• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

aprilia rs opdrijven?

ice776

MF'er
Lid geworden
12 jul 2003
Waarderingsscore
0
Hallo,
morgen even gaan zien naar een aprilia rs 125.

Persoon heeft er maar 150 mee gehaald, is een ouder persoon, geen snelheidsfreak, de moto gaan mss rapper, mss niet...

Hij weet het niet.

De begrenzing is uit de uitlaat zegt hij...

Wat moet je doen om een Rs de 22kw te laten halen? (dus 180km/h)

Het is een rs uit 2000. (16.200km)

Groeten.

was er niet een cdi truucje ? geen idee of dat ook bij jouw bouwjaar is
kit weghalen, brugje doorknippen, tegen dipjes

en als hij al 150 gaat als niet snelheidsfreak, ga jij misschien 170 plat op je tank, beetje wind mee. dus dat is vrij normaal

maar 180 dat wil je nieteens rijden op je 125cc.. als ik op mn mito 160 ga wordt ik al gek van de schreeuwerige hoge toeren en je cilinder vind dat nietecht fijn.

maar succes met kijken en let vooral op rammels uit je blok, je keerringen, bandprofiel, koppeling, komt ie goed op toeren en stottert het niet.

Je kunt er een Polini 160cc cilinder op zetten. Maar je wint er niet heel erg veel mee. Bovendien gaat alles harder slijten en dergelijke. Als je dan toch hard wilt rijden kun je beter een 400 of 600 kopen, op kenteken 25kw zetten maar toch vol vermogen rijden. Maarja dat is helemaal aan jou, ik raad het niet aan.

Neen hoor, een rs koop ik omdat het niet al te duur is, nog een beetje de moto look heeft en nog lekker vooruit gaat ook... 8-)

Mijn vorige motor was een Suzuki Gsf 650 S ;-)... Reed goed, maar begrenst... ik heb er geen spijt van dat ie weg is. Ik zou me meer amuseren op een vrijgestelde rs, dat is pas fun hem in toeren trekken en een beetje spelen.. *O*

Ik heb eens op een rs gereden, man dat ding trok... dood onder de 7000, maar eens er boven... VROOOEEM en weg :P tot zijn 13.000 ofzo...

Dit wil ik ook, en een normale rs kan je normaalgezien toch op 22kw krijgen? Standaart is 11kw... Ook op zijn papieren. Wat moet ik nu juist allemaal doen voor die 22 kw? Powervalve heb ik gehoord, ... CdI?

Groetjes

Zet er geen 160cc opvoersetjes onder... heb gehoord dat daar veel problemen mee komen, :o

hoeveel kw heeft de rs die je gaat bekijken op kenteken ?

in belgie zijn ze misschien standaard 11kw

Hallo,

Persoon heeft er maar 150 mee gehaald, is een ouder persoon, geen snelheidsfreak, de moto gaan mss rapper, mss niet...

Hij weet het niet.

Het is een rs uit 2000. (16.200km)

Groeten.

Ik weet niet waar je vandaan komt ??
Standaard heeft een RS125 al iets van 23kw en vroeg dus waar je vandaan komt omdat ze in Belgie 11kw zijn...

En een RS125 hoort standaard (wel na even achter je ruitje gedoken te zijn) de 180 wel te kunnen halen. Als je gewoon rechtop zit zal íe normaal gesproken zo´n 160 lopen, dan houd het wel op... Misschien dat ´ie dan nog heeeel langzaam oploopt tot de 185/185, maar dan ben je echt km´s bezig als je er dus rechtop op blijft zitten.

Werd hierboven als iets over een Polini 160CC gepost, dat is misschien een idee, maar dan is je motor geen 25kw meer !

Verder moet je idd wachten op M3rcury denk ik, zoals mike en krouwen ook al posten

Laatst bewerkt:
Jullie wachten op mij? :+

Hallo,

Hij weet het niet.

UHmm...? dr zit helemaal geen begrensing in de uitlaat?
Powervalve.. maar als hij de 150 al haalt, dan zit die er cker al in.

Neen hoor, een rs koop ik omdat het niet al te duur is, nog een beetje de moto look heeft en nog lekker vooruit gaat ook... 8-)

Lekker vooruit? alle 25kw motoren die begrenst zijn zijn sneller als het goed is ;)
Mijn vorige motor was een Suzuki Gsf 650 S ;-)... Reed goed, maar begrenst... ik heb er geen spijt van dat ie weg is. Ik zou me meer amuseren op een vrijgestelde rs, dat is pas fun hem in toeren trekken en een beetje spelen.. *O*

Ik heb eens op een rs gereden, man dat ding trok... dood onder de 7000, maar eens er boven... VROOOEEM en weg :P tot zijn 13.000 ofzo...

13.000rpm? dan wil ik niet weten hoe snel je blok vastloop.. bij 11.000 begint het rood.. tot 12.000rpm zou nog kunnen.. maar verder ;(
Dit wil ik ook, en een normale rs kan je normaalgezien toch op 22kw krijgen? Standaart is 11kw... Ook op zijn papieren. Wat moet ik nu juist allemaal doen voor die 22 kw? Powervalve heb ik gehoord, ... CdI?

Groetjes

Cdi, die hoef je alleen te slopen als je een dip hebt bij lage toeren, Dus 5.000 tot 6.000

en als er een powervalve in zit heeft hij 23kw.. (nieuwe modelen dus vanaf 2005 is het maar 22kw)

Mijne is ook 11kw op papier :+

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan