Batterij pack vervangen Cardo modellen G4, G9, G9X

WebEngine

MF veteraan
24 nov 2010
4.020
219
Haarlem
Batterij pack vervangen van modellen:
Cardo G4, G9, G9X



Hierbij een uitleg voor het vervangen van het batterij pack van de Cardo modellen G4 G9 G9X

Als je een Cardo net nieuw hebt dan gaat de batterij zeker wel 3 dagen mee of iets dergelijks, maar na een paar jaar wordt dat wat minder.
Soms merk je ook dat na het opladen van de oude batterij het rode lampje niet meer uit gaat na een laad cyclus, ook dan is je batterij pack toe aan vervangen.

Als het batterij pack dus niet meer goed oplaad of te snel leeg loopt bestel je uiteraard voor dat je gaat beginnen eerst even een nieuwe Li-Polymer, 3,7V, 800mAh batterij pack.

Url....: Battery Cardo Scala Rider Intercom, Li-Polymer, 3,7V, 800mAh, 3,0Wh - Batterijen, accu's, opladers vindt u bij Accubat.nl

Li-Polymer, 3,7V, 800mAh
image.php






[me="*"]Bij behorende uitleg tekst staat telkens boven de afbeelding! * *[/me]




De benodigdheden voor het open maken en repareren van de Cardo is naast het nieuwe batterijen pack een "Torx T6" schroevendraaier, dit is de zelfde maat als dat je voor gsm toestellen gebruikt.
image.php





Er zitten 5 "Torx T6" schroefjes in de behuizing, de schroefjes met de blauwe cirkels zijn iets korter dan de andere 3, en je moet om dat rechtse korte schroefje er uit te draaien de antennen uitklappen, want daar zit hij achter.
image.php






Trek eerst (rode cirkel) het stekkertje los van het batterijen pack en trek daarna voorzichtig het batterijen pack er af,
dit gaat niet helemaal vanzelf want hij zit vast met een beetje lijm, maar wees niet bang gewoon er voorzichtig af trekken.
Gebruik voor montage van het nieuwe batterijen pack een stukje dubbelzijdig plakband.
Overigens is het gouden plugje (gele cirkel) de coax stekker van de antenne, druk die voor de zekerheid ook nog even goed aan!
image.php





Als tijdens demontage er een klein zwart langwerpig pakking rubber is uitgevallen,
dan plaats je dat terug links waar ik de rode ellips markering heb gemaakt, maar dan wel op de achterzijde van de Cardo behuizing.
Houd tijdens montage de antenne altijd uitgeklapt zodat je de veer gespannen in de achterkant kant van de Cardo behuizing kunt klemmen, e.a. wijst zich van zelf.
Let tegelijktijdig ook op dat de coax kabel van de antenne tijdens montage niet klem komt te zitten tussen beide behuizingsdelen.
image.php




Schroef nu de 3 lange en 2 korte schroefjes er weer in met de 'Torx T6' schroevendraaier, en laad de batterij op met de lader.
Je heb nu voor nog geen 10 euro inclusief verzendkosten (envelop post in 2 dagen) de Cardo G4, G9, G9X weer helemaal perfect gemaakt en klaar voor de volgende paar jaar.

Op of aanmerkingen zijn welkom ;)

Mvg. Jan


p.s.
Ik heb niks van doen met de batterijen leverancier, maar die hebben we nou eenmaal nodig voor onze goods
 
Laatst bewerkt:
Ja zo is dat ;)

Die cardo g4 van mij gaat nu al sinds 2010 mee, en dat had niet gekunt als ik de batterij er niet uit zou kunnen halen want die zijn toch echt wel op na een paar jaar.

Mvg. Jan
 
Terug
Bovenaan Onderaan