Bandit doet vreemd

S@nchoP@nz@

MF veteraan
3 jan 2005
6.540
0
Den Haag
Reed ik vandaag op de snelweg, opeens wil me motor geen gas meer geven, dus ik naar de vluchtstrook, doe me motor uit wacht ff, doe hem weer aan en hij deed het weer :?
weet iemand waar het aan zou kunnen liggen en is iemand dit ook wel eens overkomen?
 
Dat hele bevroren carbs gebeuren is altijd aan mij voorbij gegaan. Jaren door weer en wind gereden. Op mijn toenmalige cbr400rr door -12 c naar m'n werk (ergens in 93'). Alles was bevroren, zelfs de thermostaat (met een warmloper als gevolg :X ), maar nog nooit bevroren carbs. Ik heb veel van dat soort 400tjes gereden. Is het een bepaald type moter wat daar last van heeft :?
 
Welcome to the club of winter rijders 8-)

[me]Phr3ak heeft daar ook wel eens last van ;)
[/me]


Niks raars dus, heb het zelf ook wel eens als je net bezig bent tussen de file door aan het wurmen bent o.i.d. B|

Gewoon ff naar de kant, wachten voor een minuutje ofzo, en dan weer verder :)
 
Heb een keer vlak voor een tunnel een bevroren carb. gehad.
En dan knijp je hem wel even zeg....ging met 70 weer omhoog :X

Dat was even een scary moment O-) Maar was wel blij dat ik niet
onderaan in die tunnelbak stil viel :)
 
Reed ik vandaag op de snelweg, opeens wil me motor geen gas meer geven, dus ik naar de vluchtstrook, doe me motor uit wacht ff, doe hem weer aan en hij deed het weer :?
weet iemand waar het aan zou kunnen liggen en is iemand dit ook wel eens overkomen?
leeftijd fiets? anders nog wel via de dealer een verwarmings setje te regelen.
Nimag doet niet moeilijk over zulke dingen.
 
Als ik het goed lees is jouw bandit 4 maanden oud.toch?
Ik heb dat probleem ook gehad met mijn bandit 1200s.
Deze is van augustus 2004.
Wat bleek? de sensor van de carb.verwarming lag verkeerd.
Deze lag achter de cilinders , dus zodra de cilinders een beetje warm werden, schakelde de verwarming uit.
Dus ff terug naar de dealer om te kijken of de sensor wel goed ligt.
Bij de bandit is deze verwarming elektrisch.
Ze hebben nu de sensor verlengd en voor in de kuip gemonteerd.
Ik hoop dat dat het is.
sterkte
 
Da's wel sterk. Toen ik in '97 mijn Bandit 600S nieuw aanschafte moest ik in de winter terug voor een "modificatie" (onder garantie). Dat was ook vanwege bevroren carburateurs. Zou Suzuki in de afgelopen 7 jaar niks hebben geleerd? :S
 
Heb er met mijn '98-er ook last van. Wordt nu carbverwarming opgezet, dealer heeft overlegd met Nimag, schijnt de enige oplossing te zijn voor het probleem. Komt sporadisch voor, anders had het er wel standaard opgezeten. Zit het eigenlijk op de nieuwe 650??? Nog een paar dagen wachten en dan kan ik weer rijden. :]
 
Da's wel sterk. Toen ik in '97 mijn Bandit 600S nieuw aanschafte moest ik in de winter terug voor een "modificatie" (onder garantie). Dat was ook vanwege bevroren carburateurs. Zou Suzuki in de afgelopen 7 jaar niks hebben geleerd? :S
Omdat lang niet iedereen het nodig heeft zit het niet standaard op een motor.
Dit zou namelijk veel meer geld kosten.
Suzuki weet er wel van hoor, daarom doen ze ook niet moeilijk wanneer je om zo'n verwarmings setje komt.
 
Hey dat probleem ken ik...
Alleen heb ik het van de zomer/herfst een keer gehad. Ook een Bandit uit 2004. Was mooi/warm weer na ongeveer 35 km te hebben gereden kwam ik ook ff stil te staan. FF laten staan starten en lopen... Stond nog geen 1000 km op de teller dus meteen de dealer gebeld. Langs geweest, alleen konden ze nix vinden. Tot op heden ook niet meer voor gekomen. :?
 
Heb het pas ook gehad, net toen ik een auto aan het inhalen was B|

Maarre...wou je zeggen dat je zo'n setje gratis kan bestellen bij de Nimag, ook al is je motor uit '98? (mijn Bandit 600s sinds een maand :] )
 
Als ik het goed lees is jouw bandit 4 maanden oud.toch?
Ik heb dat probleem ook gehad met mijn bandit 1200s.
Deze is van augustus 2004.
Wat bleek? de sensor van de carb.verwarming lag verkeerd.
Deze lag achter de cilinders , dus zodra de cilinders een beetje warm werden, schakelde de verwarming uit.
Dus ff terug naar de dealer om te kijken of de sensor wel goed ligt.
Bij de bandit is deze verwarming elektrisch.
Ze hebben nu de sensor verlengd en voor in de kuip gemonteerd.
Ik hoop dat dat het is.
sterkte


dit was blijkbaar het geval bij mij,ik was vandaag bij de dealer geweest en ze hebben ernaar gekeken, ze zeiden dat de carb sensor op een ongebruikelijke plek was geplaatst, dus die hebben ze nu ergens voor in de kuip geplaatst, dus nu hopen dat dat het alleen was :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan