Bandenreparatieset Dynaplug Pro Xtreme Stainless Steel

.Mozes

MF veteraan
27 mei 2009
11.731
3.742
Facebook
Twitter
Instagram
Lijkt me verdomd handig.

dynaplug_pro_xtremekl_1.jpg


Bron: https://www.mdi-online.nl/bandenreparatieset-dynaplug-pro-xtreme-stainless-steel.html

Video
 
Er staat 'dyna' in de naam, moet dus goed zijn :')

Wel prijzig hoor. En dat voor een tijdelijke nood-reparatie.

Maar goed, als je ergens weg moet het de motor....
Dan zijn er ook setjes van 3 euro :Y
 
Setje van 3 euro werkt net zo goed, nog n busje om je band op te pompen en klaar.
Heb het ook altijd onder het zadel zitten bij het waardeloze boordgereedschap voor nood.
Kun je iig thuis komen.

Die stripjes zijn ooit getest op vrachtwagens en personenauto's en lekten niet en sleten netjes met de band mee. Maar ik bleef er met een motor niet mee rijden. Je hebt maar 2 wielen.
In een auto band moeten ze het ook niet zien zitten bij een keuring.
 
Je kan zeggen wat je wilt maar zo te zien werkt het voorbeeldig!
Maar om daar € 80,- voor te betalen....!?
Nee, laat maar! Zelf heb ik zo'n goedkoop setje van een eurootje of 15.
Ik heb het (gelukkig!!) nog nooit hoeven te gebruiken maar ik denk dat het misschien iets omslachtiger is maar dat het resultaat hetzelfde zal zijn, nml. dat je je weg kan vervolgen...

Om gelijk je band te vernieuwen als deze lek is gereden is natuurlijk onzin! Mits je koordlagen niet beschadigd zijn kan je deze gewoon (laten) repareren. Dat kan een bandenspecialist makkelijk zien wanneer de band van de velg is. Als het goed is zal hij het jouw ook laten zien en niet zomaar er een nieuwe band opleggen....

gr. Boud
 
Dat het onzin is mag je met de RDW bespreken.

Reparatie buiten het 1/3 van het loopvlak (2/3 van de band) zijn uitgesloten...
Reparatie met een plug als parapluutje zoals Rema tip ze levert hebben een TUV goedkeuring tot 300km/pu. Kun je zo niet plaatsen maar moet eerst de band van het wiel/velg af daar deze plug er van binnen uit in gaat..

Na gebruik van de ruimer om een prop te plaatsen is de band niet meer voor reparatie geschikt door het raggen door de koordlagen. Heeft er een spijker in gezeten waarmee gereden is, heeft deze ook zitten roeren in de koordlagen.

De reparatie met n plug of touwtje van buitenaf is alleen geschikt voor lage snelheden en lage belasting.. Thuiskomertje dus..
 
Dat het onzin is mag je met de RDW bespreken.

Reparatie buiten het 1/3 van het loopvlak (2/3 van de band) zijn uitgesloten...
Reparatie met een plug als parapluutje zoals Rema tip ze levert hebben een TUV goedkeuring tot 300km/pu. Kun je zo niet plaatsen maar moet eerst de band van het wiel/velg af daar deze plug er van binnen uit in gaat..

Na gebruik van de ruimer om een prop te plaatsen is de band niet meer voor reparatie geschikt door het raggen door de koordlagen. Heeft er een spijker in gezeten waarmee gereden is, heeft deze ook zitten roeren in de koordlagen.

De reparatie met n plug of touwtje van buitenaf is alleen geschikt voor lage snelheden en lage belasting.. Thuiskomertje dus..
zijn alleen hele volksstammen die hun banden ermee oprijden. als het past dan is het goed. als het gat te groot is kan hij niet hechten en komt hij inderdaad los.
 
Laatst bewerkt:
Blijft een nood oplossing. Band vervangen is de juiste.
Wat een onzin, kom je daar buiten met je bandje van +-€200, pssst ai nagel er in, terug naar de motorzaak en opnieuw €200 aftikken, ja jij bent een goede klant :}

Als je een degelijk koord erin steekt blijft ie heus wel zitten, op het werk hebben we van die zelfvulcaniserende (die steek je dus in brand nadat ze erin zitten) en zo smelten ze samen met het oppervlak van de band zonder risico's. :)
 
Laatst bewerkt:
Prop van buiten werkt perfect, nooit gedacht en bij 180 km/h is de prop niet los gekomen 200 ook niet 220 ook niet 250 nog steeds niet en toen ben ik maar gestopt mer de gas kraan verder open te draaien.
Als de prop geplaats wordt is er een vulkaniseerd middel gebruikt dus los schieten ben ik niet bang voor.

Maar wel een mooi shinnie setje
 
Wat een onzin, kom je daar buiten met je bandje van +-€200, pssst ai nagel er in, terug naar de motorzaak en opnieuw €200 aftikken, ja jij bent een goede klant :}

Als je een degelijk koord erin steekt blijft ie heus wel zitten, op het werk hebben we van die zelfvulcaniserende (die steek je dus in brand nadat ze erin zitten) en zo smelten ze samen met het oppervlak van de band zonder risico's. :)
Ik snap je insteek.
Alleen je garantie dat het zonder risico's is, vind ik gedurft.

Mag ik je gegevens voor gevolgschade declaratie? Heb ik een paar keer per jaar.

Alvast bedankt.
 
Setje van 3 euro werkt net zo goed, nog n busje om je band op te pompen en klaar.
Heb het ook altijd onder het zadel zitten bij het waardeloze boordgereedschap voor nood.
Kun je iig thuis komen.

Die stripjes zijn ooit getest op vrachtwagens en personenauto's en lekten niet en sleten netjes met de band mee. Maar ik bleef er met een motor niet mee rijden. Je hebt maar 2 wielen.
In een auto band moeten ze het ook niet zien zitten bij een keuring.

Is dat een nieuwe regel dan?
Ik ben APK keurmeester maar deze regel heb ik nog nooit gehoord :?

Vroeger was het wel zo dat een spijker in de band afkeur was omdat er geen metalen voorwerpen uit de band mochten steken. Bedoeld op spijkerbanden maar de eis viel hierdoor iets te ruim en is daarom komen te vervallen.
 
Ik snap je insteek.
Alleen je garantie dat het zonder risico's is, vind ik gedurft.

Mag ik je gegevens voor gevolgschade declaratie? Heb ik een paar keer per jaar.

Alvast bedankt.
Ik ken er een handjevol waar die koorden daadwerkelijk lekken, en dan spreek ik over 0.2 bar op 2 dagen of dergelijke, dus voor zover ik uit mijn ervaring en mijn collega's hun ervaring kan spreken, houd het koord dat wij gebruiken tot hier toe geen risico's in.
Of laat ik het realitisch verwoorden er is 1% kans dat het koord daadwerkelijk lost.
 
Wil diegene zich hier melden wat een klapband heeft gehad Door een prop.
Ik heb mijn band sinds mijn prop begin van het seizoen eigenlijk niet opgepompt alllen maar gecontroleerd.
0, 1 bar op 2 maanden noem ik niet noemens waardig.
 
Ik ken er een handjevol waar die koorden daadwerkelijk lekken, en dan spreek ik over 0.2 bar op 2 dagen of dergelijke, dus voor zover ik uit mijn ervaring en mijn collega's hun ervaring kan spreken, houd het koord dat wij gebruiken tot hier toe geen risico's in.
Of laat ik het realitisch verwoorden er is 1% kans dat het koord daadwerkelijk lost.
Het kan me verrekken wat jij kent :)

Als je spreekt over 'collega's' en 'het koord dat wij gebruiken', hoop ik dat je bij een pechdienst voor pech onderweg werkt.

Indien het een garage is, ben je een zakkenvuller die mensen laat betalen voor een noodoplossing voor onderweg.

En nogmaals: graag je gegevens voor de ev claims van schade, nav je garantie dat het allemaal wel goed is. Als je zo overtuigd bent, moet dat geen probleem zijn :)
 
bij hoeveel mensen is hij daadwerkelijk losgeschoten? dus niet rustig leeg lekken maar een klapband.
465,5 mensen...

Ik snap ook deze vraag: een heel specifieke vraag stellen, die nauwelijks door een persoon concreet en volledig naar waarheid te beantwoorden is, om proberen dat als argument te gaan gebruiken voor een andere stellen :)

Voorop gesteld: een klapband krijgen (met motor of auto) is erg lastig.

Zelf als je het ventiel er in één keer afsnijdt, duurt het nog een seconde of tien voordat een band geheel leeg is.

Wat wel gebeurt, is dat een band langzaamaan leegloopt, waardoor er wordt (door)gereden met te weinig spanning. Dat geeft schade aan de wangen van de band. En daar kan dan een scheur ontstaan.

En dat even los van het vervelende dat een band toch weer plat is, terwijl je dacht dattie gemaakt was. Een lekke band komt nooit uit :)

Ik repareer ongeveer 10 'proppen' per jaar. Dat waren dus die 100% ok en veilige reparaties, die toch gewoon niet werkte.
Los daarvan zijn er ook klanten die kiezen om een eerder met prop gerepareerde band te vervangen.
En de 'prop-reparaties' die niet meer op een fatsoenlijke manier alsnog te maken zijn. Die zijn er ook nog.

Er zijn ook duizenden mensen die vrolijk en prima rondrijden met een prop in de band. Absoluut en zeker waar :Y

Maar wie zegt dat een prop altijd goed is, en altijd werkt, en altijd veilig is, liegt.
 
Is dat een nieuwe regel dan?
Ik ben APK keurmeester maar deze regel heb ik nog nooit gehoord :?

Vroeger was het wel zo dat een spijker in de band afkeur was omdat er geen metalen voorwerpen uit de band mochten steken. Bedoeld op spijkerbanden maar de eis viel hierdoor iets te ruim en is daarom komen te vervallen.

Waar zeg ik APK?
 
Nooit bij de RDW geweest? Ik wel.
Zowel voor auto's als motorfietsen zowel van mijzelf als voor de klant.

Meer naar boven reageer ik ook met: Dat het onzin is, mag je met de RDW bespreken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan