Ga voor de Michelin Pilot Power, deze doen het een stuk beter in de regen.
Whoops' srry van je account slip.Op mijn vorige motor had ik MPP's zitten en die deden het geweldig in de (stromende) regen.
Nu rijd ik nog even op BT14's en die vind ik ook minder fijn. Na deze set komen er MPP 2CT's op.
Nu er toch een banden-topic is, kan ik net zo goed hier ook de vraag stellen.
Waarom zou je geen 2CT eronder zetten? Het prijsverschil is volgens mij niet zo groot.
Daarnaast zijn volgens mij de zijkanten alleen zachter en is het midenvlak even hard.
Mijn achterband heb ik laatst vervangen voor een nieuwe MPP na 8500 km. Het middenvlak was daarbij vrijwel op, alleen aan de zijkanten nog meer dan voldoende profiel.
Zit er aan te denken om bij de volgende wissel voor een 2CT eronder te zetten.
Heb je met 2CT's nou minder grip bij koudere temperaturen, omdat de zachtere zijkant minder snel opwarmt? (ik zeg maar wat)
Ben zelf nog een redelijke bandennoob, dus alle commentaar is welkom..
Is dat zo?De bt014 is de vervanger van de bt012...
Is dat zo?
Op de site van Bridgestone worden deze 2 banden allebei vermeld en zie je duidelijk, dat de BT012 meer ss gericht is.
De BT014 staat niet eens onder het kopje supersport, maar onder sport.
Wel een zeer onduidelijke site dan zeg, dan kan je idd maar beter voor michelin gaan..
Een zachtere band komt juist sneller op temperatuur en daarbij bepaald de temperatuur ook weer de hardheid.Gewoon wat minder hard rechtdoor knallen en meer gas geven in de bochten.
Dan blijft ie wel spits hoor!
P.s. een zachte band B.V. de supercorsa pro is gewoon k*t met koud weer(glibberig omdat ie moeilijk of vrijwel niet op temperatuur te krijgen is).
En dat zal met die zijkanten van de 2CT"s ook wel zo zijn.
Ik heb ook MPP's besteld
Ze zijn onderweg vanuit Spanje
Een zachtere band komt juist sneller op temperatuur en daarbij bepaald de temperatuur ook weer de hardheid.
Aangezien er geen echte winterbanden zijn voor de meeste motoren (voor offroad wel) wordt vaak aangeraden om in de winter een zachtere band te gebruiken omdat deze in de basis al meer grip heeft EN sneller op temperatuur komt.
Blijft wel dat de herfst door de bladeren en de winter door pekel en andere rotzooi jaargetijden zijn waar de grip minder is onafhankelijk welke band je gebruikt.
Persoonlijke voorkeur boven de theorie is vrij normaal, zolang je maar met een goed gevoel op de fiets zit.Ik rij in de winter dus echt niet met een Super Corsa hé(hoe zachter hoe eerder op temperatuur (schijnt).Levensgevaarlijk!
Nee ,geef mij dan maar een lekkere harde pilot road oid, geeft me veel meer vertrouwen.
Een zachtere band komt juist sneller op temperatuur en daarbij bepaald de temperatuur ook weer de hardheid.
Aangezien er geen echte winterbanden zijn voor de meeste motoren (voor offroad wel) wordt vaak aangeraden om in de winter een zachtere band te gebruiken omdat deze in de basis al meer grip heeft EN sneller op temperatuur komt.
Blijft wel dat de herfst door de bladeren en de winter door pekel en andere rotzooi jaargetijden zijn waar de grip minder is onafhankelijk welke band je gebruikt.
beetje een bulshit verhaal, zachtere banden zijn over het algemeen de sportievere banden, die hebben maximale grip bij een temperatuur die je de eerstkomende maanden echt niet gaat halen.