• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Avon banden

jans de boer

MF'er
Lid geworden
22 apr 2002
Waarderingsscore
0
Good day allemaal,

Was effe aan het zoeken maar kon nog niks vinden over Avon banden, tenminste niet dat wat ik wil weten O-) .
Namelijk ......heeft er iemand ervaring met de Avon banden type AV45-st voor en AV46-st achter.
Ben met name erg benieuwd hoe ze zijn qua slijtage en gedrag in de regen.

Mijn dank voor eventuele reakties is alvast groot :}

Ik heb nu de av-45 voorband en een paar jaar terug op een andere motor de av-46 achterband gehad. Ik rij nu wel met een beetje 'vreemde' combinatie in de meeste ogen van av-45 voor en bridgestone bt-010 achter. Het is het huismerk van mn vaste motorzaak, vandaar dat er en nieuwe avon op lag. Maar eigenlijk is er goed mee te rijden. Ik denk dat het vergelijkbaar is met bt-020. Ik vind het in de regen niet super, maar ik heb er niet veel mee in de regen gereden. Maar tis goed te doen. Het is echt geen slechte band, bepaald geen macadam ofzo.

Mijn broer heeft met de av-46 wel last gehad van een wat onzeker gevoel op de alleruiterste rand van de band, hij vond een bt-020 net iets zekerder voelen op de grens en vind die ook mooier slijten dan de avon. Hij doet ook veel snelweg en dan krijg je toch dat banden vierkant raken. De ene wat erger dan de andere.

Ik zou het niet weten, ik heb nu dus alleen de voorband en die bevalt goed. Toen ik die achterband had op een eerdere motor kon ik niet tot het uiterste van de achterband rijden en heb ik nergens last van gehad. Nu kan ik dat wel, maar voor houd ik altijd zoiezo ietsjes over op de band.

De sportbanden van avon zou ik ook nog wel eens willen proberen. De av49 en av50. In de performance bikes kwamen die een paar keer uit een blinde bandentest als de beste sportstraatband. Misschien is zo'n bt010 voor en bt020 achter idee met een av-49 voor en av-46 achter ook wel interessant.

ik vond het niet prettig rijden, vooral met nat weer gaf het een instabiel gevoel.

Ik heb nu Dunlop sportmax eronder liggen, een wereld van verschil en qua prijs ongeveer hetzelfde.

ik heb pas (<100km) avons 49/50 erop liggen. Tot nu doe dus alleen nog maar ingereden. Bij goed weer zal ik meer kunnen vertellen over de eigenschappen maar tot nu toe perfect. Al knietje kunnen leggen en in de regenbui ook geen krimp...

Terug
Bovenaan Onderaan