rijden.

Heeft iemand een enig idee wat de oorzaak kan zijn van deze melding?
 
dat is het lampje van de elektronische ontsteking en dci chip. Of dat problemen geeft weet ik niet, ik rijd een Atlantic 500 sprint vna 2010 een van de laatste. Rijdt heerlijk. Heb je de boekjes? Ik zal daar nog even in kijken.
 
Dank voor uw snelle reactie. Ik heb inderdaad de orginele boekjes erbij gekregen, maar helaas in het Italiaans. Ben op zoek geweest op internet voor goede informatie maar het valt mij op dat er niet echt veel over deze scooter is te vinden. Zo ben ik ook op zoek naar de juiste info van het afvulllen van het koelsysteem. Volgens het boekje zouden er een min. en een max. streepje op het reserviour staan maar voorals nog heb ik deze nog niet kunnen vinden.
 
Ik heb 2 jaar en 35000km met een Atlantic 400 gereden en had dit ook af en toe. Heb er nooit enig problem van ondervonden.
 
Als hij dit af en toe doet kan het aan de accu liggen, dan word er ook een efi lampje gegenereerd.
Als de accu spanning te laag is, of juist te hoog door een defecte spannings regelaar.
Het kan dus ook de spannings regelaar zelf zijn.
Hij stotterd verder niet, of houdt in?

Accu spanning is ook makkelijk te meten, de scooter is ook uit te lezen bij een dealer.
Mocht je het zelf niet kunnen vinden.
 
Allemaal bedankt voor de nuttige tips en inderdaad, hier in Helmond zit een Aprilia dealer. Ik ga er mee aan de slag.Nogmaals hartelijk dank.
 
Ben naar aanleiding van jullie tips toch nog even gaan googlen en kwam op een site waar werd aangegeven dat het EFI lampje ook reageert op een slecht werkende bougie. Ik heb deze dan ook verwijderd en zag dat de elektrode redelijk ver uit elkaar stonden (1.2 mm)en waren ingebrand. Voor de zekerheid toch maar een nieuwe bougie geplaats en de elektrode op 0.8 mm gezet. Na plaatsing gereden en het EFI lampje bleef gedurende de rit Uit!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan