bandendruk

turtle power

MF veteraan
19 mei 2006
8.062
0
ik weet dat er veel met de pireli sc2 op straat gereden word maar met welke druk gebeurd dit ;)
 
ik heb met dragon supercorsa pro sc2 gereden met voor 2.4 en achter 2.6 :)
 
Laatst bewerkt:
achter kan je der ook wel 3 bar in pompen blijft de band ook mooi rond.
ik reed veel op straat met een duo passagier waarbij mijn voorband de grond niet veel raakte en toch reed ik een dikke 4000 km met een pirelli
 
Amateurs: ((P1*V1)/T1)=((P2*V2)/T2)

Vooral het: "hoge druk is ronde band" |( |( |(
 
Zal er bij een willekeurige motorzaak niet een tabel hangen met bandendruk? Zal het kwaad kunnen om daar eens op te kijken ipv te zeiken dat er niet serieus wordt gereageerd?

Bij een motorzaak heb ik nog nooit een tabel zien hangen met bandendruk voor circuit gebruik??

Ben zelf overigens ook benieuwd wat een mooi "basiswaarde" druk is voor op circuit.
Koud gemeten uiteraard.
 
Bij een motorzaak heb ik nog nooit een tabel zien hangen met bandendruk voor circuit gebruik??

Ben zelf overigens ook benieuwd wat een mooi "basiswaarde" druk is voor op circuit.
Koud gemeten uiteraard.
het zal zo'n beetje rond de 2,1 voor en 1,9 achter zitten.. zodra ze dan op temperatuur zijn ligt het voor beide rond de 2,35 bar (de achterband warmt uiteraard meer op dan de voorband). Het hangt er natuurlijk vanaf welke band je hebt maar ik denk dat dit voor op het circuit een redelijk goede uitgangspositie is
 
op straat en circuit

voor 2,4 en achter 2,9 achter koud.
bij lagere druk vind ik de band te veel bewegen in de bocht.

dit rijd lekker strak
 
Laatst bewerkt:
op straat en circuit

voor 2,4 en achter 2,9 achter koud.
bij lagere druk vind ik de band te veel bewegen in de bocht.

dit rijd lekker strak
beetje veel voor een "raceband" als een SC vind je niet?
ik rijd zelf geen straat dus daar kan ik niet over oordelen maar voor op het circuit is het een beetje veel denk ik ;)
 
op straat en circuit

voor 2,4 en achter 2,9 achter koud.
bij lagere druk vind ik de band te veel bewegen in de bocht.

dit rijd lekker strak
_O-
als je band warm wordt je band gaat ie minimaal 0,3 bar omhoog..
- te veel werking op je band
- vering :z
lage spanning (2.1V en 2.0A) is optimaal voor gem. circuitgebruik.
p.s. in mijn geval ,met Pirelli Sc sc 2.
 
ik heb met lagere bandenspaning gereden op het circuit maar dan vind ik de motor niet echt strak door de bocht sturen.
 
ik heb met lagere bandenspaning gereden op het circuit maar dan vind ik de motor niet echt strak door de bocht sturen.

Je maakt op deze manier helemaal geen gebruik van de grip die supercorsa's bieden. Ze moeten wel warm kunnen worden, en daarvoor moeten ze op druk kunnen komen. Als je ze al op een hoge druk zet is er dus geen ruimte meer op warm te worden. Daarom schreef ik bovenstaande formule ook uit.
 
Je maakt op deze manier helemaal geen gebruik van de grip die supercorsa's bieden. Ze moeten wel warm kunnen worden, en daarvoor moeten ze op druk kunnen komen. Als je ze al op een hoge druk zet is er dus geen ruimte meer op warm te worden. Daarom schreef ik bovenstaande formule ook uit.
Ik snap geen reet van die formule, leg die eens uit met een voorbeeld ofzo.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan