Balen

Hoi Nouk, mijn opmerking was wel enigszins ironisch bedoeld hoor. Het was gek dat je eerst zo vaak berichten schreef en daarna ineens niks meer.

Voor 350€ is het jammer, maar niet dramatisch. Een onderhoudsbeurt incl kleppen stellen kost minimaal hetzelfde, denk ik. Idem de auto van je dochter. Het ligt eraan wat voor auto het is, maar daarvoor heb ik niet eens 4 nieuwe banden.

Maar je scooter is wel mooi klaar vlak voor het voorjaar! Hopelijk heb je veel leuke (betrouwbare) kilometers!
 
Dank je wel Karl en ja het is gelukkig geen drama en nou nog het zonnetje erbij en ik weer helemaal happy
 
Wel Nouk, ik ben blij voor jullie dat je terug kan genieten van jullie motorscooter.
Als alles in orde nu is, valt die 350,00 € nog mee denk ik, maar het blijft natuurlijk pijnlijk als je die kosten hebt bijna onmiddellijk na de aankoop.
Maar ik raad toch ook aan bij professionele verkopers aan te kopen indien je 2de hands voertuigen koopt, omdat deze toch een verplichte garantie moeten leveren van 1 jaar op defecten die voortkomen buiten het onderhoud om.
Dit kan je voor heel wat miserie vrijwaren en heel veel kosten uitsparen.
Ik heb zo ooit een 2de hands Renault 25 gekocht jaren geleden bij een concessiehouder van Renault.
Omdat ik wist dat ik garantie had heb ik niet te gedetailleerd onder de motorkap gekeken.
Wanneer ik hem dan afgehaald had en in mijn garage zette, en hem de volgende morgen buiten reed viel me een oliespoor op onder de auto. Toen heb ik wel grondig het motorblok geïnspecteerd en ik viel bijna achterover toen ik zag dat tussen het motorblok (carter) onderaan en de beschermschelp onderin er een heleboel sponzen zaten geklemd om de olielekken te verdoezelen.
De garage heeft toen volledig onder de wettelijke garantie gans het motorblok bijna nieuw pakkingen moeten steken, want de motor lekte langs alle kanten. Hij was toen 1 week in de garage. Ik kreeg natuurlijk toen een vervangwagen in tussentijd.
Wagen terug thuis, legde ik een karton onder auto, om te zien of alle lekken verdwenen waren. De volgende ochtend, zie ik opnieuw lekken, minder dan voorheen nu maar verder naar achter.
Bleek nu dat de versnellingsbak ook lekte, dus weer binnen voor een week om de pakkingen van de versnellingsbak te herstellen. Eveneens onder de garantie.
Wel, mocht ik die kosten gehad hebben dan hadden de kosten enorm geweest en misschien de waarde van het voertuig op dat moment overstegen hebben.
Zo zie je maar, koop je zo een voertuig particulier, dan heb je niets in de pap te brokken.
Die concessiehouder zal in het vervolg denk ik ook wel even nakijken als hij bij een verkoop een overname doet, want hier heeft hij toch dik zijn broek aan gescheurd.
Ik heb met de wagen nog 3 jaar gereden en heb die met pijn in het hart verkocht (om fiscale redenen een nieuwe gekocht), maar die wagen was een topwagen, en helemaal in orde. Ik heb trouwens na 3 jaar en 120000 km erbij, hetzelfde geld ervan ontvangen dat ik er toen voor betaald had.
Degene die die kocht kon in zijn handen klappen, want ik had er in die 3 jaar wel een nieuwe uitlaat onder gezet en 4 nieuwe banden.
Nadien heeft mijn koper me nog opgebeld en gezegd dat hij ontzettend tevreden was met die aankoop. Wel, ik zit zelf in zaken, en dat doet dan wel deugd.
Ik weet niet in Nederland, maar in België ben je toch wat beschermd als je aankoopt via een professionele verkoper (en dat geldt niet alleen voor garagisten of concessiehouders, maar ook voor professionele aankopers-verkopers).
Veel genieten nu met het toeren met de Burgman en ... always keep on smiling.
Mvg. Old-SF.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Old Scooterfan, bedankt voor je bericht en als we over zouden stappen op een andere motor dan wordt het er zeker een uit de garage.
 
Bij de particuliere aankoop van mijn GS500 bedongen dat de motor een compressietest test moest ondergaan. Is natuurlijk geen garantie dat de motor 100% probleemloos is, maar geeft een goed beeld van het inwendige van de motor.
Verder kun je met het prijsverschil tussen particuliere en zakelijke aankoop wel enige
reparaties uitvoeren.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan