• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

banden keuze circuit

gixxergall5246

Die hard MF'er
Lid geworden
27 jun 2006
Waarderingsscore
0
Ik ga dit jaar voor het eerst op het circuit rijden, de eerste keer zal dat nog op mijn fazer zijn, de volgende keer op hopelijk een R6.

Nu moet ik nieuwe banden aanschaffen, want die er nu op zitten zijn op.
Misschien kan iemand mij vertellen waar ik nu op moet letten bij het aanschaffen van nieuwe banden, en wat een goede keuze zou zijn?

Thanx!!

Het grote circuitbanden topic!

[TOPIC=190971]Het grote circuitbanden topic![/TOPIC]

Ik heb er zelf altijd supercorsa's onder zitten.
Maar voor je echt verschil gaat merken heb je al heel wat circut km's achter de rug.

He thanks!

Ik ga eens ff neuzen in dat topic!

Het is ook niet zo dat ik nu peperdure en "profesionele" banden meot hebben, wat je zegt, dat verschil zal ik echt neit merken.
Maar ik wil wel nu er toch andere banden op moeten, rekening houden met het feit dat ze ook het circuit op moeten.

Laatst bewerkt:
ik heb nog wel een setje gebruikte supercorsa's liggen voor+achter samen 50 euro

8 sessies van 20 minuten op gereden ( ca 300km)

ook op de straat nog flink km mee te maken!

ik heb een hele stapel je mag de mooiste eruit zoeken. c maar... :)

He thanks!

Ik ga eens ff neuzen in dat topic!

Het is ook niet zo dat ik nu peperdure en "profesionele" banden meot hebben, wat je zegt, dat verschil zal ik echt neit merken.
Maar ik wil wel nu er toch andere banden op moeten, rekening houden met het feit dat ze ook het circuit op moeten.

Je hebt het helemaal bij het juiste eind :Y

Je hoeft, als je eens een circuitdagje wilt doen/ervaren, geen speciale banden te kopen, tegenwoordig kan je met elke sport/toerband prima een dagje recreatief circuitrijden.

ik heb nog wel een setje gebruikte supercorsa's liggen voor+achter samen 50 euro

8 sessies van 20 minuten op gereden ( ca 300km)

ook op de straat nog flink km mee te maken!

ik heb een hele stapel je mag de mooiste eruit zoeken. c maar... :)

Hiermee kan je niets verkeerd doen,

is voor beginnende en gemiddelde circuit rijders nog meer dan genoeg, en op straat kan je er ook nog lekker lang mee rijden

Ik zou gewoon goede sport of sport/toer-banden steken waar je op straat ook mee uit de voeten kan.
Met een setje Pilot Powers, Pilot Roads... heb je meer dan grip genoeg op straat en (als beginner) op het circuit.

Of als je echt circuitbanden wil, een tweedehands setje op de kop proberen tikken. Die moet je natuurlijk nog laten plaatsen, wat ook weer geld kost.

Michelin Pilot powers als je toch al erg sportief rijdt of Pilot Road 2 als je een normale rijdster bent.

Beide superbanden voor allround gebruik :)

roadtec z-6. straatband die ook sportief kan.
maar voor het echte werk zou ik MPP kiezen.

Terug
Bovenaan Onderaan