Goedeavond allen hier.
Heb een tijd geleden hier al eens iets gepost over onze suzuki bandit 600 met problemen met de eerste cilinder die niet mee wil lopen.
Heb dat probleem in het najaar vorig jaar opgelost en de motor laten afstellen.
De motor is goedlopend en had weer redelijk goed vermogen.
Echter,
De motor heeft nu weer een aantal maanden stil gestaan en bij het starten afgelopen week viel het me op dat de motor erg wit wegrookte.
Direct uitgezet want het leek me niet heel erg goed.
Alles nagelopen en bekeken eigenlijk niet direct iets geks gezien totdat ik de olievuldop losdraaide, daar kwam een benzine walm uit.
Het lijkt er dus op dat de vlotternaalden niet goed afsluiten.
Maar daar zijn nieuwe ingekomen en de vlotterhoogte is afgesteld volgens het haynes werkplaatshandboek.
Als ik de vlotterbakjes onder de carburateurs vandaan haal en lucht de carbs in wil blazen krijg ik er bij de hoogte die hij vult geen lucht meer in.
Ik vind het dan raar dat als de motor goedrijdend en goedlopend weggezet is, uiteindelijk met de tank zo goed als leeg weggezet is.
Iemand van hier misschien een idee hoe die benzine met goedafsluitende vlotternaalden toch benzine kan lekken in de cilinders?
Heb een tijd geleden hier al eens iets gepost over onze suzuki bandit 600 met problemen met de eerste cilinder die niet mee wil lopen.
Heb dat probleem in het najaar vorig jaar opgelost en de motor laten afstellen.
De motor is goedlopend en had weer redelijk goed vermogen.
Echter,
De motor heeft nu weer een aantal maanden stil gestaan en bij het starten afgelopen week viel het me op dat de motor erg wit wegrookte.
Direct uitgezet want het leek me niet heel erg goed.
Alles nagelopen en bekeken eigenlijk niet direct iets geks gezien totdat ik de olievuldop losdraaide, daar kwam een benzine walm uit.
Het lijkt er dus op dat de vlotternaalden niet goed afsluiten.
Maar daar zijn nieuwe ingekomen en de vlotterhoogte is afgesteld volgens het haynes werkplaatshandboek.
Als ik de vlotterbakjes onder de carburateurs vandaan haal en lucht de carbs in wil blazen krijg ik er bij de hoogte die hij vult geen lucht meer in.
Ik vind het dan raar dat als de motor goedrijdend en goedlopend weggezet is, uiteindelijk met de tank zo goed als leeg weggezet is.
Iemand van hier misschien een idee hoe die benzine met goedafsluitende vlotternaalden toch benzine kan lekken in de cilinders?