Aprilia SR GT 125/200

Waarschijnlijk alleen nieuwe olie, evt oliefiltertje (of er moet een zeefje in zitten). Verder alles nalopen of de boel nog vast zit.
Ik denk dat je met een 1x uurloon, +/- 1 liter olie en wat kleinmateriaal er wel bent.
 
Zoiets denk ik ook. Het kan ook zijn dat het gewoon vastgestelde bedragen zijn en dan zou zoiets er uit komen.
 
Akelig stil hier :).

Heb gisteren een proefrit gemaakt op een SR GT 200 van een maand of 5 oud en 1100km op de teller, maar wat me opviel en behoorlijk irriteerde was dat er een soort hobbel was tussen de 40 en 70 km/u, alsof de voorband onrond was oid. maar al staand rijdend en leunend over het stuur leek me de voorband geen hobbel of slag te vertonen. Zou ook in de aandrijflijn te kunnen zitten kreeg ik het gevoel, want ik voelde het met name bij gasgeven.

Iemand dezelfde ervaring?
 
Is niet normaal. Hoort gewoon te glijden over het wegdek (met uitzondering van eventuele trillingen van het motorblok).
Is dat gehobbel er ook als je gas losliet? Kans is groot dat het de banden zijn, daar zou ik eerst naar kijken. De demo waar ik een testverslag over schreef had Michelin City Grip 2's er onder, iets wat niet standaard is. Misschien waren de originele banden al ruk, dat de importeur dat heeft aangepast voor de demo?
 
Zou kunnen ja, maar bij volgas (ongeveer 115 km/u) voelde ik dan weer weinig en bij gas los voelde ik het niet. Het betrof wel een inruiler, misschien was er iets niet in de haak ofzo.

Mijn ervaring op motoren is wel dat hoe grover de band (en spaakwielen) des te meer trillingen e.d.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel zo, standaard zijn het wel een beetje allroad-achtige bandjes. Al zou ik dan nog geen gehobbel verwachten. Maar in eerste instantie verwacht ik wel voorband of velg.
 
Al buigend over het voorwiel zag ik geen slinger of hobbel, maar het zou toch kunnen.

Ik wil er eentje aanschaffen , maar dan toch een nieuwe en ik wacht even de '24 kleuren af, zouden op de Eicma vanaf 9 November bekend worden gemaakt (hoop ik).
 
Maar wel met het risico dat de prijs omhoog gaat als je wacht. Ik zou voor die gele gaan. :P
 
Zou kunnen ja, maar bij volgas (ongeveer 115 km/u) voelde ik dan weer weinig en bij gas los voelde ik het niet. Het betrof wel een inruiler, misschien was er iets niet in de haak ofzo.

Mijn ervaring op motoren is wel dat hoe grover de band (en spaakwielen) des te meer trillingen e.d.
Als er iets mis is met de balancering van de wielen dan voel je dat afhankelijk van het soort onbalans in een bepaald snelheidsgebied.
De rotatiesnelheid van de wielen is bepalend voor de onbalans, niet het toerental van de motor of de stand van de transmissie.

Dus of je nu versnelt of vertraagt, je zou dat in beide gevallen in datzelfde snelheidsgebied moeten voelen.
Als je wel iets van onbalans voelt bij versnellen, maar niet bij vertragen, dan lijkt het me dat er een andere oorzaak is.

Je denkt zelf aan de aandrijflijn. Zou kunnen maar ik kan niet direct bedenken wat het dan zou kunnen zijn. En al zeker niet wanneer de scooter maar 1100km gelopen heeft. Op die km-stand kan er nog niets in de transmissie versleten zijn.
 
Eindelijk eentje aangeschaft, rijdt echt heel leuk 8-).

20231112_154934.jpg
 
Wat me opviel, als ik aan het rijden ben (of stationair) geeft het displaytje constant 15V laadspanning aan, is dat normaal? Bij mijn R1250RT is dat zo'n 14,3V, vandaar......
 
Misschien is het te wijten aan het meetsysteem en is alles normaal, maar inderdaad iets van 14,2 - 14,3V is eerder gebruikelijk.
Check eens wat het display aangeeft als je met koude motor je contact aan zet. Dat zou iets tussen 12 en 13V moeten zijn.
 
12,6V lijkt me helemaal OK.
Al rijdend geeft het display bij mij iets van 14,2-14,3V aan.
15V is denk ik niet zo gek veel hoger. Als die waarde ongeveer constant blijft over een breed toerentalgebied dan werkt de spanningsregelaar, als de spanning het toerental van de motor volgt, dan denk ik dat er met die regelaar een probleem is.
 
De waarde blijft constant, ook bij gasgeven, dus ik denk dat de spanningsregelaar naar behoren werkt. Heb jij ook een SR GT 200?
 
Nee, geen SR GT 200, maar wel een Piaggio scooter en als je links het fotootje bekijkt zal je mijn scooter herkennen als een Beverly 300ie.
Maar al die scooters werken op ongeveer dezelfde manier.

Als de waarde mooi constant blijft dan werkt de spanningsregelaar inderdaad naar behoren. Regelt naar een iets hogere spanning dan gemiddeld maar ik denk niet dat 15V een probleem is.
 
Dank je Gerdien, toch eentje aangeschaft, past net in mijn hokje waar mijn Suzuki Address instond.

Kop is er net af, 5 maanden oud en 3000km gereden en rijdt echt leuk :t .
 
Terug
Bovenaan Onderaan