Assen crash : the weeks after!(mijmeringen)

Welke racer in 2005

  • Honda blade 1000

    Stemmen: 14 18,4%
  • Honda cbrr 600

    Stemmen: 4 5,3%
  • Yamaha r1

    Stemmen: 9 11,8%
  • Yamaha r6

    Stemmen: 8 10,5%
  • Duc 999s

    Stemmen: 6 7,9%
  • Suzuki gsxr 1000/750

    Stemmen: 10 13,2%
  • Suzuki gsxr 600

    Stemmen: 10 13,2%
  • Kawasaki r1000/zxrr6

    Stemmen: 15 19,7%

  • Totaal aantal stemmers
    76
Hey Spyro,

Goed te zien dat je er weer bent. In je verhaal herken ik heel veel van mezelf. K zo'n 25 jaar motorfiets gereden op de weg en na t eveneens kwijtraken van m'n rijbewijs en nog enkele andere overeenkomsten tussen ons (ben ook een broekie, 42 jaar, paar x onderuit gegaan), ben ik dit jaar begonnen met circuitrijden.

Ook bij mij heeft dit virus dus toegeslagen. Heb de TOMS gedaan en ga volgend jaar ZAC rijden. De SP1 gaat met pensioen of weg en heb een R1 gekocht. Heeft ONK Superstock gereden en is helemaal circuitklaar, dus geen gezeik en ik weet wie ermee gereden heeft en hoe ie onderhouden is. Ik stapte 2 weken geleden op die R1 om ff proef te rijden en voelde me direct thuis op dat ding.

T maakt volgens mij dus geen zak uit waar ik op rij want er zijn toch altijd snellere rijders dan de oude deeptone. K wil het alleen lekker naar m'n zin hebben en me telkens proberen te verbeteren :? (maar k wil niet achteraan rijden. zo ben ik ook wel weer). Aan m'n motorfiets zal t niet liggen want die rijdt ver onder de 1.30 op Assen. Dus ligt t aan mij. want 1.30 zit er niet snel in denk ik. Als ik bang wordt op de baan kap ik er direct mee, want dan wordt je een gevaar voor jezelf en de andere rijders.
Maar ik denk dus dat er weinig tot geen rijders zijn die ciruit- of wedstrijdrijden die angst hebben of er in elk geval niet aan denken.

Verder hoop ik dat je herstel voorspoedig verloopt, want je weet als je ouder wordt duurt t allemaal wat langer (k kan erover meepraten) en ik hoop je volgend jaar veel tegen te komen.

Aan mij zal t niet liggen. Ik ben van plan om heel veel te gaan rijden en af en toe een dag vrij te nemen om te werken O-)

Tot gauw

deeptone

Heb hem van de week nog even staan bewonderen , brute fiets hoor die r1 ...

deed trouwens 1:26 op assen vorig weekend :9
 
Mijn dank aan alle gelijkdenkenden voor de beterschapswensen!
Enkele antwoorden:\
Mijn rijnummer was 10(op zijkant gekleefd daar vast nummer 63 op kuipkop en kont geverfd stond).
Natuurlijk herinner ik jullie bezoek Villie ( weet alleen niet wat ik geluld heb).
Banden waren zeker warm( 1uur bandenwarmers opgelegd en 4 ronden gereden).
Doe volgend jaar ZEKER mee in de zac en ga alle mogelijke circuitdagen benutten!
Het wordt zeker een 4 cylinder, waarschijnlijk een r1 en een r6 ( ben aan het onderhandelen).
Mijn vraag naar getuigen blijft open( misschien maar best ook).
zodra ik mijn nieuw racertje heb meld ik het!
Kneeslidende groeten,
Spyro. :]
 
Hé Spyro,

Uit alle reacties mag blijken dat je niet gek bent. Hulde voor je vriendin/ vrouw die je steunt :} . Niet- motorrijders zullen het waarschijnlijk nooit begrijpen. Ik hoop volgend jaar met je kennis te maken op het circuit. Ik was er de 19e ook bij maar door je crash heb ik je toen niet gezien.
 
Hey! Spyro, goed om weer wat van je te horen, ja ook ik zag je liggen en vond het maar een naar gezicht.
We hebben dan wel nooit met elkaar staan praten maar zag je wel regelmatig, wist wie je was op het forum, en wist ook welke motor van jouw was.

Dat je weer wil gaan rijden daar heb ik veel respect voor, als je het niet meer op kon brengen had ik dat ook begrepen, is niet niks een zware crash.

Veel beterschap en op een mooi 2005 :)
 
hoe ouder hoe gekker toch.

maar goed dat je je hobby niet laat afpakken , achter de geraniums zitten kanje ook nog als je 70 bent.

maar volgens mij ben ik die zelfde zaterdag als jij bij molenaar geweest, heb alleen de motor niet gezien.

succes en misschien dat ik binnen kort nog weer ff voorbij kom
 
Gewoon lekker veder racen

Ik zeg maar zo:
Een vertegenwoordiger die zijn VW Pasat om een boom gevouwenen heeft gaat toch ook weer aan het werk en zijn nieuwe Audi A6 quatro O-)
 
Hey Spyro,

Heb me altijd afgevraagd waarom je de Surinaamse vlag op je motorfiets had. K heb een speciale band met Suriname, dus t viel me direct op.
 
Hey Spyro,

Heb me altijd afgevraagd waarom je de Surinaamse vlag op je motorfiets had. K heb een speciale band met Suriname, dus t viel me direct op.
Partner komt uit Suriname en komt nooit mee, zo is ze een beetje bij mij :o
 
Hey Spyro,

Een best verhaal om dit allemaal te lezen. Kan me je crash nog wel herinneren van die dag, was er ook, we zaten in de sessie na jou. ben blij dat je de fun van het racen nog niet bent verloren en ik hoop je op Assen of in Duitsland volgend jaar weer te zien *D

Voor wat betreft de motorkeuze kan ik alleen amar aangeven dat een 600 het beste is wat je kunt doen. Ik heb jarenlang circuitdagen op mijn straat-R1 greden, maar na de overstap op een 600 R6 racer wil ik niet meer anders. Ik weet via via dat er 3 Kawa 600's te koop komen van Docshop-Racing met alle tricky spulletjes erop, dus als je nog niets hebt, kun je eens bij hun aankloppen misschien.

In ieder geval suc6 met de revalidatie verder en CU next year ! :}
 
succes met herstel spyro....ik ben heel benieuwd zo positief als je praat dat je weer op de motor stapt en je rondjes gaat draaien.... maar of dat echt zo makkelijk gaat na zo n crash? ik betwijfel het...dat die angst erin blijft zitten... want het spookt toch door je hoofd, 6 maanden herstellen van 2 sessies plezier op assen...

never the less, ik wens je het allerbeste en als het aan mij lag was je gister alweer beter! :)

succes!
 
succes met herstel spyro....ik ben heel benieuwd zo positief als je praat dat je weer op de motor stapt en je rondjes gaat draaien.... maar of dat echt zo makkelijk gaat na zo n crash? ik betwijfel het...dat die angst erin blijft zitten... want het spookt toch door je hoofd, 6 maanden herstellen van 2 sessies plezier op assen...

never the less, ik wens je het allerbeste en als het aan mij lag was je gister alweer beter! :)

succes!

ik ben dan met villie bij hem geweest in het ziekenhuis en toen zat hij ook te vertellen dat hij met een maand of zo weer op de motor zat.
dat oude vrouwetje wat op de de kamer daar lag zei al "ohh dat zal hem niet gaan lukken hoor in die periode weer fit te zijn"

spyro's motto was dan ook ,
als ik kan staan kan ik lopen
als ik kan lopen kan ik zitten
als ik kan zitten kan ik rijden
als ik kan rijden kan ik het circuit op
help me op de motor en de oijn verdwijnt
 
Wat ik me afvraag:
Het zal waarschijnlijk het voorjaar worden(Pau) voor ik terug op de motor stap,
de verplichte inactiviteit is dan 7 maanden geweest!
Heeft iemand ervaring daarmee?
Ik heb zo een beetje het gevoel van "opstappen, gaan met die banaan" en na 5 rondjes hebben we "het gevoel" weer beet.
Of zie ik het verkeerd? :?
 
Wat ik me afvraag:
Het zal waarschijnlijk het voorjaar worden(Pau) voor ik terug op de motor stap,
de verplichte inactiviteit is dan 7 maanden geweest!
Heeft iemand ervaring daarmee?
Ik heb zo een beetje het gevoel van "opstappen, gaan met die banaan" en na 5 rondjes hebben we "het gevoel" weer beet.
Of zie ik het verkeerd? :?
Hangt een beetje van de lichamelijke ongemakken af van de laatste maanden denk ik!

Gun jezelf de tijd om te wennen!!!!

Nieuwe motor enz. dan heb je gewoon meer tijd nodig!

In ieder geval meer dan 5 rondjes denk ik 8-)
 
Wat ik me afvraag:
Het zal waarschijnlijk het voorjaar worden(Pau) voor ik terug op de motor stap,
de verplichte inactiviteit is dan 7 maanden geweest!
Heeft iemand ervaring daarmee?
Ik heb zo een beetje het gevoel van "opstappen, gaan met die banaan" en na 5 rondjes hebben we "het gevoel" weer beet.
Of zie ik het verkeerd? :?

Zo, wel een late reactie van mij...
Maar ik kan mij volledig vinden in jou verhaal.

Heb vroegah met karten ook wel eens een vieze klapper gemaakt, maar dan ook weer zsm rijden! Heb nooit wat gebroken gehad, dus het was gewoon de zelfde dag meestal nog verder. Pijn ed maken dan niks uit, tot dat je weer uitstapt ;)

Ik heb toen in '99een auto ongeluk gehad, ze hebben mij van achteren aan gereden met 70km/u, en dat is slecht voor je rug en nek :(

Heb ook die shit gehad van revalideren ed, maar zelfs nu kan ik niet meer karten.
Heb het eerste jaar wel vaak geprobeerd, maar steeds na 3 a 4 rondjes kreeg ik last in de bochten, kwamen teveel krachten op me nek.

Dan zie je gewoon in dat het niet meer gaat '(
Heb al met al 10jaar gekart, ook NK's gereden, en was meestal voorin te vinden.
Alles hield op.

Dus moet je, je voldoening ergens anders uit gaan halen.
En dat is een tijdje later dus motor rijden geworden :)
Alleen haalde ik daar in het begin niet mijn voldoening uit...25kw...

Maar na mijn eerste circuit dag (2003), was ik verkocht!
Ik had toen net mijn FZR1000 ingeruild voor een R1. Ik had 6 dagen
die R1 en moest toen het circuit op, was eigenlijk de bedoeling om met de
FZR te doen. Maar in een dolle bui had ik die R1 gekocht :)

En ik reed toen een jaar of 3, maar heb die dag zo anders leren rijden.
10x zo hard een bocht in als normaal. Veel meer feeling gekregen ed.
Vanaf toen, haalde ik dus eindelijk weer ergens die voldoening uit, die kick
wat je gewoon nodig hebt om normaal te kunnen functioneren! Mensen snappen dat
nooit trouwens als ik dat zo zeg...Maar denk dat ik hier wel begrepen word ;)

Dus volgend jaar wil ik weer meer op het circuit gaan rijden, als het goed is met
dan mijn nieuwe fiets.

Maargoed, ik dwaal af ;)
Iig wens ik je veel succes met het herstel!

En heel veel veilige KM's in '05!
 
Hoi Spyro, wat een verhaal. Ik kan me best voorstellen dat je na je crash gelijk weer op de motor wil stappen. Eerst maar eens goed revalideren en afwachten hoe je lichaam reageert. Motorracen is leuk en blijft kriebelen als je al een tijdje niet heb gereden. Ik ben nog nooit gevallen, wel een enkel keer wat glij partijtjes en high-siders maar kon dat goed opvangen.
Met zo'n zware crash als wat jij heb meegemaakt, heb ik toch zoiets van wat is wijsheid?

Mijn gezin en gezondheid gaat boven het motorracen, eerlijk gezegd zou ik ook weer kiezen voor op de motor te stappen, dus ik wens je alvast heel veel succes met je revalidatie en hopelijk mogen we je verwelkomen volgend jaar in de ZAC.

In jou polletje heb ik aangekruist Yamaha R6, en dat bevalt me prima.

Yama.R6.zac.nr:344
 
Wat ik me afvraag:
Het zal waarschijnlijk het voorjaar worden(Pau) voor ik terug op de motor stap,
de verplichte inactiviteit is dan 7 maanden geweest!
Heeft iemand ervaring daarmee?
Ik heb zo een beetje het gevoel van "opstappen, gaan met die banaan" en na 5 rondjes hebben we "het gevoel" weer beet.
Of zie ik het verkeerd? :?

Hoi Spyro,

Dat is voor iedereen weer anders. Sommigen rijden na 2 meter al weer met veel vertrouwen en sommigen komen nooit meer op het oude niveau. Zit vooral tussen je oren.

Vorig jaar was ik in juli op het eind van de Veenslang gevallen. Motor was zo plat dat ik dit voorjaar pas weer kon rijden. Geen enkel probleem, gelijk weer net zo snel (of langzaam) als daarvoor.
Veel moeilijker was een paar jaar geleden na een valpartij met gebroken sleutelbeen en hersenschudding (Ramshoek). Ik kon na 4 weken weer rijden, maar omdat ik me niks van de crash kon herinneren had ik meer tijd nodig om op tempo te komen.

Op een circuit rijden dat je kent, is het makkelijkst. Je weet daar precies de rempunten en ritme. Puur op routine kun je dan al een heel behoorlijk tempo neerzetten. Op een onbekend circuit na een lange periode komt er wel heel veel op je af.

Maar alles is natuurlijk beter dan niet rijden.
 
[/quote]
elk nadeel hep z'n voordeel met die 15kg eraf kan je je tijd, (1.35)nog wat
aanscherpen veel sucses ermee en een spoedig maar vooral volledig herstel
gewenst. :]
 
Laatst bewerkt:
hoi spyro
je verhaal komt me bekend voor mijn vader is tijens de zac op assen van 5 augustus 2003 ook onderuit gegaan omdat hij niks meer wist van het ongeluk en in het ziekenhuis in assen lag met een zware hersenschuding en gebroken arm en ik bij hem op bezoek was ben ik na het circuit geweest en heb de beelden van het ongeluk weer terug gezien op het circuit staan namelijk over al camera's en je daar de beelden altijd bekijken ik geloof dat ze crashes bewaren dus misschien ook iets voor jouw spyro
en trouwens mijn vader rijd alweer ik weet nog goed dat toen hij thuis kwam uit het ziekenhuis met gebroken arm en hersenschudding aan de motor zat te sleutelen mijn vader is trouwens 66 jaar jong en kan het rijden op het circuit nog niet laten en wij zijn trots dat hij nog steeds rond rijd
groetjes mary
 
hoi spyro
je verhaal komt me bekend voor mijn vader is tijens de zac op assen van 5 augustus 2003 ook onderuit gegaan omdat hij niks meer wist van het ongeluk en in het ziekenhuis in assen lag met een zware hersenschuding en gebroken arm en ik bij hem op bezoek was ben ik na het circuit geweest en heb de beelden van het ongeluk weer terug gezien op het circuit staan namelijk over al camera's en je daar de beelden altijd bekijken ik geloof dat ze crashes bewaren dus misschien ook iets voor jouw spyro
en trouwens mijn vader rijd alweer ik weet nog goed dat toen hij thuis kwam uit het ziekenhuis met gebroken arm en hersenschudding aan de motor zat te sleutelen mijn vader is trouwens 66 jaar jong en kan het rijden op het circuit nog niet laten en wij zijn trots dat hij nog steeds rond rijd
groetjes mary
Bedankt voor de tip Mary, ga effe de film opvragen, wordt dit jaar 50 dus , goed te horen dat ik nog minimaal 16jaar kan meeraggen! :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan