Bandit start niet

Evavdh

MF'er
24 okt 2013
39
0
Na een worsteling met het stellen van mijn ketting waar ik met hulp van veel MF-ers helemaal uit ben gekomen :} wilde ik de motor starten. Dit had ik al een aantal keer gedaan om de ketting te controleren.

Nu ben ik bang dat ik mijn contact (inclusief koplampen) aan heb laten staan.

In ieder geval startte de motor dus niet. Niet eens een klik of een poging.
Als ik het contact aanzet gaan de lampjes branden maar verder nada...

Acculader uit de schuur maar die is kapot :(
Startkabels aan de accu van de auto en een poging... he-le-maal niks! geen klikje.. geen poging van de startmotor.. niks..

Ik heb een nieuwe accu besteld en die komt dinsdag.

Mijn vraag (om een lang verhaal kort te maken)

Wat zou het probleem kunnen zijn en zou " slechts" een nieuwe accu de oplossing kunnen zijn?

Grt Eva
 
lees dan de rest maar van wat ik 10 jaar geleden geschreven heb


Ik zie het 28.000 en nog wat berichten en nog veel meer.. twijfel ook niet aan je kennis en kunde.. Snap ook dat het vaak de dodemansknop, de standaard in de versnelling of inderdaad koppeling is maar (helaas) heb ik aan dat soort dingen al gedacht .. :?
 
full

Foto van mij lijkt mij off topic ;-)
 
Het is wel raar dat ie aan de startkabels geen kik gaf. Of de accu is toevallig net knetterkapot, of er is ook weer toevallig net iets anders aan de hand, wat buiten de How To valt. (tenminste , Zot gaf zo'n hint).
Kan ook aan de startkabels liggen, goedkope zooi is meestal een overdaad aan isolatie (om het wat te laten lijken) met een enkel koperdraadje als kern. Hierbij nog een een zeer gebrekkige aansluiting op de klemmen en je hebt geen enkele verbinding met je donor-accu.

Weet overigens natuurlijk niet welke kwaliteit kabels je hebt..
 
Laatst bewerkt:
Kan ook aan de startkabels liggen, goedkope zooi is meestal een overdaad aan isolatie (om het wat te laten lijken) met een enkel koperdraadje als kern. Hierbij nog een een zeer gebrekkige aansluiting op de klemmen en je hebt geen enkele verbinding met je donor-accu.

Weet overigens natuurlijk niet welke kwaliteit kabels je hebt, is wel een praktijkvoorbeeld.

Ja die hint gaf ik al eerder, maar volgens TS kan het daar niet aan liggen.

Ik gebruik trouwens zelf ook altijd van die zooi met redelijk goed resultaat, alleen dan zonder de met kunststof beklede klemmen. Dat zijn echt tyfesdingen.

Een jaartje geleden had mijn collega de lampen aan laten staan van zijn Peugeot. Deed ie mijn zooi eraan. Alleen het geval was schijnbaar dat de garage dat rode kunststofpluskapje ooit al eens op de minpool had gedaan.
Overstarten met mijn diesel en een hoop rook van de startkabels en de kabel smeulde finaal van de klem _O-
Klemmen met losse afgefikte kabel omwisselen en broem, broem niets aan de hand :j
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan