• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

auto drift door bocht met +-160 km

pipopopo

MF'er
Lid geworden
10 apr 2008
Waarderingsscore
0
Facebook
Toon
Nou het zit zo: Kwamen we net van de postbank af daar bij arnhem, met z'n 4e. Toen op een 2 baans weg, nog ergens in het bos. Kwamen we bij een redelijke grote bocht aan, die nog wel redelijk scherp was.
Wij sportief met 100 ofzo erdoorheen. Bocht was naar links. Konden niet goed zien wat er in tegengestelde richting kwam, maar ineens komt er een auto de bocht door, met denk rond de 160 km. Vol driftend en met zijn achterkant stukje aan onze zijden gleed. Slippende banden. Scheelde nog geen 1 meter van ons alle 4 of we waren allemaal dood.
Later kwamen we bij stoplichten aan. Normaal kun je om bepaald gestoord rijgedrag van andere laggen. Vooral als je zelf nog jong bent. Zoals ik :) Maar nu stonden we elkaar met een schuddend hoofd aan tekijken, en zijden niets. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Zelfs niet bij een driftshow.
Kijk, ik wil mijn verhaal kwijt omdat ik nu behoorlijk kwaat ben. Wij motorrijders kunnen ook af en toe het gas opentrekken ;) maar dit was echt andere weggebruikers in gevaar brengen. En daar ben ik flink op tegen!!!!!!

Nou het zit zo: Kwamen we net van de postbank af daar bij arnhem, met z'n 4e. Toen op een 2 baans weg, nog ergens in het bos. Kwamen we bij een redelijke grote bocht aan, die nog wel redelijk scherp was.
Wij sportief met 100 ofzo erdoorheen. Bocht was naar links. Konden niet goed zien wat er in tegengestelde richting kwam, maar ineens komt er een auto de bocht door, met denk rond de 160 km. Vol driftend en met zijn achterkant stukje aan onze zijden gleed. Slippende banden. Scheelde nog geen 1 meter van ons alle 4 of we waren allemaal dood.
Later kwamen we bij stoplichten aan. Normaal kun je om bepaald gestoord rijgedrag van andere laggen lachen. Vooral als je zelf nog jong bent. Zoals ik :) Maar nu stonden we elkaar met een schuddend hoofd aan tekijken, en zijden niets. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Zelfs niet bij een driftshow.
Kijk, ik wil mijn verhaal kwijt omdat ik nu behoorlijk kwaat kwaad ben. Wij motorrijders kunnen ook af en toe het gas opentrekken ;) maar dit was echt andere weggebruikers in gevaar brengen. En daar ben ik flink op tegen!!!!!!
je hebt er gekken bij... -O-

Laatst bewerkt:
jullie waren er 4, koekblikker maar eentje. in elkaar meppen. simpel!

ik zeg,
iets om over na te denken wanneer je zelf het gas opentrekt.

wees blij dat je er nog over kan nadenken, zoals je iedere dag hier en daar kan lezen idioten genoeg, maar de wereld verbeteren begint echt bij jezelf.

Moraalridder :+ Als je toch naast die kerel stond had je op ze minst kunnen vragen aan hem of ie dat soort capriolen volgende keer niet meer wil uithalen :+

Laatst bewerkt:
In sommige ook wel 7 maar dan nog geweld lost niks op. En er is (gelukkig) niks gebeurd en denk ook dat de koekblikker na dat bochtje wel toe was aan een schone broek .

Laatst bewerkt:
Tsjah, vervelend voor je :+

Welcome to the real world..

Misschien was het wel niet zijn bedoeling en ging het fout?

Weet je toevallig wat voor auto het was?

kleur was rood geloof ik. verder was het na mij idee een kleine auto.
Tsjah, vervelend voor je :+

Welcome to the real world..

Misschien was het wel niet zijn bedoeling en ging het fout?

nouuu, het was zeker wel zijn bedoeling om te driften. meschien niet om op de verkeerde weghelft te komen met zijn achterkant, maar dat is dus NO BRAINS!!!

Later kwamen we bij stoplichten aan. Normaal kun je om bepaald gestoord rijgedrag van andere laggen. Vooral als je zelf nog jong bent. Zoals ik :) Maar nu stonden we elkaar met een schuddend hoofd aan tekijken, en zijden niets. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Zelfs niet bij een driftshow.
Kijk, ik wil mijn verhaal kwijt omdat ik nu behoorlijk kwaat ben. Wij motorrijders kunnen ook af en toe het gas opentrekken ;) maar dit was echt andere weggebruikers in gevaar brengen. En daar ben ik flink op tegen!!!!!!
Je mag daar 60, je rijdt zelf 100 (ook al veel te hard daar op een mooie zondagmiddag!) en dan heb je nog commentaar op andere weggebruikers?

Als ik auto fora check zie ik hetzelfde gezegd worden maar dan over ons motorrijders :-)

ps: hoezo gevaarlijk? jullie reden toch wel aan de binnenkant van de andere weghelft?

Je mag daar 60, je rijdt zelf 100 (ook al veel te hard daar op een mooie zondagmiddag!) en dan heb je nog commentaar op andere weggebruikers?

Het was geen postbank meer. Iets verder. Of ik te hard reed. Vast wel.
Reed als 3rde. Je kent het vast wel. Gewoon het tempo van de groep aanhouden.
En je mocht op die weg 80. Kan wel toch? :)

nouuu, het was zeker wel zijn bedoeling om te driften. meschien niet om op de verkeerde weghelft te komen met zijn achterkant, maar dat is dus NO BRAINS!!!

Als het zijn bedoeling was ging het dus precies goed.. Eigenlijk zou je die gast dankbaar moeten zijn dat hij zo goed kan driften, als hij het nog moest leren waren jullie nu mss wel overreden..

Pfiew, eind goed al goed :)

laat me raden, oude bmw 3 serie?

wel aso ja, helaas doe je er niks aan. op dat soort momenten zou ik altijd graag in een tank rijden.

Kan ik zeer waarderen als iemand zijn auto zo goed onder controle heeft :}

En ach een meter, zijn nog altijd 1000 millimeters :)
Had nog een motor tussendoor gepast :Y

Dus jullie met 100km/u door een bocht (dus schuinhangen.. dus een ander perspectief) ... Een auto uit tegengestelde richting driftend (dus ook niet geheel de correcte lijn volgend) met 160km/u... Is dus een snelheids'verschil' van 260km/u en dat herken je zomaar? Knap hoor.. Zeker als je weet dat het inschatten van snelheid een van de moeilijkste dingen is om te doen...

En inderdaad wat hierboven al beschreven staat... jij overtreed de wet, maar dat is geen probleem, iemand anders overtreed de wet een beetje meer en dan is het ineens "vreselijk".... Ik noem dat "selectieve perceptie"..

(ik zie het artikel al op het autoweek forum "zat ik lekker m'n driftkunsten te oefenen op de posbank, drift met een mooie hoek met 100km/u door een bocht, komen er ineens een 4-tal van wannabe-rossi's met 160km/u tegemoet, half over mijn weghelft heen. Ik schrok me kapot, kunnen ze dit niet ergens anders doen?

Ik mag graag een beetje driften met mijn rode Suzuki Alto in de buurt van de Postbank, maar ik begin me steeds meer te ergeren aan al die hoofdschuddende motorrijders. :P

Mooi stukje referentiekader.

A. Denk ik dat 160 km/h wat overdreven is. ( als ervaringsdeskundige schat ik de snelheid op 80 a 90 km/h )

B. Automobilisten krijgen hetzelfde gevoel bij een motorrijder die een wheely maakt.
( waar blijf ik als het fout gaat )

Daarom horen beide acties in feite ook niet thuis op de openbare weg.

Kijk maar eens naar het filmpje en dan vooral naar de drift van de 5 serie op 2 minuten. Hoewel de bestuurder daar alle controle lijkt te hebben kan ik mij zo voorstellen dat de tegenligger zich een hartverzakking schrikt en thuis zal vertellen dat hij door krachtig remmen een aanrijding met een maniak heeft weten te voorkomen.

@ Riggard: Hoezo oude BMW? :P

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan