autoband op motor

20 jan 2010
90
0
deurne
Vroeger zag je het wel eens meer op een chop... autoband achter. Nu is de constructie van een autoband natuurlijk verschillend aan een motoband...maar het schijnt wel te werken..zolang je geen Zandvoort prestaties van je moto verwacht in het bochtenwerk. Iemand ervaring mee?
 
Gewoon idioot!
Zandvoort-achtige prestaties? Je kan er niet eens half-normaal een bocht mee om...... En heb je hem dan met veel geweld de bocht ingeduwd, dan is er geen lijn mee te houden. Gewoon levensgevaarlijk, dus niet doen.
 
ik snap het voordeel ook niet echt, constructie is niet alleen anders maar je rijd in een bocht ook nog eens op de wangen van de band.
Kan me niet voorstellen dat ze hier op berekend zijn.
En een beetje motorband gaat lang genoeg mee, dus nee ik zie er geen voordelen in.
 
ik snap het voordeel ook niet echt, constructie is niet alleen anders maar je rijd in een bocht ook nog eens op de wangen van de band.
Kan me niet voorstellen dat ze hier op berekend zijn.
En een beetje motorband gaat lang genoeg mee, dus nee ik zie er geen voordelen in.

voordeel is dat je geen standaard meer nodig heb :P

Je ziet het ook nog heel veel op Cuba, daar kunnen ze namelijk heel slecht aan motorbanden komen door het handelsembargo met Amerika. Autobanden is weer geen probleem, dus die gooien ze dan maar op de motorvelg...
 
Je ziet het vaak op extreem verlaagde choppers, OCC apparaten oa. die toch al geen bochten kunnen maken. Hierop zou je een autoband kunnen leggen. De vraag is echter: waarom een autoband?
 
is het waarom aspect niet iets van vroeger ?

toen motorbanden duurder waren, minder ontwikkeld zoals nu en in minder verschillende maten te krijgen?
 
Mag niet meer van RDW :(

Is dat zo? Kun je dat onderbouwen?
Zijspannen rijden ook vaak met autobanden rond.
(op solo lijkt het me idd niet echt bevoordelijk voor de bochtentechniek)

Ik ga er bij m'n spannetje ook een autoband achter op gooien (op de originele velg)
 
Laatst bewerkt:
avon heeft ook 330 en 360 in het assortiment. Zal ongetwijfeld duur zijn, maar volgens mij niet speciaal.(niet speciaal als in gewoon te bestellen denk ik)
Met gewoon leverbaar bedoelde ik 2-3 werkdagen.
De 330 en 360 hebben (meestal) een levertijd van weken, en zijn inderdaad exponentieel duurder.......
 
Die filmpjes op Yuotube zijn wel gaaf, rijdt nog niet eens heel slecht denk ik. :}
Weet alleen wel dat die wangen erg dun zijn, je wil niets oppikken in de bocht. :X
Met de auto ga ik altijd recht over rotondes, zat vorig jaar een stuk hout in de wang, nieuwe band en extra hard opgepompt. |(
 
Laatst bewerkt:
In de VS monteren ze nog wel eens een autoband achter, meestal op de dikke cruisers, maar daar hebben ze minder bochtenwerk.
Tja, rap bochtjes draaien zal wel wat minder worden, hoewel de autobanden vaak 3 x langer meegaan en de aanschaf van zo'n band ook vele malen goedkoper is.
Ik zou zeggen, waarom niet?
 
Hard oppompen heeft natuurlijk geen zin; autoband heeft een vlak loopvlak, en blijft dat houden. Zoniet....... ga er dan maar niet mee rijden.

Nu zie je weinig (2-wielerige) motoren met autobandjes; motoren gaan tegenwoordig ietsie harder als voorheen en dan wil je echt niet met zo'n deathtrap door een flauwe bocht op de A1. En en zijn nu gewoon ook dikke motorbanden. De enige reden dat ze er vroeger opzaten was gewoon om een dikke achterkant te maken (toen vonden we dat nog mooi, weet je nog?).

Maar ja, in het kadertje oltskoel en vroegah was alles betah & moojah zal het vanzelf wel weer terugkomen.

........ toch?
 
natuurlijk heeft harder oppompen wel zin, wel eens het afgesleten loopvlak van een van een te harde autoband gezien?..
Je krijgt hem niet rond, maar wel het scheelt wel een stukje met rijden...
 
Laatst bewerkt:
Heb ik het nog niet over de tegendruk van de zachtere zijwangen. :Y
 
Zoek eens op google naar zweedse choppers. Deze werden meestal uitgevoerd met een autoband maar de wegen zijn daar ook lekker lang.

groeten Dennis
 
Hard oppompen heeft natuurlijk geen zin; autoband heeft een vlak loopvlak, en blijft dat houden. Zoniet....... ga er dan maar niet mee rijden.

Nu zie je weinig (2-wielerige) motoren met autobandjes; motoren gaan tegenwoordig ietsie harder als voorheen en dan wil je echt niet met zo'n deathtrap door een flauwe bocht op de A1. En en zijn nu gewoon ook dikke motorbanden. De enige reden dat ze er vroeger opzaten was gewoon om een dikke achterkant te maken (toen vonden we dat nog mooi, weet je nog?).

Maar ja, in het kadertje oltskoel en vroegah was alles betah & moojah zal het vanzelf wel weer terugkomen.

........ toch?
het is hem idd om dat plat loopvlak te doen.... dus extra oppompen is zeker niet de bedoeling, zuiver voor de look
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan