Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.837
- 16.577
Jan Droog in Pijnacker schijnt alles te kunnen, maar voor 100 euro koop je een moderne Tuono schokbreker.Ik heb er ook nog wel een, maar deze kan wel een revisie gebruiken (Is dat mogelijk?).
Jan Droog in Pijnacker schijnt alles te kunnen, maar voor 100 euro koop je een moderne Tuono schokbreker.
Dus dat is wellicht gelijk een mooie upgrade. (Al kan Jan het misschien zelfs nog voor 50 euro fixen..)
http://www.jd-shocks.nl/ (Let op de moderne website)
Ik heb nu ook een Tuono schokdemper liggen, moet er alleen nog onder. Deze heeft 30K gelopen, zo een revisie eerst nog aan te raden zijn?
Hier moet ik toch even op reageren. De website is inderdaad adembenemend (...) maar die Jan, dat is een echte hoor. Hij heeft de voorvork en schokbreker gedaan van mijn SZR, waarvoor geen onderdelen meer leverbaar zijn. Geen probleem zegt 'ie, dat asje maak ik wel even zelf. Euh, okee... En dat alles voor een prijs die nog altijd lager ligt dan die van een HK om iets te noemen, zonder hand made special parts.Jan Droog in Pijnacker schijnt alles te kunnen, maar voor 100 euro koop je een moderne Tuono schokbreker.
Dus dat is wellicht gelijk een mooie upgrade. (Al kan Jan het misschien zelfs nog voor 50 euro fixen..)
http://www.jd-shocks.nl/ (Let op de moderne website)
Goed bezig! Ik ben net terug van 9 Dagen Schotland op de Falco. Liep als een trein en super mooi gereden daar.
Is hij werkelijk twee centimeter langer? ik heb de veren even over elkaar gelegd maar het lijkt mij nog geen centimeter hart op hart. Maar goed ik heb ze niet gemeten ;-) Elke centimeter langer is 2.5 centimeter hoger.
[afbeelding]
Jongens even een vraagje. Ik heb een falco uit 2003 en wil daar de achterveer van vervangen voor die van een RSV. Als ik me goed ingelezen heb dan zou de vering van de RSV moeten passen op de falco zonder het vervangen van de linkdelen. Heb hiervoor op onderstaande site gekeken
The Definitive "What Shock Fits" Thread for Falcos
Helaas is de RSV veer (links op de foto circa 2 cm langer dan de huidige achterveer van de falco. Dat gaat dus niet passen. Iemand ervaring of tips??
Nee, wou eigenlijk 1 ipv 2 intoetsen.
Voorveerspanning lijkt mij eerder wat aan de lage kant volgens mij.
Driver sag op 25-30% van de totale veerweg. Stel dat is 100mm, dan driver sag op 25-30mm
Compressie zou ik beginnen met 11 clicks
Rebound op 19.
Maar dit is mijn ervaring. YMMV.
Het is in ieder geval een uitgangspunt. En geen idee hoeveel het scheelt tegenover een Ohlins.
Hoeveel is hij hoger komen te staan? Of valt dat wel mee?
De RSV veer is standaard even lang als van de Falco.
Maar heeft de RSV veer een lengte verstelling (onderste oog kun je uitdraaien)met zo'n 1cm. Door het link systeen van 1 op 2.5 komt de achterkant 2.5cm hoger te staan wat wat sneller instuurt.
Ook is de demping instelbaar.
Vandaag even geknutsold..
[afbeelding]
En toen..
[afbeelding]
En toen..
[afbeelding]
Remleiding van een Hornet..Nog een paar dingetjes te doen. Carbon brug protectors, Moto Morini Corsaro carbon koplampkap met led lampen en nog zwarte koppelingsleiding.
Zit een klein knikje in het subframe dus die moet nog vervangen en een beter achterkuipdeel heb ik nog nodig.