Backpack achterop

virusje

MF'er
4 mei 2007
209
0
Goedemiddag,

Aankomende zomer wil ik mijn eerste ''lange'' reis met de motor gaan maken.
Nu had ik het idee om achterop de motor een backpack tas te plaatsen.
Ik bedoel dus zo'n soort tas: http://www.decathlon.nl/C-886301-trekkingrugzakken

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou dan sowieso een soort constructie moeten maken, om de tas wat te ondersteunen.
Kwa breedte zou het ongeveer even breed uitkomen als mijn knipperlichten.

Het lijkt me ideaal omdat ik mogelijk ook steden ga bezoeken en/of een stuk de natuur intrek en dan kan ik mooi me spullen meenemen.
Ga ik alleen ff de supermarkt in oid, dan neem ik me tanktas met waardevolle spullen mee en laat de backpack zitten.
 
Gewoon grote roltas nemen zijn veel makkelijker.

:N

heb je de post wel gelezen?

hij wil 'm ook makkelijk van de motor af, en meenemen.
Een grote roltas is leuk om van je motor af te gooien op de grond, en niet meer te vervoeren. een rugzak kan je nog een keer ( goh ) op je rug doen. :)
 
:N

heb je de post wel gelezen?

hij wil 'm ook makkelijk van de motor af, en meenemen.
Een grote roltas is leuk om van je motor af te gooien op de grond, en niet meer te vervoeren. een rugzak kan je nog een keer ( goh ) op je rug doen. :)


Idd,

Heb wel naar roltassen gekeken, je hebt zo ook met draagriem geloof ik.
Maar als je een flinke afstand te voet wilt afleggen, gaat dat niet werken.
 
Door een stad lopen met je complete bagage, een tanktas en een helm. Strak plan - zekers 's zomers en zuidelijk ;) Eerst ff inchecken, douchen en daarna de stad doen kan ook.
 
Ik heb wel mijn backpack met spanbandjes achterop de diversion gehad, ging prima. Alleen niet waterdicht als het gaat regenen natuurlijk.
 
Toen ik met de Maxim 400 door de VS reed had ik ook een rugzak achterop. Zat nog wel in een rugzaktas zodat de draagbanden niet in de weg konden hangen. Zo'n tas is ook voor vliegen heel handig, om dezelfde reden. Bovendien kun je dan nog wat extra spul (b.v. slaapzak) samen met de rugzak in die tas frotten.
 
Door een stad lopen met je complete bagage, een tanktas en een helm. Strak plan - zekers 's zomers en zuidelijk ;) Eerst ff inchecken, douchen en daarna de stad doen kan ook.

Helm kan aan het kettingslot aan de motor blijven, tanktasje is niet zo groot dus die bind ik wel op een of andere manier vast aan de backpack.
En ik zeg niet dat ik elke stad door ga slenteren met volledige bagage, maar ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om overal heen te kunnen.

Thanks fotoklaasje en Dutch, ik ben dus niet de enige met dit ''gekke'' idee. ;)
 
Ik heb wel mijn backpack met spanbandjes achterop de diversion gehad, ging prima. Alleen niet waterdicht als het gaat regenen natuurlijk.


Wilde net zeggen. Vind het niet zo'n gek idee. Je zult alleen iets moeten verzinnen om je backpack waterproof te krijgen. En zorg dat die hoes dik is, want het dunnere plastic wappert kapot door de wind.

Je helm kun je vastleggen aan een kettingslot waarmee je waarschijnlijk ook je motor vast zet. Als je iig niet te zuinig op je helm bent ;)
Je tanktas moet je kwijt kunnen dan op of aan je backpack als je gaat lopen, anders is het niet te doen... En erop laten zitten is weer een risico.

Ik zou het iig knap vinden als je alle spullen mee krijgt in 1 backpack.. Inclusief ketting stel spulletjes, noodreparatie setje en je kettingvet.

Verder wat meesjouwen op de motor. Zorg dat het gewicht goed verdeeld is over de backpack, leg hem overdwars en in het midden. En met genoeg spanbanden de boel vastzetten. Dat doe je nmlk ook met een bagagerol.

Als je de optie heb, zou ik gaan voor 2 zijkoffers. Daar alles in laten wat je tijdens je wandelingen niet nodig hebt, en je kunt de backpack overdwars erop leggen.
Wat voor een motor ga je mee?
 
Wilde net zeggen. Vind het niet zo'n gek idee. Je zult alleen iets moeten verzinnen om je backpack waterproof te krijgen. En zorg dat die hoes dik is, want het dunnere plastic wappert kapot door de wind.

Je helm kun je vastleggen aan een kettingslot waarmee je waarschijnlijk ook je motor vast zet. Als je iig niet te zuinig op je helm bent ;)
Je tanktas moet je kwijt kunnen dan op of aan je backpack als je gaat lopen, anders is het niet te doen... En erop laten zitten is weer een risico.

Ik zou het iig knap vinden als je alle spullen mee krijgt in 1 backpack.. Inclusief ketting stel spulletjes, noodreparatie setje en je kettingvet.

Verder wat meesjouwen op de motor. Zorg dat het gewicht goed verdeeld is over de backpack, leg hem overdwars en in het midden. En met genoeg spanbanden de boel vastzetten. Dat doe je nmlk ook met een bagagerol.

Als je de optie heb, zou ik gaan voor 2 zijkoffers. Daar alles in laten wat je tijdens je wandelingen niet nodig hebt, en je kunt de backpack overdwars erop leggen.
Wat voor een motor ga je mee?

Bedankt voor je input.
Ik ga met mijn Suzuki gsx600f, bestemming is Albufeira waar vrienden van mij verblijven en ik even tot rust kan komen.
Ga de route een beetje globaal uitzetten, maar niet teveel plannen, ik wil voornamelijk wildkamperen/bivakkeren aangezien dit in Frankrijk geen probleem is, maar weet dit nog niet helemaal zeker.
Ik denk dat ik zo'n 4 weken weg ben (incl. verblijf van max 1 week in Albufeira).
Een backpack van 60-65 liter + een tanktas van 10liter, zou dat niet genoeg zijn?
 
Ooit van het merk Ortlieb gehoord? Ik heb zo'n 60 liter roltas (oid) van hun met twee nette stevige banden eraan zodat je deze ook op je rug kunt dragen.
 
Ik heb dat wel eens gedaan: een grote rugzak achterop, motor parkeren, daarna een meerdaagse wandeltocht met tent door een gebergte in Malawi.
Met een Ortlieb zak was me dat niet gelukt. :+
 
Ooit van het merk Ortlieb gehoord? Ik heb zo'n 60 liter roltas (oid) van hun met twee nette stevige banden eraan zodat je deze ook op je rug kunt dragen.

Zal er even naar kijken.

Twee nette stevige banden is natuurlijk wel iets anders dan een professionele backpack, die dingen zijn namelijk speciaal gemaakt/uitgerekend om het zware gewicht goed over je rug te verdelen met een zo hoog mogelijk comfort.

Daarentegen is zo'n roltas wel vaak ''speciaal'' voor de motor gemaakt en houdt rekening met dingen als waterdichtheid en geen rondslingerende bandjes etc.

Achja heb nog niks gekocht, dus sta nog altijd open voor suggesties/ideeën. *O*
 
Ploatje der bie

full


Er zat een klein rekje op deze motor, de tent ligt op dat rekje en de slaapzak is eronder gebonden.
 
Ik heb dat wel eens gedaan: een grote rugzak achterop, motor parkeren, daarna een meerdaagse wandeltocht met tent door een gebergte in Malawi.
Met een Ortlieb zak was me dat niet gelukt. :+

Kijk dat bedoel ik, met de motor kan je op mooie plekjes komen, te voet nog veel verder.


Mooi plaatje Dutch! 8-)
 
Waarschuw me ff als jullie met z'n drieen met bepakking op koningsdag door amsterdam gaan lopen, maak ik de foto's ;)
 
Je zou ergens een plastic hoes moeten krijgen die je om je rugzak kunt doen. Ik heb vaak gereisd met rugzakken en die dingen hangen van koordjes in elkaar. Hoe goed je het ook probeert te pakken; er hangt altijd wel iets naast.
Met een plastic hoes om je rugzak heb je alle koordjes en sjouwbanden bij elkaar en is het geheel waterdicht.

Of zoiets aanschaffen:
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit
 
Laatst bewerkt:
Je zou ergens een plastic hoes moeten krijgen die je om je rugzak kunt doen. Ik heb vaak gereisd met rugzakken en die dingen hangen van koordjes in elkaar. Hoe goed je het ook probeert te pakken; er hangt altijd wel iets naast.
Met een plastic hoes om je rugzak heb je alle koordjes en sjouwbanden bij elkaar en is het geheel waterdicht.

Of zoiets aanschaffen:
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Thanks voor de tips!
Zo'n hoes is een goed idee idd, had Dutch het ook al over en kan je nog dingen tussen proppen(slaapzak oid).
Die tas van louis heeft 30L inhoud, dat is echt te weinig helaas.
 
Op www.motozoom,nl hebben ze nu een 75 liter roltas te koop voor 26,95 euro. Hij heet de speedbag 75. Als ik de afmetingen bekijk, dan past de rugzak er denk ik precies in. De roltas kun je dan bij je motor laten, in je helm stoppen of in je rugzak :-). Alvast fijne vakantie.
 
Op www.motozoom,nl hebben ze nu een 75 liter roltas te koop voor 26,95 euro. Hij heet de speedbag 75. Als ik de afmetingen bekijk, dan past de rugzak er denk ik precies in. De roltas kun je dan bij je motor laten, in je helm stoppen of in je rugzak :-). Alvast fijne vakantie.

Top! Goed idee, denk dat dat wel kan gaan werken idd.
Heb em gevonden op motozoom en op louis, daar staat ie voor 20 euro Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

Even kijken hoe dat zit met verzendkosten, maar die roltas koop ik sowieso wel, bedankt!
 
Heb mijn Back-pack ook wel eens achterop gegooid, tegen de regen en losse bandjes e.d. gewoon de flight bag eromheen gegooid, werkte perfect.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
39
Weergaven
11K
Anoniempje313
A
Terug
Bovenaan Onderaan