Aprilia Sl1000 Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
damm zo kriebelt het wel als je dit soort foto's erbij zet.
moet er maar niet naar gaan kijken want dan ben ik vrees ik verkocht , was mijn eerste echte 1000cc motor .... wel de snelste uitvoering want iedere falco eigenaar weet dat dat de blauwe zijn ;-)
Ik heb blauwe draadjes erin, telt ook wel toch?
 
Ik heb deze motor zelf mogen aanschouwen, een mooie en verzorgde “fiets”. Onbegrijpelijk dat deze nog niet verkocht is.
Thanks! Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de verkoop eigenlijk een beetje vergeten was, ook vind ik het wel prima vind om er nog een jaar op te rijden ;) in iedergeval heb ik geen zin om op de bekende marktplaats/Facebook biedingen in te gaan. (biedingen van 1000€ tot 1500€ zijn geen uitzondering...)

En inderdaad zitten de extra’s die je wenst erop. Maar de mensen die bovenstaande bieden, zien de meerwaarde er niet van in. Misschien ruil ik hem wel een keer in.
 
Heb ik ook gehad, de TL red het niet met de Aprilia hoor. Enorm fijne motor.

(Ookal was TL natuurlijk ook erg leuk)
Dat klopt zeker! Maar zocht een 2 cilinder voor erbij en dan is de TL een motor die wel uitdaging geeft. En nog een 4e motor erbij.... doe maar niet haha
 
dat maakt absoluut al een groot verschil , ja van biedingen op marktplaats wordt je nooit echt vrolijk .... daar denken ze altijd dat je financieel aan de grond zit ofzo
Inderdaad. Tegenwoordig stuur ik ze een linkje naar het zelfde type auto of motor, maar dan de goedkope. (Dus met meer km en/of schade ;-) ) succes daarmee 😂
 
Overigens sta ik wel open voor een bod hoor. Maar dan wel realistisch en naast de motor.
 
Ik had een xj650 ernaast, ik merkte dat als ik daar op reed ik minstens net zoveel plezier had en het eigenlijk wel lekker vond om minder vermogen te hebben. (Wel de 2 cilinder miste) de Falco is echt heel leuk, maar ook heel snel (te snel) de Shiver lijkt me dus een mooi alternatief. Iets kleiner, rechter op en minder vermogen, maar wel een Aprilia :)

Het liefst zou ik weer een Rsv1000r willen, maar de rijhouding houd ik helaas niet zolang meer vol ;-)
 
Superbike stuur op de Falco, tuono koplamp en kuipje en blauwe gesmeerde OZ velgen eronder. Heb je voor 1500 euro je Falcuono R ;)
 
Mooi Flip :Y loopt misschien op euro 95 (e10 ethanol), maar zou het niet doen aangezien a. je tank gaat op den duur opzwellen (kunststof) en b. het wordt ten zeerste afgeraden door Aprilia Nederland zelf. Vpower en premium benzines is ok.En ja voor mensen die denken het is een italiaan die zal wel snel stuk gaan , nee dus, er zit een V2 Rotax blok onder (Oosterrijkse degelijkheid) en zeker bullit proof is die hoge km standen > 150.000 aan kunnen. Alle opties zitten erin helemaal top ! 1950 euro is eigenlijk een weggeef prijs zeker met al die opties.
Heerlijke fiets!, het rijden is fantastisch met een Falco. Echt een alles kunner..

Alleen ehhh.. de betrouwbaarheid van Rotax blokken? Sorry, maar of ik heb pech gehad of andere veel geluk, maar ze eten big-end lagers. Na het vervangen van de startkoppeling (bij mijn eerste blok, ook een leuke klus trouwens) liep na 2 maanden het blok in de soep (stand 33dkm, big-end lager deud). Tweedehands blok op de kop kunnen tikken, 2700 km gereden en toen sprong het olie lampje weer aan (wederom big-end lager er uit). Ik weet het nog goed....
Ik heb minder "pech" gehad met mijn Monster 600 die ik daar voor had.. (en die staan te boek als ellende machines volgens mij).

Succes met de verkoop!
 
Superbike stuur op de Falco, tuono koplamp en kuipje en blauwe gesmeerde OZ velgen eronder. Heb je voor 1500 euro je Falcuono R ;)
Dat vind ik echt zonde. Ik heb een hekel aan zagen in originele kuipen, koop ik liever een Tuono Factory. (Sluit ik ook zeker niet uit)
 
Heerlijke fiets!, het rijden is fantastisch met een Falco. Echt een alles kunner..

Alleen ehhh.. de betrouwbaarheid van Rotax blokken? Sorry, maar of ik heb pech gehad of andere veel geluk, maar ze eten big-end lagers. Na het vervangen van de startkoppeling (bij mijn eerste blok, ook een leuke klus trouwens) liep na 2 maanden het blok in de soep (stand 33dkm, big-end lager deud). Tweedehands blok op de kop kunnen tikken, 2700 km gereden en toen sprong het olie lampje weer aan (wederom big-end lager er uit). Ik weet het nog goed....
Ik heb minder "pech" gehad met mijn Monster 600 die ik daar voor had.. (en die staan te boek als ellende machines volgens mij).

Succes met de verkoop!
Het is niet dat ik dat soort verhalen niet ken, maar ze zijn wel uitzonderlijk. Ik ken zoveel Rotax Aprilia blokken door je jaren heen die probleemloos hoge km-standen hebben bereikt. Kleppen stellen is amper nodig, ze draaien op zowat iedere olie (al bestaan voor de 'soepelheid' zeker bepaalde voorkeuren). Nee sorry, ze staan echt goed bekend. Beetje lomp blok, maar zeker sterk.
 
Het is niet dat ik dat soort verhalen niet ken, maar ze zijn wel uitzonderlijk. Ik ken zoveel Rotax Aprilia blokken door je jaren heen die probleemloos hoge km-standen hebben bereikt. Kleppen stellen is amper nodig, ze draaien op zowat iedere olie (al bestaan voor de 'soepelheid' zeker bepaalde voorkeuren). Nee sorry, ze staan echt goed bekend. Beetje lomp blok, maar zeker sterk.
Ja soms is het een kwestie van pech/geluk hebben. Op het aprillia forum gaven ze ook al aan dat dit uitzonderlijk was. Startkoppeling was absoluut een bekend isseu, maar big-end schijnt niet vaak voor te komen. Ik had het alleen 2x in een jaar :D. Mijn Falco had een andere e-prom en uitlaatsysteem. Wellicht iets te "sportief" getuned waardoor de boel steeds in de soep liep. Ik weet het niet... Ik mis hem wel, was echt een genot om op te rijden.
 
Ja soms is het een kwestie van pech/geluk hebben. Op het aprillia forum gaven ze ook al aan dat dit uitzonderlijk was. Startkoppeling was absoluut een bekend isseu, maar big-end schijnt niet vaak voor te komen. Ik had het alleen 2x in een jaar :D. Mijn Falco had een andere e-prom en uitlaatsysteem. Wellicht iets te "sportief" getuned waardoor de boel steeds in de soep liep. Ik weet het niet... Ik mis hem wel, was echt een genot om op te rijden.
Een goede eprom bij open dempers valt juist aan te raden 🙂 Minder kans dat de motor te arm of te rijk loopt, al leidt zelfs dat niet tot motorschade (alle nieuwe motoren lopen tegenwoordig veel te arm om aan de emissie-eisen te voldoen).

Nee, je hebt echt pech gehad, wat ik betreur want - zoals je zelf al zegt - het zijn bijzonder fijne fietsen, die je tegenwoordig voor een appel en een ei kunt aanschaffen. Sterker nog, ik heb thuis al tussen neus en lippen door laten vallen dat ik deze Falco best naast mijn Tuono in de schuur zou willen zetten. Maar dat werd niet door de wederhelft gewaardeerd 😔
 
Een goede eprom bij open dempers valt juist aan te raden 🙂 Minder kans dat de motor te arm of te rijk loopt, al leidt zelfs dat niet tot motorschade (alle nieuwe motoren lopen tegenwoordig veel te arm om aan de emissie-eisen te voldoen).

Nee, je hebt echt pech gehad, wat ik betreur want - zoals je zelf al zegt - het zijn bijzonder fijne fietsen, die je tegenwoordig voor een appel en een ei kunt aanschaffen. Sterker nog, ik heb thuis al tussen neus en lippen door laten vallen dat ik deze Falco best naast mijn Tuono in de schuur zou willen zetten. Maar dat werd niet door de wederhelft gewaardeerd 😔
En als je hem nou inruilt voor de falco? ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan