Bandit 600 calamiteitenmotor

Colin1987

Rookie
22 feb 2019
21
3
Goedeavond allen hier.

Heb een tijd geleden hier al eens iets gepost over onze suzuki bandit 600 met problemen met de eerste cilinder die niet mee wil lopen.
Heb dat probleem in het najaar vorig jaar opgelost en de motor laten afstellen.
De motor is goedlopend en had weer redelijk goed vermogen.
Echter,

De motor heeft nu weer een aantal maanden stil gestaan en bij het starten afgelopen week viel het me op dat de motor erg wit wegrookte.
Direct uitgezet want het leek me niet heel erg goed.
Alles nagelopen en bekeken eigenlijk niet direct iets geks gezien totdat ik de olievuldop losdraaide, daar kwam een benzine walm uit.

Het lijkt er dus op dat de vlotternaalden niet goed afsluiten.
Maar daar zijn nieuwe ingekomen en de vlotterhoogte is afgesteld volgens het haynes werkplaatshandboek.
Als ik de vlotterbakjes onder de carburateurs vandaan haal en lucht de carbs in wil blazen krijg ik er bij de hoogte die hij vult geen lucht meer in.
Ik vind het dan raar dat als de motor goedrijdend en goedlopend weggezet is, uiteindelijk met de tank zo goed als leeg weggezet is.

Iemand van hier misschien een idee hoe die benzine met goedafsluitende vlotternaalden toch benzine kan lekken in de cilinders?
 
Het lijkt erop, dat de benzine via het vacuum gedeelte van je benzinekraan, dus het membraan dat achter je on,off,en reserve gedeelte lekt.
Als dat zo is, loopt het via je vacuumslangetjes zo de inlaatpoorten in. Kawasaki's hebben daar weleens last van, al weet ik niet of dat bij een Bandit ook zo is.
Bij een Kawa zit daar, behalve dat membraan ook een klein O ringetje.Die is vaak de boosdoener.
Nogmaals, ik heb geen ervaring met een Bandit, maar kijk er even naar in je wphb. Of er zo'n ringetje zit, of check dat membraan even.
 
Goedeavond allen hier.

Heb een tijd geleden hier al eens iets gepost over onze suzuki bandit 600 met problemen met de eerste cilinder die niet mee wil lopen.
Heb dat probleem in het najaar vorig jaar opgelost en de motor laten afstellen.
De motor is goedlopend en had weer redelijk goed vermogen.
Echter,

De motor heeft nu weer een aantal maanden stil gestaan en bij het starten afgelopen week viel het me op dat de motor erg wit wegrookte.
Direct uitgezet want het leek me niet heel erg goed.
Alles nagelopen en bekeken eigenlijk niet direct iets geks gezien totdat ik de olievuldop losdraaide, daar kwam een benzine walm uit.

Het lijkt er dus op dat de vlotternaalden niet goed afsluiten.
Maar daar zijn nieuwe ingekomen en de vlotterhoogte is afgesteld volgens het haynes werkplaatshandboek.
Als ik de vlotterbakjes onder de carburateurs vandaan haal en lucht de carbs in wil blazen krijg ik er bij de hoogte die hij vult geen lucht meer in.
Ik vind het dan raar dat als de motor goedrijdend en goedlopend weggezet is, uiteindelijk met de tank zo goed als leeg weggezet is.

Iemand van hier misschien een idee hoe die benzine met goedafsluitende vlotternaalden toch benzine kan lekken in de cilinders?
Heeft je carburateur vlotternaaldzittingen die afgedicht worden met een o-ring? Deze willen ook wel eens slechter afdichten, en dan lekt deze benzine langs de vlotternaald zitting.
 
Het lijkt erop, dat de benzine via het vacuum gedeelte van je benzinekraan, dus het membraan dat achter je on,off,en reserve gedeelte lekt.
Als dat zo is, loopt het via je vacuumslangetjes zo de inlaatpoorten in. Kawasaki's hebben daar weleens last van, al weet ik niet of dat bij een Bandit ook zo is.
Bij een Kawa zit daar, behalve dat membraan ook een klein O ringetje.Die is vaak de boosdoener.
Nogmaals, ik heb geen ervaring met een Bandit, maar kijk er even naar in je wphb. Of er zo'n ringetje zit, of check dat membraan even.

Ik heb voor die kraan bij roukama een revisieset besteld vorig jaar en deze erin gezet, als ik de tank van de motor haal en hem wegleg, lekt er geen brandstof uit de tank weg. dus dat membraan en dus ook die 0 ring sluit goed af.

Heeft je carburateur vlotternaaldzittingen die afgedicht worden met een o-ring? Deze willen ook wel eens slechter afdichten, en dan lekt deze benzine langs de vlotternaald zitting.

Deze carburateurs ( keihin cvr32 ) hebben een vaste vlotternaald zitting. het enige wat hem afdicht is de punt van de naald.
 
Ik heb voor die kraan bij roukama een revisieset besteld vorig jaar en deze erin gezet, als ik de tank van de motor haal en hem wegleg, lekt er geen brandstof uit de tank weg. dus dat membraan en dus ook die 0 ring sluit goed af.

Wach effe... Je zet hem weg met gereviseerde kraan die goed afsluit als er geen vacuum is, en toch loopt je tank leeg het carter in? Dan sluit de boel toch niet af? Of denk ik verkeerd. Uit een goede benzinekraan loopt geen benzine bij stilstand
 
Goedeavond allen hier.

Heb een tijd geleden hier al eens iets gepost over onze suzuki bandit 600 met problemen met de eerste cilinder die niet mee wil lopen.
Heb dat probleem in het najaar vorig jaar opgelost en de motor laten afstellen.
De motor is goedlopend en had weer redelijk goed vermogen.
Echter,

De motor heeft nu weer een aantal maanden stil gestaan en bij het starten afgelopen week viel het me op dat de motor erg wit wegrookte.
Direct uitgezet want het leek me niet heel erg goed.
Alles nagelopen en bekeken eigenlijk niet direct iets geks gezien totdat ik de olievuldop losdraaide, daar kwam een benzine walm uit.

Het lijkt er dus op dat de vlotternaalden niet goed afsluiten.
Maar daar zijn nieuwe ingekomen en de vlotterhoogte is afgesteld volgens het haynes werkplaatshandboek.
Als ik de vlotterbakjes onder de carburateurs vandaan haal en lucht de carbs in wil blazen krijg ik er bij de hoogte die hij vult geen lucht meer in.
Ik vind het dan raar dat als de motor goedrijdend en goedlopend weggezet is, uiteindelijk met de tank zo goed als leeg weggezet is.

Iemand van hier misschien een idee hoe die benzine met goedafsluitende vlotternaalden toch benzine kan lekken in de cilinders?
Duidelijk een geval van een lekke koppakking, dan lekt er.... oh wacht....
Toevallig het kraantje op Prime laten staan?
Mochten je vlotter naalden niet afsluiten dan loopt wel je Carter vol
 
Vanwege lange werkdagen even niet de tijd gehad om op het forum te kijken, vandaar mijn late reactie.


Misschien dat de vlotter is blijven hangen. Hij lekt nu toch geen benzine meer of wel?

Die gedachte heb ik zelf ook al gehad dat de vlotter "per ongeluk" is blijven hangen, alleen is het ontzettend vreemd dat elk jaar dan dezelfde vlotter blijft hangen.
De motor heeft eigenlijk vanaf moment van aanschaf al problemen met de 1e cilinder gehad.


Wach effe... Je zet hem weg met gereviseerde kraan die goed afsluit als er geen vacuum is, en toch loopt je tank leeg het carter in? Dan sluit de boel toch niet af? Of denk ik verkeerd. Uit een goede benzinekraan loopt geen benzine bij stilstand

Je denkt goed, het is voor mij ook een raadsel waarom dit gebeurd. heb vandaag nog getest maar er komt echt alleen maar brandstof uit de tank als ik aan de slang zuig.

Het zit je niet mee hè Doe wel nieuwe Olie er in .
witte rook uit de uitlaat.?

Nieuwe olie is besteld idd. Vorig jaar precies hetzelfde probleem gehad. ook niet te lang laten lopen.


Duidelijk een geval van een lekke koppakking, dan lekt er.... oh wacht....
Toevallig het kraantje op Prime laten staan?
Mochten je vlotter naalden niet afsluiten dan loopt wel je Carter vol

Nee kraantje heeft de hele stilstand op ON gestaan.
Vorig jaar is de motor met de tank op RES weggezet en is deze ook doorgelekt
 
Terug
Bovenaan Onderaan