Hey,
volgende zomer trekken we met een aantal mannen op tourtrip door Finland.
Finland ken ik goed en ik weet dan ook dat er heel veel weggetjes die we zullen nemen meer aarde, zand en kiezel dan asfalt zullen zijn.
Daar we niet met de offroad-machines zijn (2 maal BMW 1150RT en 1 Triumph Trophy 1200) zal dat niet echt ideaal zijn denk ik. Nuja, moeilijk gaat ook zeg ik dan Knietjes dichtnijpen en beetje rechtstaan op de steuntjes kan evengoed op een toerbuffel
Nu vroeg ik me af of het wensbaar zou zijn om onze bandendruk aan te passen aan de ondergrond. Bv: aardeweg ==> druk verminderen om beter/meer contact/grip te hebben.
Zoja, hoeveel druk moet er dan bij welke ondergrond op de banden.
Natuurlijk nemen we indien wenselijk een draagbare 12v compressor mee om op asfalt lekker hard en strak te kunnen rijden.
Graag jullie deskundige mening
volgende zomer trekken we met een aantal mannen op tourtrip door Finland.
Finland ken ik goed en ik weet dan ook dat er heel veel weggetjes die we zullen nemen meer aarde, zand en kiezel dan asfalt zullen zijn.
Daar we niet met de offroad-machines zijn (2 maal BMW 1150RT en 1 Triumph Trophy 1200) zal dat niet echt ideaal zijn denk ik. Nuja, moeilijk gaat ook zeg ik dan Knietjes dichtnijpen en beetje rechtstaan op de steuntjes kan evengoed op een toerbuffel
Nu vroeg ik me af of het wensbaar zou zijn om onze bandendruk aan te passen aan de ondergrond. Bv: aardeweg ==> druk verminderen om beter/meer contact/grip te hebben.
Zoja, hoeveel druk moet er dan bij welke ondergrond op de banden.
Natuurlijk nemen we indien wenselijk een draagbare 12v compressor mee om op asfalt lekker hard en strak te kunnen rijden.
Graag jullie deskundige mening