Avatars

gixxer-san

Fossiel Lid
Donateur
31 okt 2004
26.059
50.148
Bij een aantal users wordt de avatar niet weergegeven: een blauw blokje met een vraagteken erin 🤔?
 
Toevallig is mijn avatar vorige week ook een keer veranderd, zonder dat ik dat zelf gedaan had.
Had toen even een ander plaatje, maar die werd na een paar dagen teruggezet naar de foto die ik nu weer heb.

Ik dacht eerst dat er weer een moderator grappen zat uit te halen, een week eerder hadden ik, en een aantal andere leden opeens een Greenpeace avatar.
 
ik wilde geen nieuw topic aanmake... maar:
kan t zijn dat er sinds kort een afbeelding compressie wordt toegepast op avatars?
Ik was mijn benzinepomp gulf plaatje beu, dus ik wilde mn scheitlijster weer als avatar instelle.. dat gaat wel..
maar t viel me op dat ie niet meer scherp is als je m bekijkt.. en wat blijkt.. origineel hiero is 849x847 pixels.. 100kb.. dat is nou niet bepaald groot.. maar zodra ie geupload is wordt ie in mekaar gedrukt naar 385x384 en blijft er 20kb over..

Ziet de verschille.. er zit allemaal van die ja.. hoe noeme we dat.. schaduw? halow? troep? rondom die vogel en de letters.. dat zie je wel vaker bij gecomprimeerde jpegs.. bijv bij tekst in een wit vlak.. rondom de letters allemaal "zooi"
 

Bijlagen

  • 849x847.jpg
    849x847.jpg
    31,1 KB · Weergaven: 0
  • 76034.jpg
    76034.jpg
    19,3 KB · Weergaven: 0
  • Schermafbeelding 2024-01-05 161510.png
    Schermafbeelding 2024-01-05 161510.png
    50 KB · Weergaven: 0
  • Schermafbeelding 2024-01-05 161518.png
    Schermafbeelding 2024-01-05 161518.png
    21,2 KB · Weergaven: 0
Avatars worden inderdaad aangepast als ze geupload worden. Ik zal eens kijken of dat aangepast kan worden.

Edit:
Probeer nu nog eens een hoge resolutie variant te uploaden.
 
Het is iets beter, resolutie drukt ie nog steeds in mekaar, alleen nou isssie 50kb ipv 20.. hij lijkt t nog steeds in elkaar te drukke. heb ook ff andere afbeelding geprobeerd.. idemdito..

Edit: ik zie dat de 4 plaatjes hierbove niet meer hetzelfde zijn als toen ik ze in de post hing.. dus die worden ook aangepast..
 
Laatst bewerkt:
Beeldmateriaal wordt heeeeel erg gecomprimeerd, op zich niet erg, het blijft goed leesbaar en neemt toch maar een beperkte ruimte in
 
Terug
Bovenaan Onderaan