• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Assen en geluid

Maart3n

Die hard MF'er
Lid geworden
22 feb 2012
Waarderingsscore
0
Hey iedereen,

Ik zou dit jaar eens willen gaan rijden op assen (met prospeed wsl) maar mijn uitlaat maakt nogal wat herrie (yoshimura r77 cbr1000rr).

Op Spa geraak ik *net* door de geluidsmeting met 102db (met db killer)

Denk je dat dat haalbaar is op assen ? Zou nogal sneu zijn om 3 dagen te boeken en 1 sessie te rijden :D

Thanks !

was dat rijdend of staand gemeten?

Hey iedereen,

Ik zou dit jaar eens willen gaan rijden op assen (met prospeed wsl) maar mijn uitlaat maakt nogal wat herrie (yoshimura r77 cbr1000rr).

Op Spa geraak ik *net* door de geluidsmeting met 102db (met db killer)

Denk je dat dat haalbaar is op assen ? Zou nogal sneu zijn om 3 dagen te boeken en 1 sessie te rijden :D

Thanks !

:N

Een Yoshi op een cbr 1000... forget it, ga je niet redden op assen :N . Heb ze op zowel de oude als de nieuwe (straat) 1000rr gehad en die dingen maken net zoveeel herrie als een F16 met de naverbrander aan, *O* een db killertje is leuk voor het idee O-) maar op assen ga je het het niet redden. Ik ken er wel een paar die er mee rijden maar dat zijn marshals en die hebben toch wel een streepje voor of rijden zonder tranponder.

assen meet rijdend, dat is dus al anders en niet te vergelijken.
er word onder t reklamenbord gemeten boven de tunnel op de veenslang.
een tiende van een sconde je gas dicht maakt al heel veel uit wat geluid bereft.

Gewoon niet doen.

Als we op de circuits willen blijven rijden moeten we gewoon proberen stil te zijn op die circuits waar strenge regels gelden.

Je moet de eco maffia :r niet gaan helpen.....

Gewoon ff een standaard dempertje scoren/lenen en je weet zeker dat je 3 dagen kan genieten :Y
Yoshi`s met of zonder db-killer worden bijna van te voren al afgekeurd :X

Een Yoshi op een cbr 1000... forget it, ga je niet redden op assen :N . Heb ze op zowel de oude als de nieuwe (straat) 1000rr gehad en die dingen maken net zoveeel herrie als een F16 met de naverbrander aan, *O* een db killertje is leuk voor het idee O-) maar op assen ga je het het niet redden. Ik ken er wel een paar die er mee rijden maar dat zijn marshals en die hebben toch wel een streepje voor of rijden zonder tranponder.
Ja, die yoshi is niet bepaald wat je stil kan noemen, zeker als je van de gas gaat *O*

Zal assen maar uitstellen tot ik er eens iets anders onder vijs à la akra |(

Als je Strubben uit heel veel gas geeft en dan laat uitrollen tot aan de Ruskenhoek dan gaat 't best :Y

neem eens contact op met emile van luckyducyperformance.nl. hij heeft al vele uitlaten met een DB-killer of andere oplossing stil genoeg kunnen krijgen voor het circuit.

Maar vergeet ook je inlaattraject niet, die is bij veel 4 cilinders ook al erg luidruchtig en zorgt ervoor dat je soms zelfs met een standaard uitlaat al van de baan wordt gehaald

Wel, ik heb in 2011 geinvesteerd in een HRC ECU + racekelken + afstelling op testbank omdat de motor met yoshimura standaard wat te arm(of te rijk) stond en dat was naar verluid niet goed als je altijd op circuit rijdt...

Onnodig te zeggen dat HRC spul niet goekoop is ... dus om dat dan grotendeels teniet te doen door terug met een std uitlaat te gaan rijden is nogal sneu :)

voorlopig dan maar geen assen ;( , misschien eens een dag met motorsportschool en den rest op circuits zonder geluidsbeperking :] *O*

Wel, ik heb in 2011 geinvesteerd in een HRC ECU + racekelken + afstelling op testbank omdat de motor met yoshimura standaard wat te arm(of te rijk) stond en dat was naar verluid niet goed als je altijd op circuit rijdt...

Onnodig te zeggen dat HRC spul niet goekoop is ... dus om dat dan grotendeels teniet te doen door terug met een std uitlaat te gaan rijden is nogal sneu :)

voorlopig dan maar geen assen ;( , misschien eens een dag met motorsportschool en den rest op circuits zonder geluidsbeperking :] *O*

Dus je hebt een vermogen in een circuitfietts gestoken om hem zo goed (hard) mogelijk te laten lopen maar geluid had je niet aan gedacht?

Hoeveel circuits zonder geluidsbeperking heb je? Zolder op woensdagen ofzo, verder weet ik het niet?

Dus je hebt een vermogen in een circuitfietts gestoken om hem zo goed (hard) mogelijk te laten lopen maar geluid had je niet aan gedacht?

Hoeveel circuits zonder geluidsbeperking heb je? Zolder op woensdagen ofzo, verder weet ik het niet?

in frankrijk en duitsland zijn genoeg geluid vrije dagen

Als ik op assen rij moet ik ook killers plaatsen, ik merk dan verschil t.o.v. zonder killers, maar rij liever zo dat iedereen er goed van kan profiteren ( en ik ook) dan dat ik perse die paar pk nog wil hebben en zo 1/100e sneller mijn rondjes kan rijden.

Na de circuitdag gaan we weer naar open pijpen.

Ik heb daar wel aan gedacht, maar de yoshimura (die er reeds opstond toen ik de motor kochtte) maakt wel heel veel lawaai tov arrow/akra waar mijn vrienden mee rijden(op assen)..

Vermogen heeft ie inderdaad (veel) teveel voor het mannetje dat erop zit :-)

dus ja, volgende stap is een volledige akralijn erop en misschien zo'n MWR luchtfilter maar het is me te duur op dit moment.

voorlopig ga ik naar alcarras (ES), Brno, Zolder, Spa en Misano.. De eerste drie zonder dbkiller, de laatste twee met dbkiller

Als ik op assen rij moet ik ook killers plaatsen, ik merk dan verschil t.o.v. zonder killers, maar rij liever zo dat iedereen er goed van kan profiteren ( en ik ook) dan dat ik perse die paar pk nog wil hebben en zo 1/100e sneller mijn rondjes kan rijden.

Na de circuitdag gaan we weer naar open pijpen.
Dat doe ik ook (op spa bv) maar voor assen zal met DB killer mijn motor nog te luid zijn 8-)

Je voelt dat wel een beetje, die DB killer, maar echt traag kan ik het toch niet noemen :]

Ik heb zelf op mijn Soes 1000 een full system R77 zitten. Met de bijbehorende killer liep tie bovenin er slecht en kwam op 104.7dB.
Ik heb er nu een Akrapovic bijgekocht die op het Yoshimura systeem past. Met een statische meting was deze zo'n 5 dB stiller.
Toch nog wat problemen op Assen gehad (102dB). Hierbij moet ik wel zeggen dat een Soes bekend staat om zijn aanzuig geluid, dus kan je dat niet goed vergelijken.

Zou er een andere eind demper bij zien te krijgen om te proberen hoe het met een Honda op Assen gaat.

Bij 101dB gaat de vlag uit voor je, een zwarte.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan