Ik heb eens met propje in mijn band nog een paar duizend km gereden. Volgens de bandenboer kon ik er zo hard mee gaan als ik wilde.
Edit, verkeerd geleze, en ja, 5000 km op een 010 issie toch echt aan het einde van zn latijn toch...?
Nee hoor gaat heel goed zelfs.
Gewoon hetzelfde als met een normaal systeem.
De remdrukverdeling is toch geregeld.
Ik heb eens met propje in mijn band nog een paar duizend km gereden. Volgens de bandenboer kon ik er zo hard mee gaan als ik wilde.
Gaat hij pas achter remmen bij hoge druk voor of zo? Dacht dat hij de remdruk meteen verdeelde.
wil ik vanochtend op de motor stappen...
en tot mijn grote verbazing mijn heilige bt010 band achter helemaal zacht...
hup op standaard...en wat tot mijn grote verbazing zit er een vette steen in me band...stak half uit enzo..
die band is 5k km oud...en kan dus nu vervangen worden...eerst maar ff door anwb propje erin laten zetten...oproken...en daarna nieuwe halen..
vooral dat oproken daar heb ik wel zin in!
Oftewel: voorrem ingeknepen heeft geen effect op de achterrem. Achterrem ingedrukt --> remt mee op de voorrem.Hier zie je een schema.
Is makkelijker als uitleggen.
Oftewel: voorrem ingeknepen heeft geen effect op de achterrem. Achterrem ingedrukt --> remt mee op de voorrem.
Oftewel: voorrem ingeknepen heeft geen effect op de achterrem. Achterrem ingedrukt --> remt mee op de voorrem.
Als je rijdt gaat de linkerremklauw naar voren en die drukt een cilinder in die weer de PCV activeerd dus je remt dan achter mee.
Dus als je de Voorrem in knijp zal het wiel niet draaien dus ook de linkerklauw niet de achterremcilinders activeren.
En dus Rooooooooooooookeeeeeeeeeeeeennnnnnnn
Op donderdag 14 maart 2002 16:51 schreef Gizzmo13 het volgende:Stoppie's zijn niet onmogelijk, maar wel lastiger, burn-outs gaat ook wel, alleen wordt je achterremschijf wel heet.
Het enige 'lapmiddel' wat ik vertrouw is een parapluutje dat aan de binnenkant van de band wordt geplakt. Mits het gaatje in de band niet te groot is (rond 1 mm).
In tegenstelling tot een prop wordt hiervoor het gat niet groter gemaakt (en de koordlagen uit elkaar geduwd).
Mocht de band toch opnieuw lek raken, dan loopt die band maar heel langzaam leeg.