Bandenspanning MPP 2CT Circuit gebruik

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
Na jaren ga ik weer het circuit op. Een circuitmotor heb ik niet meer dus ik ga de FZ1 daarvoor misbruiken deze staat (helaas) op MPP2 CT. Niet ideaal voor circuit gebruik maar het is niet anders.

Wat voor bandenspanning kan ik het best hanteren. Het gaat hier om Zolder, mijn tijd op de GSXR600 met slicks was 1:52.
Gevoelsmatig zou ik zeggen 2.1 voor en 2.0 achter

Ervaringen zijn welkom :)
 
Laatst bewerkt:
Pas op met dergelijke lage drukken in een MPP. Deze banden zijn van zichzelf qua constructie dusdanig slap (kun je voelen als je ze los in de handen hebt) dat ze bij te lage spanningen letterlijk kunnen dubbelvouwen, zeker als ze te warm worden. Met hogere spanning kun je dit slappe karkas kunstmatig verstijven. Maar pas op, ze kunnen gaan smeren; dit zijn gewoon geen echte circuitbanden.
Mijn advies 2,3 voor 2,4 achter om mee te beginnen...
 
Ik heb eens contact met michelin over de bandenspanning over de mpp 2ct gehad.
Men zei gewoon de bandenspanning aanhouden als op de weg(2.4-2.8),door het slappe carcas gaat de band anders teveel "werken".
Deze vraag had ik gesteld nadat ik op aanraden van mensen hier de spanning op 2.1voor en 1.9 achter gezet
had.
Er valt dan niet mee te rijden,aanremmen en heel je fiets begint enorm te deinen
Let ook op dat bij echt warm worden van deze banden deze kunnen gaan smeren en je ,zonder ,waarschuwing je achterkant kwijt kunt zijn :')
Zoals marctien al aangaf :)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een gebruikt setje supercorsa's kopen, kun je ook gewoon mee op straat rijden als het droog is en er staan er zat te koop voor weinig ;-)
 
Ik heb eens contact met michelin over de bandenspanning over de mpp 2ct gehad.
Men zei gewoon de bandenspanning aanhouden als op de weg(2.4-2.8),door het slappe carcas gaat de band anders teveel "werken".
Deze vraag had ik gesteld nadat ik op aanraden van mensen hier de spanning op 2.1voor en 1.9 achter gezet
had.
Er valt dan niet mee te rijden,aanremmen en heel je fiets begint enorm te deinen
Let ook op dat bij echt warm worden van deze banden deze kunnen gaan smeren en je ,zonder ,waarschuwing je achterkant kwijt kunt zijn :')
Zoals marctien al aangaf :)

2.8 achter lijkt me echt te hoog? Ik heb liever wat instabiliteit dan dat de boel gaat smeren en de grip zonder vooraankondiging helemaal weg is. Ik denk dat ik achter op 2.4 zet en de boel maar een beetje spaar door wat rustiger op het gas te gaan.

:^

maar dan 2e setje velgen kopen, hou je de MPP voor straatgebruik (win-win situatie) ;) :]
Als dit bevalt is dat misschien best een idee. Veel bandenwissels zijn ook niet goed voor de staat van je velgen. Er zit nu bijna geen krasje op en dat wil ik graag zo houden.


Gewoon een gebruikt setje supercorsa's kopen, kun je ook gewoon mee op straat rijden als het droog is en er staan er zat te koop voor weinig ;-)

Die gedachten hebben ook door mijn hoofd gespeelt echter is dat weer een hoop gedoe gezien we een aankomende vrijdag al vertrekken.


Eigenlijk wordt het weer tijd voor een circuit fiets :X
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of 1.52 snel is op Zolder, maar als dat het geval is zou ik sowieso niet met MPP het circuit op gaan. Even banden omgooien is dan een betere optie zou ik zeggen. Wss wel een bandenboer aanwezig en die wisselt voor 5-10 euro per wiel je banden.
 
Ik weet niet of 1.52 snel is op Zolder, maar als dat het geval is zou ik sowieso niet met MPP het circuit op gaan. Even banden omgooien is dan een betere optie zou ik zeggen. Wss wel een bandenboer aanwezig en die wisselt voor 5-10 euro per wiel je banden.

Heb er nog eens over nagedacht.. de MPP's gaan eraf. Voor die paar centen ga ik inderdaad het risico niet lopen, daarnaast wil ik ook gewoon lekker kunnen rijden zonder na te hoeven denken of de boel niet gaat smeren.
 
Heb er nog eens over nagedacht.. de MPP's gaan eraf. Voor die paar centen ga ik inderdaad het risico niet lopen, daarnaast wil ik ook gewoon lekker kunnen rijden zonder na te hoeven denken of de boel niet gaat smeren.

Heb verleden week een gebruikt setje handgemaakte Dunlop 212 aangeschaft voor €120 in medium compound.Bijna nieuw nog en goed voor een paar circuitdagen.
 
Op 3 juli (zomerse dag, 26 graden) inmiddels een 4e circuitdag gedaan op MPP 2 ct (rij de motor ook op straat).
Ik heb heel erg zitten twijfelen over de bandenspanning, gezien de verschillende meningen ...
Uiteindelijk met 2,2 voor en 2,1 achter (koud) gaan rijden en reed prima, ook tijdens de warme middagsessie's :] 8-)

Ik had veel meer vertrouwen dan mijn vorige circuitdagen (één dag met vergelijkbare weersomstandigheden). Toen had ik ze op 2,0 voor, 1,9 achter gezet.
Heb toen ook een keer een momentje met de voorkant gehad in de Strubben. Voor mijn gevoel reden ze toen minder strak....
Moet wel zeggen dat dat vertouwen en gevoel ook zal zijn gekomen door de nieuwe voorvering... en wellicht ook iets 'tussen mijn oren' :+



Bandjes na 3 sessie's :P :

 
Heb er nog eens over nagedacht.. de MPP's gaan eraf. Voor die paar centen ga ik inderdaad het risico niet lopen, daarnaast wil ik ook gewoon lekker kunnen rijden zonder na te hoeven denken of de boel niet gaat smeren.

Verstandige keus :Y
Ik heb in 2009 een highsider gehad met de 2CT's met een bandenspanning van 2,2 bar achter, omdat we een vreetspoor hadden bij lagere banden spanning. Band is zonder enige vorm van aankondiging zijn grip kwijt en er is geen redden meer aan... -O-
Voor een redelijk bedrag heb je gebruikte race banden van een ZACcer of CUPper, dat weegt niet op tegen de schade die je er aan over zou kunnen houden ;)
 
Ik vind de mpp 2ct goede straatbanden maar waardeloze circuitbandjes, geen feedback en gevoel en onaangekondigd en onverwachts glijden...
Een schuivertje is duurder en gezondheid is onbetaalbaar, dus bezuinige op banden kan je beter niet doen dus...Ik heb nog een knap setje metzeler raceinteract k2/k2 liggen 120/70 19/55 voorband zgan en achterband nog goed voor enkele dagen misschien iets voor jou?
 
Er word inderdaad door meerder mensen aangegeven dat de Pipos :+ op een gegeven moment zonder waarschuwing de grip kunnen verliezen (zelf geen ervaring mee).

Kennelijk ligt grofweg het kantelpunt op Assen rond de 2.10.

Inderdaad fijne straatsbandjes, maar op circuit ben ik ook overgestapt (Rosso's).
 
Laatst bewerkt:
Verstandige keus :Y
Ik heb in 2009 een highsider gehad met de 2CT's met een bandenspanning van 2,2 bar achter, omdat we een vreetspoor hadden bij lagere banden spanning. Band is zonder enige vorm van aankondiging zijn grip kwijt en er is geen redden meer aan... -O-
Voor een redelijk bedrag heb je gebruikte race banden van een ZACcer of CUPper, dat weegt niet op tegen de schade die je er aan over zou kunnen houden ;)

Ik in 2012 :') ,wel op normale spanning.
Toen 3 maanden met een gebroken sleutelbeen gezeten -O-

Sinds die tijd alleen nog maar circuitbanden :)
 
1.52 ga je niet rijden op pilot powers, die geven al eerder op. Gisteren voorkant verloren op zolder met rosso 2 banden, gewoon boem weg. ( eerdere bochten voelde ik het al gebeuren). En met 1.54.1 ben ik langzamer dan jou ;)
 
Er word inderdaad door meerder mensen aangegeven dat de Pipos :+ op een gegeven moment zonder waarschuwing de grip kunnen verliezen (zelf geen ervaring mee).

Kennelijk ligt grofweg het kantelpunt op Assen rond de 2.10.

Inderdaad fijne straatsbandjes, maar op circuit ben ik ook overgestapt (Rosso's).
Nope, zonder al te veel problemen 1.58 ouwe Ruskenhoek.......maar glijden dan wel in bepaalde bochten.
Spanning 2.4 V en 2.6 A.

Niet te abrupt op het gas gaan is wel het advies.



Van Rosso's hoor ik idd goede verhalen, zelf geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
1.52 ga je niet rijden op pilot powers, die geven al eerder op. Gisteren voorkant verloren op zolder met rosso 2 banden, gewoon boem weg. ( eerdere bochten voelde ik het al gebeuren). En met 1.54.1 ben ik langzamer dan jou ;)


Gokje,bolderberg(ziekenhuis)bocht? :')

En veel schade,lijf en ledematen nog ok?
 
Laatst bewerkt:
Ik lag op assen op mijn tank en half op mijn voorruit ik had geluk dat ik er niet afgeslingerd was dus voor mij nooit meer Michelin pp...

Ook alleen circuitbandjes, dunlop gp 211 racers slick en metzeler racetec interact slicks ben ik supertevreden over en nu ga ik pirelli superbike slick proberen.
 
Ik lag op assen op mijn tank en half op mijn voorruit ik had geluk dat ik er niet afgeslingerd was dus voor mij nooit meer Michelin pp...

Ook alleen circuitbandjes, dunlop gp 211 racers slick en metzeler racetec interact slicks ben ik supertevreden over en nu ga ik pirelli superbike slick proberen.
Dus je gaat van straatbanden naar slicks?
Met slicks moet je echt wel doorrijden, wil je de warmte er inhouden en als ik het hier een beetje lees, redden de meeste dat niet eens.
Slicks staan wel heel stoer.......

Ga nou gewoon met profiel circuitbanden rijden..........voor onder de 100,- heb je echt wel een knappe set gebruikte Pirelli Diablo/Dragon of Metzler racetec interact....wel de profiel versie.
 
Ik ben niet ineens overgestapt van straatbanden naar slicks, ik ben begonnen met metzeler interact profiel K1/k2 daarna over gestapt naar slicks.

Ik kan er genoeg warmte in houden want als ik mijn temperatuur meet dan zit die altijd rond de 65/70 graden als ik de baan af kom...
 
Op 3 juli (zomerse dag, 26 graden) inmiddels een 4e circuitdag gedaan op MPP 2 ct (rij de motor ook op straat).
Ik heb heel erg zitten twijfelen over de bandenspanning, gezien de verschillende meningen ...
Uiteindelijk met 2,2 voor en 2,1 achter (koud) gaan rijden en reed prima, ook tijdens de warme middagsessie's :] 8-)

Ik had veel meer vertrouwen dan mijn vorige circuitdagen (één dag met vergelijkbare weersomstandigheden). Toen had ik ze op 2,0 voor, 1,9 achter gezet.
Heb toen ook een keer een momentje met de voorkant gehad in de Strubben. Voor mijn gevoel reden ze toen minder strak....
Moet wel zeggen dat dat vertouwen en gevoel ook zal zijn gekomen door de nieuwe voorvering... en wellicht ook iets 'tussen mijn oren' :+

[~[url="http://i194.photobucket.com/albums/z228/Erik34_FZR/Assen%2011-07-14/IMG_7699_zpsbb5f345e.jpg"]afbeelding~][/URL]

Bandjes na 3 sessie's :P :
[~[url="http://i194.photobucket.com/albums/z228/Erik34_FZR/IMG_7607_zps18d20760.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i194.photobucket.com/albums/z228/Erik34_FZR/IMG_7604_zpscd4b05e3.jpg"]afbeelding~][/URL]

Met alle respect, maar dit zegt natuurlijk niks? Wat voor tijden reed je bijvoorbeeld?
 
Terug
Bovenaan Onderaan