Banden motorscoot.

symke007

MF'er
3 mrt 2013
180
11
Was banden aan het zoeken voor de t-max 500.
Na de reviews te hebben gelezen weet ik het helemaal niet meer voor welke band te kiezen.Iemand super content van bepaalde band?
 
banden zijn ook personelijk heeft met meerdere dingen te maken rijstijl de wegen die je rijdt enz enz wat de 1 een kl@te band vind kan de andere heel fijn vinden
 

Voor mijn scoot is de sc2 er niet maar de sc1 bevalt mij zeer goed.
 
Dit gaat over Bridgestone Battlax SC, neem ik aan. Die bevallen mij uitstekend, waar de Hoop van hetzelfde merk in het koude en natte jaargetijde ronduit verraderlijk is gebleken. De Battlax geeft (eenmaal warm) veel meer vertrouwen en veroudert minder snel. Ik raad wel aan om te experimenteren met de bandenspanning, omdat de aanbevolen spanning (vooral voorband) erg hard voelt en (in extreme situaties) minder grip geeft. Het is geen specifieke regenband, maar ik rijd er het gehele jaar mee, naar tevredenheid.
 
Heb de dunlop scootsmart 3 genomen,zeer tevreden over. Al liggen ze er pas 3 dagen onder. Wel inmiddels 400km ermee gereden. Gebruik ook voor woonwerk.
 
Bedankt voor de feedback:heb de Pirelli diablo rosso scooter besteld.Als ze ingereden heb zal ik mijn bevindingen hier posten.
 
Bedankt voor de feedback:heb de Pirelli diablo rosso scooter besteld.Als ze ingereden heb zal ik mijn bevindingen hier posten.
Die Pirelli diablo rosso scooter hebben blijkbaar wel een goede reputatie.
Maar ze lijken niet te bestaan in de maten die ik nodig heb:
Vooraan: 110/70 op 16" velg
Achteraan: 140/70 op 14" velg
Ik zou verwachten dat die maten er zeker zouden zijn want ik heb een oer-italiaanse Piaggio Beverly 300 scooter.
 
Ik heb er Heidenau K66 m+s onder voor in de winter. Ben er erg tevreden over, rij dagelijks 65 km en nog geen moment gevoel gehad dat ik weg gleed. Verder ben gevoel dat de motor zoekerig wordt op bijvoorbeeld klinkerwegen.
 

Voor mijn scoot is de sc2 er niet maar de sc1 bevalt mij zeer goed.
a.w.

Heb de SC rain al een tijdje nu op mijn maxsym 400. Prima banden.
 
Ik heb er Heidenau K66 m+s onder voor in de winter. Ben er erg tevreden over, rij dagelijks 65 km en nog geen moment gevoel gehad dat ik weg gleed. Verder ben gevoel dat de motor zoekerig wordt op bijvoorbeeld klinkerwegen.

Daar staan klinkerwegen ook om bekent. Vooral als ze nat zijn door de regen. De beste wegen zijn altijd nog van beton, wat grip betreft. En die zijn er nog veel in de provincie Brabant. Rij je ook nog met je scooter als er zout op de weg ligt, of kies je dan voor een ander vervoer. En zo ja hoe haal je dan het zout er dan weer af.


eip.
 
Het hele jaar door rij ik, behalve dan als er een halve meter sneeuw ligt of ijzel.
Regelmatig spuit ik met siliconen de voorvork in een de plastic delen.
Verder 1 keer per week de scooter wassen. Het is voor mij een werkpaard.. als ik hem goed behandel doet hij goed zijn best denk ik maar.
 
Hoi, van de zomer heb ik deze band Metzeler Sportec Street 100/90-14 57P Achterband, RF gekocht. Op dat moment was hij erg goedkoop en bevalt prima. Volgens de tabel brandstof hebben ze wel code E. Maar m'n Honda PCX loopt erg zuinig dus dan zal het eventueel meer verbruik wel mee vallen. Op m'n 50cc scooter heb ik Heidenau banden zitten. Deze laatste slijten wel sneller maar geeft wel meer comfort. Ik heb hier niet voor gekozen omdat ik bang ben door de grotere krachten bij het optrekken de achterband snel versleten zou zijn.
Screenshot_20191212-104005_Chrome.jpg
 
Vandaag de Pirelli diablo rosso gaan inrijden in Luxemburg. Heb 60% vochtige en 40% droge wegen gehad.Een goei tempo gereden en 480km gedaan.Ben er echt content van,zowel op natte en droge banen.Ze hebben mij veel vertrouwen gegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan