Banners

RuudRuud

MF veteraan
13 mei 2007
10.745
3
Tilburg
Het valt mij op dat er meer en meer banners komen. Ongetwijfeld om het forum draaiend te houden maar zet er ook een waarschuwing bij voor mensen met kans op epileptische aanvallen...

Er is namelijk nogal een verschil tussen een schreeuwerige (op dit moment Kawasaki) banner en rustige google ads.

Waarom is er trouwens een verschil tussen de verschillende delen van het forum en het aantal banners?

Op de frontpage: geen banner;
In een forumdeel: banner in de header;
In een topic: banner in de header en een banner in de footer.

Is dit een soort ontmoedigingsbeleid?
 
15euro betalen aan lidmaatschap of een goede adblock installeren ;)
 
15euro betalen aan lidmaatschap of een goede adblock installeren ;)

:^ Nergens last van *D O-)







En als je ziet wat er in Banaan en Dude hun slaapkamertjes staan aan hardware en nadenkt over de enorme hoeveelheid data die we verbruiken dan is het antwoord op de vraag waarom die banners er zijn al erg voor de hand liggend ;)
 
Ik stoorde me nooit echt aan banners en klikte ook af en toe wel...
Maar die nieuwe banner aan de onderkant is best vervelend, aangezien je die ziet bij elke post die je plaatst..
 
In de topics hebben idd altijd alleen Google ads gestaan. Nu komen daar ook andere banners voorbij. We proberen te voorkomen dat banners te schreeuwerig worden, ook al weten we dat dat deels een persoonlijke mening is natuurlijk.

Op de frontpage komen overigens ook gewoon banners voorbij: één bovenaan de pagina en één aan de rechterkant (skyscraper). Ze zullen alleen niet altijd beide actief zijn.

En adblockers gebruiken op MF begrijp ik niet. Je komt hier geen popups en dat soort grappen tegen en het zijn allemaal motorgerelateerde advertenties. Wij hebben geld nodig om MF draaiend te houden en om nieuwe projecten te kunnen ontwikkelen en te onderhouden. Banners zijn voor ons veruit de belangrijkste manier om die inkomsten te genereren.
 
Overigens zijn alle meningen over de banners altijd welkom. Dat geeft ons een beeld hoe e.e.a. overkomt. Het zal best even wennen zijn, maar dat was het ook toen de Google banner onderin de topics verscheen. Voor ons is het ook een beetje zoeken naar de beste manier om goede, commerciële uitingen onder de aandacht te brengen zonder tegen de haren in te strijken. Dat zou ook alleen maar averechts werken...
 
Overigens zijn alle meningen over de banners altijd welkom. Dat geeft ons een beeld hoe e.e.a. overkomt. Het zal best even wennen zijn, maar dat was het ook toen de Google banner onderin de topics verscheen. Voor ons is het ook een beetje zoeken naar de beste manier om goede, commerciële uitingen onder de aandacht te brengen zonder tegen de haren in te strijken. Dat zou ook alleen maar averechts werken...

Ik snap ook wel dat jullie kosten te dekken hebben en die banners in de header en bovenin, no prob.. Geen last van en leuke aanbiedingen af en toe.

Maar hou aub die Google ADS onderin, want je wordt echt horensdol van die flitsende en bewegende kleuren ads onderin :9

Als je 15 euro doneert zijn ze zoiezo weg zei je? _O-
 
En adblockers gebruiken op MF begrijp ik niet. Je komt hier geen popups en dat soort grappen tegen en het zijn allemaal motorgerelateerde advertenties.
Maar we bieden donateurs wel de mogelijkheid om ze uit te zetten, dus we weten dat er vraag is naar een advertentievrij MF.
 
Maar we bieden donateurs wel de mogelijkheid om ze uit te zetten, dus we weten dat er vraag is naar een advertentievrij MF.
Die optie is als extra motivatie geïntroduceerd om donateur te worden, niet omdat daar destijds om is gevraagd.

Daarnaast is er ook geen probleem met die optie, anders hadden we die niet aangeboden ;) MF is al gratis, om dan ook nog eens een adblocker te installeren vind ik not done. Ik gebruik zelf nergens een adblocker, dus ook niet op andere sites. Niet alle banners zijn onzin, je komt wel eens wat nuttigs tegen :)
 
Die optie is als extra motivatie geïntroduceerd om donateur te worden, niet omdat daar destijds om is gevraagd.

Daarnaast is er ook geen probleem met die optie, anders hadden we die niet aangeboden ;) MF is al gratis, om dan ook nog eens een adblocker te installeren vind ik not done. Ik gebruik zelf nergens een adblocker, dus ook niet op andere sites. Niet alle banners zijn onzin, je komt wel eens wat nuttigs tegen :)

Nou......
Ik haat het echt :X
Maar goed, ik heb ook gedoneerd en geen last daarvan. Als dit niet mogelijk was, dan zag je mij hoogstwaarschijnlijk niet weer op mf.
Daarnaast kost het ook meer data wat je verbruikt. En voor onderweg heb ik daar een beperking op, dus dan gaat internet helemaal niet meer vooruit.
 
Nou......
Ik haat het echt :X
Maar goed, ik heb ook gedoneerd en geen last daarvan. Als dit niet mogelijk was, dan zag je mij hoogstwaarschijnlijk niet weer op mf.
Daarnaast kost het ook meer data wat je verbruikt. En voor onderweg heb ik daar een beperking op, dus dan gaat internet helemaal niet meer vooruit.
Als ik het goed begrijp zeg je dat je nergens banners wilt op MF? Voor niks gaat de zon op.
 
Als ik het goed begrijp zeg je dat je nergens banners wilt op MF? Voor niks gaat de zon op.
Straks zitten er ook Google Ads banners om de zon heen :/


[me="Fully"]moet binnenkort weer eens zijn donatie overmaken, mailtje staat al een tijdje in de inbox :$[/me]
 
Als ik het goed begrijp zeg je dat je nergens banners wilt op MF? Voor niks gaat de zon op.

Ik weet hoe het werkt. :Y

Maar ik heb ze nu niet omdat ik doneer, dus dan is er niets aan de hand. :)
En als het zou betekenen dat ik in de toekomst meer moet betalen hier voor, dan vind ik dat ook geen probleem.
 
Het is eigenlijk heel simpel in basis. Zonder banners ook geen MF. Natuurlijk zit er wel een nuance in, Banaan geeft al aan dat we een goede balans proberen te vinden.

Reclame op tv vind ik ook irritant maar ik weet dat ze gewoon nodig zijn. Als je dat maar in je achterhoofd houdt dan kom je daar dus wel overheen :)
Bannerblockers zijn, wat Banaan al aangeeft, derving van inkomsten voor ons. Probeer daar rekening mee te houden...
 
Niet dat ik me er aan stoor hoor, maar is een tweetal skyscrapers (1 links, 1 rechts) misschien een goed alternatief voor de banner net boven het reageerveld? Of hangt daar weer een lager prijskaartje aan voor de adverteerder...
 
Het is eigenlijk heel simpel in basis. Zonder banners ook geen MF. Natuurlijk zit er wel een nuance in, Banaan geeft al aan dat we een goede balans proberen te vinden.

Reclame op tv vind ik ook irritant maar ik weet dat ze gewoon nodig zijn. Als je dat maar in je achterhoofd houdt dan kom je daar dus wel overheen :)
Bannerblockers zijn, wat Banaan al aangeeft, derving van inkomsten voor ons. Probeer daar rekening mee te houden...

Dat is onder andere de reden dat ik al vijf jaar geen tv meer heb. Op tv is het helemaal doorgeslagen. Maar zoals ik al zij, ik snap wel hoe het werkt.
 
Persoonlijk geen problemen met banners, reclamehoekjes of Google Ads, zolang het geen popups worden.
Maar ik heb wel standaard een flashblocker aan staan, dus op deze pagina zie ik momenteel geen reclame.

Edit : Toch wel, Google Ad helemaal onderaan. Heb er maar ff op geklikt :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan