Bandit S ombouwen naar N

rslok

Rookie
27 aug 2007
15
0
Amsterdam
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om de Suzuki bandit gsf 600 s uit 96 om te bouwen naar N? Dus met die ronde koplamp.
 
zou ik niet doen.
de wind sloopt je...........

Denk je dat dat veel verschil gaat uitmaken? Er zit nu ook maar een klein schermpje op?
 
"De wind sloopt je"? Nederlanders zijn zulke watjes :) Gewoon een dikke leren motorjas aan en je hebt nergens last van. Vind naked relaxter dan zo'n turbulentie scherm (Heb dus ook de zaag in m'n tdm gezet ja...)
 
Tot 140 vind ik het wel relaxed op de weg maar daarboven wordt de wind best wel heftig.
 
Je mag maar 120 (dus 140 op de teller is ok). Harder moet je toch niet willen, en als je het al doet dan doe je het toch niet zo lang (of je laat op tijd je gas los, of je kan zwaaien naar je rijbewijs, of d'r duikt weer een koekblik voor je)....

On topic trouwens, ja kan prima dat ombouwen. Gewoon tupperware eraf halen en andere koplampjes erop (dacht ik)
 
Laatst bewerkt:
Is makkelijk te doen ja. Kwestie van nieuwe koplamphouders kopen en een koplamp (hoeft niet per se origineel spul te zijn, genoeg ander leuk spul te vinden), knipperlichtjes erbij, bekabeling grotendeels onder tank wegmoffelen en klaar ben je! :Y

Kijk eventueel ook even hier voor het Bandit topic, of had je dat al gevonden?
 
Thanks voor je reactie Hicham. Weet je toevallig ook waar ik dat soort spul goedkoop kan krijgen?

Ik rijd pas sinds kort motor en weet nog niet zo goed waar ik moet zijn voor dat soort zaken...
 
Ik heb zelf de N gehad en ik kan je melden: tot 140 gaat het, daarboven waai je weg. Net zoals de S dus...

190 is de max op de N en daar train je je nekspieren goed mee! Ik heb het altijd lekker gevonden om in de wind te rijden.

:) TNT :)
 
wat een onzin van dat wegwaaien, ik heb nog met me 625LC4(sm) +200 gereden op snelweg, ...
 
Voor koplamphouders en knipperlichten kun je op www.motozoom.nl kijken. Als je wat hebt gevonden kun je het overeenkomstige artikel op www.louis.de zoeken en daar bestellen (is goedkoper). Artikelnummers van beide zaken zijn hetzelfde, behalve dan dat je het tweede getal in de reeks moet veranderen naar een nul. Bijvoorbeeld artikelnr. 12020913 op motozoom is artikelnr. 10020913 op Louis. Met dit artikelnummer heb je trouwens meteen de koplamphouders die ik destijds heb gekocht te pakken.

Dubbele koplampjes verkopen ze daar ook. Vind ik persoonlijk mooier dan zo een enkelijke grote lamp die standaard op naked bandits zit. Nadeel is alleen dat ene kant grootlicht is en andere kant normaal licht. Ik rij liever in 'evenwicht' dus beide kanten groot + klein licht. Ik weet dat ze die onder andere bij www.marcomoto.nl verkopen, maar ik zie dat je uit Amsterdam komt dus beter kun je naar www.roukama.nl in Wormerveer gaan. Verkopen ook veel accessoires waaronder die koplampen en knipperlichten! Kijk daar dus eerst voordat je dingen op internet koopt. Claxon moet je trouwens ook nog weg zien te moffelen.

Zo, ik denk dat je met deze info wel even vooruit kunt ;)

(zie link in signature voor mijn naked bandit die ook ooit een S-model was)
 
wat een onzin van dat wegwaaien, ik heb nog met me 625LC4(sm) +200 gereden op snelweg, ...
Ja stoer van je, wil je nu een ijsje?

Om nou te zeggen dat het een pretje is om veel snelweg te moeten rijden op een naked... (zeker met tegenwind) En nou niet zeggen dat je niet op snelwegen hoort te komen want soms moet je wel eens wat langere afstanden afleggen :z

Ik denk dat de 'watjes' het daarover hebben. Maar dat moet je dan maar voor lief nemen. Heeft ook z'n voordelen, zoals meer snelheidsgevoel en dus eerder tevreden zijn met hoge snelheden rijden :P
 
Gozer, Bedankt voor alle moeite!

Daar heb ik zeker wat aan, ik ga het gelijk uitzoeken.

Lang leve de Bandit!
 
En nou niet zeggen dat je niet op snelwegen hoort te komen want soms moet je wel eens wat langere afstanden afleggen


Waar zou je dan moeten rijden? Zo veel mogelijk op de binnenwegen ofzo?
 
heb 4 jaar op een naked bandit1200 gereden.
heb nu nog vaak last van een stijve ... 8-)
banditoud.jpg
 
Laatst bewerkt:
Van welk jaar is je Bandit ?

Misschien kunnen we iets regelen. Ik wil m weer als S en heb dus alle spullen om 'm N te maken.

Als het het goede jaar is wil ik best wat bijbetalen
 
Je vangt wel de wind, maar ik ben een lichtgewicht, zou zo denken dat ik eraf waai tegen hoge snelheden, maar nee. tot 160-170km kan ik het een tijdje uithouden. Tot 150 is het makkelijk te doen. Ik leun gewoon op de wind. Ik heb de top van 265(op de teller) er wel al eens uitgehaald, maar dat is niet meer aangenaam om te rijden, is echt vechten om erop te blijven zitten. Maar wie gaat er nu ook met een naked boven de 200 blijven rijden? af en toe eens pieken ok.


Ombouw is niet moeilijk, heb zelf ook een S omgebouwd naar N. dit was al gedaan door de vorige eigenaar, maar niet zoals ik het wou. heb zelf de kabels en claxon weggewerkt, vorige eigenaar had de kabels in de ronde koplamp gedraaid, maar vond dit maar niks, liggen nu mooi onder de tank net zoals de claxon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan