Revisie Suzuki Bandit

Banditfan

MF'er
10 apr 2021
44
13
Goedemorgen,

Helaas startte mijn Suzuki GSF Bandit S 600 op 31 december niet meer. Begin het nieuwe jaar heb ik contact gezocht met de motor dealer, dit was hun antwoord:

We hebben de compressie op alle 4 de cilinders gemeten en die is op alle 4 veel te laag.

Na wat olie in de cilinders gespoten te hebben is de compressie een stuk beter wat er op duidt dat de zuigerveren versleten of compleet vast zitten.

En er helaas dus een revisie van het blok zou moeten plaatsvinden. De kosten daarvan bedragen ongeveer hetzelfde als de dagwaarde van de motor.

Mijn motor komt uit 2001 en graag zou ik erop willen blijven rijden omdat ik om mijn motor geef en ik met mijn baanverlies op mijn geld moet letten. Wie is technisch onderlegd en wil en kan mij hiermee helpen in Nijmegen zodat ik weer opweg zou kunnen?

Alvast enorm bedankt,

Mvg Lionel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Goedenavond,

ik zie veel reacties, bedankt. Vanmiddag was ik ermee aan de slag gegaan. Contact heb ik met iemand die een motorblok heeft en hem wil verkopen voor €150 Met 26.000 km erop, dan krijg ik binnenkort van hem het nummer wat erop staat en kan ik vragen of dat de motorzaak wil nakijken of dat deze ook past. Daarna nog iemand vinden die hem wil monteren. Deze meneer vertelde mij dat 72.000 km veel is voor een Bandit 600cc, wat vinden jullie daarvan?
 
Goedenavond,

ik zie veel reacties, bedankt. Vanmiddag was ik ermee aan de slag gegaan. Contact heb ik met iemand die een motorblok heeft en hem wil verkopen voor €150 Met 26.000 km erop, dan krijg ik binnenkort van hem het nummer wat erop staat en kan ik vragen of dat de motorzaak wil nakijken of dat deze ook past. Daarna nog iemand vinden die hem wil monteren. Deze meneer vertelde mij dat 72.000 km veel is voor een Bandit 600cc, wat vinden jullie daarvan?
Als het een Bandit 600 blok is past ie, zo simpel is het. Echter, met wat je verder aangeeft ben ook ik sceptisch of dat wel echt het probleem oplost.

72.000 begint ie misschien te voelen, maar daarmee hoeft ie echt niet aan z’n einde te zijn.
 
Bij goed onderhoud dus kleppen stel beurten en goeie halfsynteet olie erin zijn het goede blokken die hoge km standen aan kunnen .
100K en meer.

Blok zit ook in de 1200 .

Setje nieuwe bougies en starten .
Choke vol en gas met rust laten😇
 
Laatst bewerkt:
Zelfs een gsx600f heeft hetzelfde blok. Heb er in het verleden verschillende gekocht voor minder dan €50, je moet dan alleen mazzel hebben.

En vraag het even in het "te koop gevraagd" topic hier. Zo heb ik vorig jaar jaar 1 gekregen waar ik op de school van mijn zoon een workschop 4 takt motor mee heb gegeven.
Deze blokken zijn er in het grijs en zwart geleverd, dus staar je daar niet blind op. Dit daar er altijd wel iemand is die zegt dat bandit 600 blokken altijd grijs zijn....maar gsx600f blokken dus ook zwart.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Mijn wederhelft heet een B600 gehad met 125.000 km op de klok, was net ingereden.
Die blokken zijn nagenoeg onverwoestbaar.

Zorg dat je de motor weer thuis krijgt, en laat er iemand anders even naar kijken.
Ja ik kon dat me ook wel niet voorstellen dat dit veel kilometers zouden zijn.

Gelukkig staat mijn motor niet heel erg ver bij mijn huis vandaan. Maar is het tot nu toe nog niet gelukt om er iemand naar te laten kijken die er verstand van heeft.
 
Goedenavond,

ik zie veel reacties, bedankt. Vanmiddag was ik ermee aan de slag gegaan. Contact heb ik met iemand die een motorblok heeft en hem wil verkopen voor €150 Met 26.000 km erop, dan krijg ik binnenkort van hem het nummer wat erop staat en kan ik vragen of dat de motorzaak wil nakijken of dat deze ook past. Daarna nog iemand vinden die hem wil monteren. Deze meneer vertelde mij dat 72.000 km veel is voor een Bandit 600cc, wat vinden jullie daarvan?
150 voor zo'n blok, daar zou ik ongeveer een halve seconde over na moeten denken .
 
Zelfs een gsx600f heeft hetzelfde blok. Heb er in het verleden verschillende gekocht voor minder dan €50, je moet dan alleen mazzel hebben.

En vraag het even in het "te koop gevraagd" topic hier. Zo heb ik vorig jaar jaar 1 gekregen waar ik op de school van mijn zoon een workschop 4 takt motor mee heb gegeven.
Deze blokken zijn er in het grijs en zwart geleverd, dus staar je daar niet blind op. Dit daar er altijd wel iemand is die zegt dat bandit 600 blokken altijd grijs zijn....maar gsx600f blokken dus ook zwart

Zelfs een gsx600f heeft hetzelfde blok. Heb er in het verleden verschillende gekocht voor minder dan €50, je moet dan alleen mazzel hebben.

En vraag het even in het "te koop gevraagd" topic hier. Zo heb ik vorig jaar jaar 1 gekregen waar ik op de school van mijn zoon een workschop 4 takt motor mee heb gegeven.
Deze blokken zijn er in het grijs en zwart geleverd, dus staar je daar niet blind op. Dit daar er altijd wel iemand is die zegt dat bandit 600 blokken altijd grijs zijn....maar gsx600f blokken dus ook zwart.
Zou je willen informeren of dat ze op de school van je zoon nog een blok voor een Suzuki Bandit hebben?
 
Bij een ander type blok inbouwen komen allerlei bijzaken om de hoek kijken, toen jij over een GSX-F blok begon deed ik het gekscherend over mijn reserve 750R blok, de carburateurs zijn anders, elektra kan anders zijn. Bij een 6/12 swap zit je ook met de uitlaat en de oliekoeler die niet meer passen. Ik zou zelfs over het 600F blok mijn twijfels hebben eerlijk gezegd, het is toch een andere specificatie gezien het hogere opgegeven vermogen, ik zou er niet van uitgaan dat de carburateurafstelling dan nog goed is.

Het makkelijkste is gewoon een ander B6 blok er in, kunnen ze bij eventuele verkoop ook niet gaan lopen miepen dat het een andere kleur blok is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan