Autocom intercom raar probleem

Fantom

Die hard MF'er
13 jun 2006
479
0
Lansingerland
Ik heb een GTR1400 uit 2009. Daarin heb ik een Autocom intercomset gemonteerd. De spanning voor de autocom heb ik vanaf het, daarvoor bestemde, spanningspunt onder het zadel gehaald. Verder zit mijn Zumo 660 aangesloten op de autocom. Ik gebruik allemaal autocom originele spullen. Als ik solo op de motor rij geen enkel probleem. Ik hoor mijzelf praten en ik hoor truus van de navi en de muziek uit de Zumo660.

Echter wanneer ik met een duo rij heb ik het volgende probleem: Wanneer we op de motor stappen en allebij onze helmen aansluiten op de intercom werk alles naar behoren. We horen elkaar praten en we horen de navi en we horen muziek.
Echter op het moment dat ik wegrijdt en harder ga rijden dan 20km/u dan hoor je de duo krakend in mijn helm wanneer hij/zij praat en andersom ook. Wanneer ik boven de 30km/u kom dan valt de hele intercom functie uit. We kunnen dan nog wel allebij de navi en de muziek uit de Zumo horen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Heb je dat probleem ook als je alleen rijd met de helm van je duo???

Ik meen me te herinneren dat er in de stekkers van het autocom systeem een sensor zit die windgeruis meet om daar het volume op aan te passen.
Kan zijn dat daar iets mis mee is in de duo helm.

RFast
 
Yup ook al geprobeerd, geeft precies hetzelfde resultaat.

Ik denk toch dat het aan de motor ligt aangezien het pas optreedt als ik ga rijden en de set heeft op mijn FJR altijd prima gewerkt.
 
het klinkt een beetje, als een spanningsprobleem(ergo: te laag)
ik had laatst hetzelfde met een veel simpeler intercomsysteem. als de spanning te laag is vervormt dit het signaal wat je uitzend, tot het punt waar het niet meer opgevangen word door de receiver.

mijn gok zou dus zijn dat je het moet gaan zoeken in de voeding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan