• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

bandjes voor de diversion 600

Quark

MF veteraan
Lid geworden
3 mrt 2007
Waarderingsscore
10
hallo,

zo....
mn eerste achterbandje is op, nu heb ik de keus uit enkele nieuwe achterbandjes die voor mij redlijk betaalbaar zijn, en goed hoop ik.
ik heb al wat rondgelezen op t forum, maar vindt niet echt een voorkeur voor bepaalde banden, en de fabrieksbanden wil ik dr niet op laten zetten (origineel macadams volgens het boekske).

nu kan`k kiezen uit de volgende:
- BT45 die zat er al eentje op, beviel best, maar vont em wat snel opgaan :P
- metzler lasertec zou goed moeten zijn en heeft een truukje wat er voor zorgt niet al te . snel vierkan6t te worden
-pirelli sportdemon geen idee of t wat is.

allemaal redelijke banden denk ik, maar wat ik nu het beste erop kan laten leggen???
ik rijdt redelijk wat snelweg, 90% van mn woonwerk kilometers is snelweg.
maar eventjes wat platter door de bocht vink op zn tijd ook wel leuk...

iemand ervaringen met bovenstaande banden?
ook m.b.t de levensduur?

gr. Q

a.s. ga ik waarschijnlijk de metzler laten monteren

85 euries inclusief montage.. das is toch geen geld nietwaar :Y

kan wel kloppen ongeveer, ik neem aan dat je voor die 125 euries dat ronde ding ook gemonteerd kreeg. ;)

de zaak die ik heb gevonden monteer een bt45 voor 100 euries, })
dus ja de metzler is idd iets goedkoper, maar zou volgens een motorinstructeur die ik gesproken had wat minder snel vierkant sluiten als de bt45... :j

geen idee of dat waar is overigens... O-)

De bridgestone is opgebouwd uit 2 componenten om net dit vierkant rijden tegen te gaan. Is dit dan ook zo met die Metzeller?
Ook ik rij veel km's op de autoweg. Heb deze maand een uitstapje gemaakt naar Denemarken, waar we van de 3200 km's die we gedaan hebben er 1800 op de snelweg heen en terug hebben gereden. En ik vind dat mijn band er nog behoorlijk uitziet.

Natuurlijk weet je dit enkel wanneer je die andere band eens laat opleggen.
En 85€ is een mooie prijs voor een achterband. :Y

das idd niet echt gek nee... flink stukje :]

ik wist al dat de bt45 een hardere rubbersoort in het midden had,

met de metzeler ook meen ik, alleen heeft de metzler ook nog een extra karkasconstructie om het vervormen van de bolling tegen te gaan, zodat het nog minder zou moeten worden...

althans dat heb ik me laten vertellen...

jammer dat er niemand zijn ervaringen over de lasertech komt geven nu :P

trouwens nog even een vraagje voor de ervaren rijders.
mijn voorband is een beetje gaan cuppen (ook een bt45) doordat mijn voorpoten zo lek als een zeef waren... dat is inmiddles gefixt.
nu heb ik er verder geen last van tijdens het rijden. en zit er nog zeker 5 mm profiel op, gaat die band nu ook weer wat vlakslijten of is dat cuppen permanent?

grtz

Laatst bewerkt:
Er zal nog wel reactie komen, niet iedereen zit om 23u00 nog voor zijn computer hé.
Hou dit topic wel in het oog, kan ik misschien volgende maal ook eens een andere band proberen. Alhoewel ik ZEER tevreden ben met de bt 45.
Je keuze om de macadams van michelin links te laten liggen, is zeer slim.
Gaan verschrikkelijk lang mee maar zijn verschrikkelijk hard, met alle gevolgen van dien.

dat adresje van mij is mischien zelfs voor jou interssant yama div.
geen idee hoever het rijden is voor je maar het ligt in Ham in belgie. ;)

Ik had op m'n 600 Michelin Pilot Activ liggen, en die beviel goed kwa weggedrag.
Kan helaas niets zeggen over slijtage, omdat ik zo'n 1500km later de motor heb ingeruild.
Volgens m'n dealer was deze band minstens zo goed als een BT45, maar wel wat goedkoper. Het is in ieder geval een vrij nieuw type band.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ikke helemaal blij met men Metzelers (op nen div900) prima om te gans het jaar door te woon/werken & touren, gaat ~15.000km mee (vooraan nog meer). Meschien geen ideale koers band, maar daar zijn divs toch al nie voor gemaakt ...
Andere reden voor men Metzelers naast het feit dat het een goede band is van een goed merk: men dealer woont om de hoek en geeft 10% korting op Metzelers.
Er zullen wel nog betere banden zijn, maar die Metzelers voldoen....

BT

Ik had goedkope bandjes onder mijn divje, hierna heb ik een setje BT's aangeschaft.
Je hebt meteen een andere motor.

[niet serieus mode]
ik nu kan zo schuin dat ik met mijn helm over de grond vonkenregens kan maken :P.
[/niet serieus mode]

[serieus mode]
Banden zijn niet iets waar ik op bespaar, ik heb liever wat duurder goede banden dan goedkope rotzooi
[/serieus mode]

Laatst bewerkt:
dat adresje van mij is mischien zelfs voor jou interssant yama div.
geen idee hoever het rijden is voor je maar het ligt in Ham in belgie. ;)

Ham is wel ff rijden, maar daar dient een motor dan ook voor.
Stuur het maar even naar mijn e-mailadres, je vindt dit in mijn profiel.
Alvast bedankt voor de info.

Hoe lang heb jij met je vorige BT 45 gedaan, de mijne ligt er nu 10.000km op, en ik denk dat hij nog wel een 5.000 aankan. Vind dit wat levensduur toch niet zo slecht.

Wat het cuppen betreft, ook ik heb daar in het verleden last van gehad. Een te lage bandenspanning was bij mij de oorzaak |(
Nu ik dit een pak beter in het oog houd, verdwijnt het cuppen stilaan.
Dus als de oorzaak weggenomen is, moet ook het cuppen terug verdwijnen.
Gewoon verder oprijden die band dus.

Laatst bewerkt:
fijn om te horen dat het cuppen ook weer kan afnemen.
kan ik fijn door :]

adresje staat in je mailbox.

ik had idd interesse voor die metzelrs lasertech, maar nu krijg ik het idee dat ik daarmee minder kan gaan liggen in de bocht. nu rijdt ik maar zelden een steuntje aan het asfalt en als het een keer gebeurd verschiet ik er zelfs van. maar beetje lekker hangen vindt ik wel leuk om te doen.

wat denken jullie? zijn de metzelers dan goed genoeg?

m.b.t de leeftijd an de bt45, hij zat er al op toen ik de div kocht en rijdt er nu 3 maanden mee rond. dagelijks.
er zat zon 4 a 5 millimeter profiel op in het midden toen ie bij de handelaar stond, en heb er denk ik zo`n 3000 km mee gereden...
al heb ik wel de neiging om flink aan het gas te hangen bij de stoplichtjes...wat natuurlijk ook niet bevordelijk is voor het rubber ;)

anyways, tenzij iemand denkt dat het een slecht plan is om de metlzer achter op te lepelen wilde ik toch maar een poging wagen, ben namelijk ook bezig een huis te kopen en kan helaas even alle euries gebruiken die ik niet perse hoef uit te geven...(maar echt bezuinigen op mn veiligheid wil ik ook niet)

Laatst bewerkt:
Ach, slecht zullen die metzeler's ook wel niet zijn, aangezien Willebolle er ook zo'n 15.000 km mee rond rijd.
En de prijs is een stuk lager, dus dan hou je nog wat over voor wat extra stenen. :+
Zou het als ik van jou was gewoon proberen, en weet ons te vertellen wat je er van vind, dan leren we er ook nog wat van bij.

Succes met je aankoop (van je huis hé)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan