Omdat dat veiliger is omdat voor en achterband op elkaar af zijn gestemd ivm water afvoer bij regen en op het gebied van grip. In duitsland mag je van de tuv geen eens banden van verschillende merken monteren.
Merk/model afhankelijkdie past ook niet op elke scooter he..
je kan beter de blokkeersleutel kopen die bij jou type motor hoort, dan kan je ook nog fatsoenlijk kracht op de momentsleutel zetten.
Ik doe inderdaad ook zelf, trouwens zonder zo'n sleutel. Hoe dat gaat, beetje lastig uitleggen. Bestel de riem e.d. bij easyparts. Misschien dat ik nog wel zo'n sleutel ga kopen, dan gaat het wat makkelijker denk ik. Ik weet ook niet waar ik die moet kopen.
Voor jou valt het toch allemaal wel geweldig mee, beetje koffieleuten aan de balie. Denk eerder drama voor de motorboer (mannetje voor 2x banden verwisselen+aanverwante ellende, nieuw bandje kwijt, 2x koffieautomaat leeg). jah scooters, moesten onder de 50cc blijven...~
volgens mijn boekje moet het met 12 duizend km vervangen worden moeten dan ook de rollen??
hohe?
Ja, boel ligt dan toch open en rolletjes kosten je de kop niet; kunnen de riem en rollen op elkaar inslijten=wel het beste.
Mijn vorige ms was ook een Piaggio en toen er nwe rollen en riem op gemonteerd was trok 'ie weer als een beer!